Gjest en endring eller flopp ? Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Sitat fra MrPimmel, tidligere diskusjon: "De har plustelig funnet ut at det ikke finnes noe som heter "et multikulturelt samfunn" og at det IKKE kommer til å redde oss fra konflikter, det har ikke reddet noen før. " Noe nytt er kansje i emning. Islam har alltid vært ekstremt kvinnefientlig. Man ser fremveksten av islam i Norge. Fortsetter den som hittil, går feministenes drømmer fløyten. Feministene har jo alltid markert seg som varme tilhengere av liberal innvandringspolitikk. Men så skjer dette: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/article406352.ece Her er altså et steg motsatt vei. Feministene blir urolige ? Er dette første steg til mer forandring i innvarningspolitikk også hos feministene ? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 feminister og andre venstreekstremister pleier som regel å komme diltende etter etterhvert som den virkelige verdens realitetet innhenter dem. Desverre har som regel skaden da allerede skjedd. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Sånn generelt: I bryllup kommer det ofte 2-300 gjester og gir bruden et par tusenlapper hver, da skal alle vise hvor rike de er. Et bryllup koster i snitt 50 000 kr og kan innbringe opptil 300 000 kr. Med en norsk partner blir det kanskje ingen gjester og veldig lite penger. Muslimer gidder trolig ikke møte opp i norske bryllup, og vantro er totalt bannlyst i muslimske. Det hele blir et sant rot, og den forskrekkede sladderen går helt til andre siden av jorda: "tenk hun giftet seg med en vantro!" Skandale! Skam. U-utholdelig skam. Den som må ta skammen er hele familien, og ikke minst patriarken som ikke har kontroll på sine kvinner i familien. Caplex: tvang, jur., bruk av fysiske el. andre pressmidler mot en annen for å oppnå noe. T. kan være straffbar som utpresning, ran el. som forbrytelse mot den personlige frihet (straffeloven av 1902 § 222). T. er normalt ugyldighetsgrunn i avtaleforhold. Juridisk kan en tvangsektet lett komme ut av det ved bare å anmelde det. I grunnen er det spennende å se hva feministene kan få til i dette uhyre stramme systemet med sterke følelser og hissige gemytter. Jeg tipper de er redde for drapstrusler fra truede patriarker, og de kommer sikkert som lås. Kvinnene er hans eiendom, og vantro skal ikke blande seg oppi det. Ellers blir det stor skam hvis han skulle bli tvunget til å forandre en avgjørelse på grunn av vantro regler og lover. Det er ekkelt å se bestefaren komme av flyet som en general, og blir sleiket i hue og ræava til han reiser igjen og alle trekker et lettelsens sukk. Han er som regel ikke å spøke med, det skal jeg love. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Denne dreiningen var merkbar for flere år siden. 0 Siter
Gjest en endring eller flopp ? Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Denne dreiningen var merkbar for flere år siden. Ok. Interessant. Kan du komme med noen eksempler ? Tror du feminister vil gå inn for enda strammere innvandingspolitikk ? 0 Siter
Gjest en endring eller flopp ? Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Sånn generelt: I bryllup kommer det ofte 2-300 gjester og gir bruden et par tusenlapper hver, da skal alle vise hvor rike de er. Et bryllup koster i snitt 50 000 kr og kan innbringe opptil 300 000 kr. Med en norsk partner blir det kanskje ingen gjester og veldig lite penger. Muslimer gidder trolig ikke møte opp i norske bryllup, og vantro er totalt bannlyst i muslimske. Det hele blir et sant rot, og den forskrekkede sladderen går helt til andre siden av jorda: "tenk hun giftet seg med en vantro!" Skandale! Skam. U-utholdelig skam. Den som må ta skammen er hele familien, og ikke minst patriarken som ikke har kontroll på sine kvinner i familien. Caplex: tvang, jur., bruk av fysiske el. andre pressmidler mot en annen for å oppnå noe. T. kan være straffbar som utpresning, ran el. som forbrytelse mot den personlige frihet (straffeloven av 1902 § 222). T. er normalt ugyldighetsgrunn i avtaleforhold. Juridisk kan en tvangsektet lett komme ut av det ved bare å anmelde det. I grunnen er det spennende å se hva feministene kan få til i dette uhyre stramme systemet med sterke følelser og hissige gemytter. Jeg tipper de er redde for drapstrusler fra truede patriarker, og de kommer sikkert som lås. Kvinnene er hans eiendom, og vantro skal ikke blande seg oppi det. Ellers blir det stor skam hvis han skulle bli tvunget til å forandre en avgjørelse på grunn av vantro regler og lover. Det er ekkelt å se bestefaren komme av flyet som en general, og blir sleiket i hue og ræava til han reiser igjen og alle trekker et lettelsens sukk. Han er som regel ikke å spøke med, det skal jeg love. "I grunnen er det spennende å se hva feministene kan få til i dette uhyre stramme systemet med sterke følelser og hissige gemytter. " Ja. Aner en kulturendring her, retning er usikker. Vinner muslimene frem, forsvinner feminismen. "Taper" muslimene (det vil si oppslutningen om islam dabber av omtrent som markedsmetning for gamle produkter) må andre idéologier få større fremgang, i så fall hvilken/hvilke ? Og hva skjer da med feminismen ? Vil feminismen også forsvinne etter hvert ? Den har jo tapt terreng gradvis siden kvinneåret.... 0 Siter
Gjest en endring eller flopp ? Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 feminister og andre venstreekstremister pleier som regel å komme diltende etter etterhvert som den virkelige verdens realitetet innhenter dem. Desverre har som regel skaden da allerede skjedd. Ja, det stemmer nok. Jeg bare lurer på om den utviklingen vi ser nå (med blant annet islam)vil marginalisere feminismen. Dør feminismen ut tror du ? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Ok. Interessant. Kan du komme med noen eksempler ? Tror du feminister vil gå inn for enda strammere innvandingspolitikk ? Tja, SV har f.eks. lenge fokusert på innvandrerkvinners vilkår (ikke at jeg vil definere SV som et feministparti, men det er vel det nærmeste vi kommer i Norge). Jeg tror ikke feminister vil gå inn for en strammere innvandringspolitikk mht. å redusere innvandiring, men ved å lansere lovendringer som i eksemplet du linker til. Det er en generell tendens at det snakkes veldig mye om problemene innvandrere sies å skape i det norske samfunnet, og problemet er reelt nok. Jeg er likevel lei av denne ensidige framstillingen, ting gjentas til det kjedsommelige. Et så rikt land som Norge bør etter min mening kunne ta inn en god del innvandrere/flyktninger og forsøke å løse utfordringene ved dette så godt som mulig. Man hører for tida veldig lite om alle problemene (mørkhudede) innvandrere opplever i hverdagen: en masse drittpreik fra folk og i media, masse fordommer, redsel, problemer på arbeidsmarkedet, problemer med å få bolig osv. Jeg håper det snart blir et større fokus på disse tingene, for det er et mye mer omfattende -- men stort sett skjult -- problem enn de utfordringene innvandring fører med seg. 0 Siter
Gjest ikke bare feminismen som forsvinner Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 "I grunnen er det spennende å se hva feministene kan få til i dette uhyre stramme systemet med sterke følelser og hissige gemytter. " Ja. Aner en kulturendring her, retning er usikker. Vinner muslimene frem, forsvinner feminismen. "Taper" muslimene (det vil si oppslutningen om islam dabber av omtrent som markedsmetning for gamle produkter) må andre idéologier få større fremgang, i så fall hvilken/hvilke ? Og hva skjer da med feminismen ? Vil feminismen også forsvinne etter hvert ? Den har jo tapt terreng gradvis siden kvinneåret.... Det er ikke bare feminismen som vil forsvinne dersom muslimene får sterkere grep i Norge. Se innlegget fra Starflyer litt ned på siden her: http://forum.tv2.no/cfide/fusetalk/forum/messageview.cfm?catid=124&threadid=17242&enterthread=y Meget godt innlegg som beskriver mye av rettigheter vi og våre tidligere generasjoner har kjempet for, og som vil forsvinne under islam. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 "I grunnen er det spennende å se hva feministene kan få til i dette uhyre stramme systemet med sterke følelser og hissige gemytter. " Ja. Aner en kulturendring her, retning er usikker. Vinner muslimene frem, forsvinner feminismen. "Taper" muslimene (det vil si oppslutningen om islam dabber av omtrent som markedsmetning for gamle produkter) må andre idéologier få større fremgang, i så fall hvilken/hvilke ? Og hva skjer da med feminismen ? Vil feminismen også forsvinne etter hvert ? Den har jo tapt terreng gradvis siden kvinneåret.... Som kjent er det kultur som skaper religionene, ikke omvendt. Kanskje det kan kalles muslimsk eller arabisk kultur? Kulturen har undertrykket kvinner og brukt dem som handelsvare og forhandlingsverdi før religionen kom, så religionene bare bekrefter og lodder fast de allerede etablerte tradisjoner. Når menn ikke vil gi kvinner likeverd eller rettigheter, repeteres det i religionen og blir til regler som passer til kulturens allerede etablerte praksis. Å fravriste de uhyre tradisjonslåste patriarkene makten over kvinnene blir ikke lett. Selv en vanlig jente er svært redd for hva familien vil gjøre om de ikke vil gifte seg med den "rette". Noen sier at mødre og tanter gjør mere jbb nå for å finne fler kandidater. Ei jente jeg snakket med visste ikke hva storebroren eller faren ville gjøre hvis noen spredde rykte at de så henne med en pils på byen, de to fredelige mennene ville bli svært sinte og voldelige. men de vet at politiet i Norge er svært klare for å avsøre sannheten. Derfor ville hun bli tatt ut av landet og dept. Samfunnets demokrati har også en grense for hva det kan tåle av innvandring, med hundretusenvis av mennesker som har uhyre gammeldagse tradisjoner og verdier de tar med seg fra bushen. Ledere som er i stand til å diktere hva de skal stemme på, og mnipulere dem med urgamle regler og tradisjoner. Ledere som ikke er demokartisk valgt og ser urgammel ren vold som en vei ut av en konflikt. Man blir ikke enig, den ene dør, og seierherren får rett. Rå makt. Kvinner som ikke er lydige blir drept, de diskuterer ikke om reglene er feil eller rett. Kommer en muslim opp som kandidat, stemmer de på han/henne hvis hun/han er rettroende og fører et rent liv, godkjent av prestene. Om personen er spliter pine gal og eevneveik er underordnet. I Iran finnes et religiøst råd som skal godkjenne alle kandidater til valg. Ingen kvinner slipper inn. Ingen fundamentalister vil stemme på en kvinne. Det er ikke islam som er faren, men kulturen. Jeg tror at kulturen vil råtne på rot, på grunn av utdannelse. Jenter fra minoriteter gjør det enorm bra på skolene, mye fordi de ikke får lov å gå ut, og sitter hjemme og gjør lekser i stedet? En jente med norks statsborgerskap og gode karakterer fra f eks gymnas er meget ettertrktet og får en god brudepris. De kmmer sjelden lenger da de gidtes bort mange før de er 17 og får barn. Når de kommer til fogden har de vært gift i et eller to å i praksis uten eget valg. Det sitter folk i Pakistan og selger norske statsborgerskap, mens fkyktninger må bli i læirene. 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Som kjent er det kultur som skaper religionene, ikke omvendt. Kanskje det kan kalles muslimsk eller arabisk kultur? Kulturen har undertrykket kvinner og brukt dem som handelsvare og forhandlingsverdi før religionen kom, så religionene bare bekrefter og lodder fast de allerede etablerte tradisjoner. Når menn ikke vil gi kvinner likeverd eller rettigheter, repeteres det i religionen og blir til regler som passer til kulturens allerede etablerte praksis. Å fravriste de uhyre tradisjonslåste patriarkene makten over kvinnene blir ikke lett. Selv en vanlig jente er svært redd for hva familien vil gjøre om de ikke vil gifte seg med den "rette". Noen sier at mødre og tanter gjør mere jbb nå for å finne fler kandidater. Ei jente jeg snakket med visste ikke hva storebroren eller faren ville gjøre hvis noen spredde rykte at de så henne med en pils på byen, de to fredelige mennene ville bli svært sinte og voldelige. men de vet at politiet i Norge er svært klare for å avsøre sannheten. Derfor ville hun bli tatt ut av landet og dept. Samfunnets demokrati har også en grense for hva det kan tåle av innvandring, med hundretusenvis av mennesker som har uhyre gammeldagse tradisjoner og verdier de tar med seg fra bushen. Ledere som er i stand til å diktere hva de skal stemme på, og mnipulere dem med urgamle regler og tradisjoner. Ledere som ikke er demokartisk valgt og ser urgammel ren vold som en vei ut av en konflikt. Man blir ikke enig, den ene dør, og seierherren får rett. Rå makt. Kvinner som ikke er lydige blir drept, de diskuterer ikke om reglene er feil eller rett. Kommer en muslim opp som kandidat, stemmer de på han/henne hvis hun/han er rettroende og fører et rent liv, godkjent av prestene. Om personen er spliter pine gal og eevneveik er underordnet. I Iran finnes et religiøst råd som skal godkjenne alle kandidater til valg. Ingen kvinner slipper inn. Ingen fundamentalister vil stemme på en kvinne. Det er ikke islam som er faren, men kulturen. Jeg tror at kulturen vil råtne på rot, på grunn av utdannelse. Jenter fra minoriteter gjør det enorm bra på skolene, mye fordi de ikke får lov å gå ut, og sitter hjemme og gjør lekser i stedet? En jente med norks statsborgerskap og gode karakterer fra f eks gymnas er meget ettertrktet og får en god brudepris. De kmmer sjelden lenger da de gidtes bort mange før de er 17 og får barn. Når de kommer til fogden har de vært gift i et eller to å i praksis uten eget valg. Det sitter folk i Pakistan og selger norske statsborgerskap, mens fkyktninger må bli i læirene. Det ville vært fint hvis du brukte litt fantasi og trakasserte noen andre - sånn til en forandring. Tror de fleste her er lei av ditt hat for jøder, muslimer, osv. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Det ville vært fint hvis du brukte litt fantasi og trakasserte noen andre - sånn til en forandring. Tror de fleste her er lei av ditt hat for jøder, muslimer, osv. Jøder sympatiserer jeg med, likeså israelere. Jøder i norge er ikke israelere. Der er trist å se jødehatet blomstre opp igjen i visse muslimske grupper. En jødisk gutt her er ikke ansvarlig for hva israelere gjør på andre sida jorda. 0 Siter
Sør Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Jøder sympatiserer jeg med, likeså israelere. Jøder i norge er ikke israelere. Der er trist å se jødehatet blomstre opp igjen i visse muslimske grupper. En jødisk gutt her er ikke ansvarlig for hva israelere gjør på andre sida jorda. Du skriver: "En jødisk gutt her er ikke ansvarlig for hva israelere gjør på andre sida jorda." Nei, og en muslimsk gutt her er ikke ansvarlig for hva andre muslimer gjør på andre sida av jorda! Har du tenkt på det? For øvrig er det ikke noe bedre å trakassere muslimer enn å trakassere jøder - det er akkurat det samme. 0 Siter
Grip Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Muslimers svinske kvinnesyn er gammelt nytt for folk med åpne øyne. Likevel er det gledelig at Orheim (og andre) nå endelig har oppdaget hva som er i ferd med å skje...og slår ut flapsen. Hadde denne omfattende handelen med kvinner, denne ufattelige undertrykkingen og denne ekle innavlen skjedd med norske kvinner, hadde det blitt et helvetes leven. Nå skygger jenter med muslimsk bakgrunn rundt i samfunnet vårt og møter konsekvensene av kulturrelativismens klamme hender. 0 Siter
Grip Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Det ville vært fint hvis du brukte litt fantasi og trakasserte noen andre - sånn til en forandring. Tror de fleste her er lei av ditt hat for jøder, muslimer, osv. Folks stigende motstand mot den omseggripende påvirkning fra den ekle, islamske kultur lar seg nok ikke stanse av dette åndsfattige rørert ditt, sør. Over hele Europa ser borgerne hva som er i ferd med å skje og tar på ulike måter affære. Politikerne har ansvar for at det utvikler seg parallelle samfunn som etterhvert vil havne i konflikt med hverandre. 0 Siter
favn Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Folks stigende motstand mot den omseggripende påvirkning fra den ekle, islamske kultur lar seg nok ikke stanse av dette åndsfattige rørert ditt, sør. Over hele Europa ser borgerne hva som er i ferd med å skje og tar på ulike måter affære. Politikerne har ansvar for at det utvikler seg parallelle samfunn som etterhvert vil havne i konflikt med hverandre. Det er mye forvirrende og vanskelige ting som skjer, og da minst like komplisert å forstå og finne veier å gå og løsninger å leve med. Mange ting er umulig å kompromisse med, men det kan igjen bety at man avskjærer mulighetene for løsninger. Et eks er kjønnslemlestelse av jenter. Jeg leste et sted om et arbeide der man på ulikt vis søkte kommunikasjon og opplysning og dermed faktisk kom innenfor og møtte mennesker i de aktuelle miljøene. Så ble støtten til dette arbeidet strøket og forbudet og den harde linje presentert. Hva skjer? Jo, miljøene smekket døra igjen og man var med ett hensatt to skritt tilbake, minst. Du skjønner sikkert hva jeg vil fram til. Skal vi snakke, sloss eller forby oss fram til det som er sant og godt? Ikke greit å si... 0 Siter
favn Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Folks stigende motstand mot den omseggripende påvirkning fra den ekle, islamske kultur lar seg nok ikke stanse av dette åndsfattige rørert ditt, sør. Over hele Europa ser borgerne hva som er i ferd med å skje og tar på ulike måter affære. Politikerne har ansvar for at det utvikler seg parallelle samfunn som etterhvert vil havne i konflikt med hverandre. Det er mye forvirrende og vanskelige ting som skjer, og da minst like komplisert å forstå og finne veier å gå og løsninger å leve med. Mange ting er umulig å kompromisse med, men det kan igjen bety at man avskjærer mulighetene for løsninger. Et eks er kjønnslemlestelse av jenter. Jeg leste et sted om et arbeide der man på ulikt vis søkte kommunikasjon og opplysning og dermed faktisk kom innenfor og møtte mennesker i de aktuelle miljøene. Så ble støtten til dette arbeidet strøket og forbudet og den harde linje presentert. Hva skjer? Jo, miljøene smekket døra igjen og man var med ett hensatt to skritt tilbake, minst. Du skjønner sikkert hva jeg vil fram til. Skal vi snakke, sloss eller forby oss fram til det som er sant og godt? Ikke greit å si... 0 Siter
favn Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Men i helledussen og all verdens jessunavn?? Hva skjer? Så lenge jeg kan huske har feminisme vært synonymt med satans makkverk på Dol. Eller kaaaaan det være slik at det er kjekt å anvende feminismen som (vikarierende) argument når det gjelder å ta muslimer, tro? 0 Siter
Grip Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Det er mye forvirrende og vanskelige ting som skjer, og da minst like komplisert å forstå og finne veier å gå og løsninger å leve med. Mange ting er umulig å kompromisse med, men det kan igjen bety at man avskjærer mulighetene for løsninger. Et eks er kjønnslemlestelse av jenter. Jeg leste et sted om et arbeide der man på ulikt vis søkte kommunikasjon og opplysning og dermed faktisk kom innenfor og møtte mennesker i de aktuelle miljøene. Så ble støtten til dette arbeidet strøket og forbudet og den harde linje presentert. Hva skjer? Jo, miljøene smekket døra igjen og man var med ett hensatt to skritt tilbake, minst. Du skjønner sikkert hva jeg vil fram til. Skal vi snakke, sloss eller forby oss fram til det som er sant og godt? Ikke greit å si... Jeg skjønner hva du vil frem til. Jeg tror vi for lenge har drevet med dette "opplysningsarbeidet" og forsøkt med det gode. Segregeringen og utviklingen av separerte samfunn i samfunnet skyter fart like forbannet. "Folkeopplysning" for å få voksne folk til å slutte å lemleste småjenter, er jeg fan ikke med på lengre. Vi må tørre å si hva vi mener og stå for noen verdier som ikke er tema for diskusjon. Nei til tvangsgifting og kjønnslemlestelse er et par eksempler. Jeg skjønner ikke hvordan man kan fortsette pisspreiket. Vi må for helvete våge å stå for noe. Slik det er nå går vi rundt med vatt i kjeften, er utydelige og svake. Det koster ikke oss noe, men det er mange som må betale dyrt for vår unnfallenhet. 0 Siter
favn Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Jeg skjønner hva du vil frem til. Jeg tror vi for lenge har drevet med dette "opplysningsarbeidet" og forsøkt med det gode. Segregeringen og utviklingen av separerte samfunn i samfunnet skyter fart like forbannet. "Folkeopplysning" for å få voksne folk til å slutte å lemleste småjenter, er jeg fan ikke med på lengre. Vi må tørre å si hva vi mener og stå for noen verdier som ikke er tema for diskusjon. Nei til tvangsgifting og kjønnslemlestelse er et par eksempler. Jeg skjønner ikke hvordan man kan fortsette pisspreiket. Vi må for helvete våge å stå for noe. Slik det er nå går vi rundt med vatt i kjeften, er utydelige og svake. Det koster ikke oss noe, men det er mange som må betale dyrt for vår unnfallenhet. Jeg er enig. Men - som jeg prøvde å si - det vanskelige er at resultatet kan bli totalstengte dører. 'Man' må ofte være mer pragmatisk enn prinsipiell, handle ut fra at det å redde disse jentene er det sentrale. Jeg møtte ei dame som jobbet beinhardt mot kjønnslemlestelse. Hun greide såvidt å snakke om hva hun holdt på med, så inni helv... rasende var hun på barbariet. Men, sa hun, dette kan ikke dere i vesten fortelle disse det gjelder, de vil ikke høre på dere. Dette må jeg gjøre, jeg som er 'av dem' (hun var norsk, men med opprinnelse i et afrikansk land, husker ikke hvilket). Mens jeg er i gang... forleden leste jeg en annen historie... en historie om da mennene på det aktuelle stedet (i Sudan) ble vist en video der man bedrev tradisjonell omskjæring av ei småjente. Alle mennene ble på flekken motstandere av omskjæringen, de sa de visste ikke hvor grusomt det var. Men ble det slutt på galskapen? Nei. Kvinnene hadde ikke noe ønske om å holde opp. Til å gråte blod av. Men oppsummert, det jeg tenker: 'Man' må bruke alle midler som trengs for å beskytte barna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.