cecily Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Bilen min lugger litt når jeg gir full gass i 1. og 2. gir. Hva kan det være? 0 Siter
Gjest Pluggene Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Kan det være pluggene? Prøve å skifte plugger kansje? Eller sjekke tenninga, om det ikke bedrer seg etter pluggskift! 0 Siter
Gjest Pluggene Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Kan det være pluggene? Prøve å skifte plugger kansje? Eller sjekke tenninga, om det ikke bedrer seg etter pluggskift! Sjekke tenninga om det trengs justeringer mente jeg. 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 Kan det være pluggene? Prøve å skifte plugger kansje? Eller sjekke tenninga, om det ikke bedrer seg etter pluggskift! Hvor/ hva er pluggene? *blondis* 0 Siter
Gjest Pluggene Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Sjekke tenninga om det trengs justeringer mente jeg. Og er det lenge siden de har skiftet oljefilter? Rusk i bensintanken/systemet? Feil bensin, blyfri/ikkeblyfri? Noen som har stappa banan i potta? Utslitt girkasse? Mange valg 0 Siter
Gjest Pluggene Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Hvor/ hva er pluggene? *blondis* Har du et mannfolk tilgjengelig, en nabo, bror,fyr? da ber du han sjekke dette for deg. Jeg er også "bare" en kvinde 0 Siter
Gjest kanskje-kanskje-kanskje Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Og er det lenge siden de har skiftet oljefilter? Rusk i bensintanken/systemet? Feil bensin, blyfri/ikkeblyfri? Noen som har stappa banan i potta? Utslitt girkasse? Mange valg For lite luft i dekkene 0 Siter
Gjest Pluggene Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Hvor/ hva er pluggene? *blondis* Forresten, har du ikke en instruksjonsbok liggende i hanskerommet på bilen?(om du ikke har mannfolk tilgjengelig) 0 Siter
Gjest DET var en spøk! Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 For lite luft i dekkene Eller for MYE luft mellom øra ;o) 0 Siter
Sør Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Skjer det bare ved høye turtall? Går den greit på tomgang? Hvis den har en "gammel" fordeler, så står det en liten kondensator (kapasitor) på siden av denne. Prøv først å bytte ut kondensatoren. Det koster nesten ingenting, og tar 5 minutter. Hvis det ikke virker, kan du be noen sjekke timingen på motoren (altså, at gnistene kommer på rett tidspunkt). Andre ting kan være blandingen (luft/bensin), og da må forgasseren justeres. Med vennlig hilsen 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 Har du et mannfolk tilgjengelig, en nabo, bror,fyr? da ber du han sjekke dette for deg. Jeg er også "bare" en kvinde Jeg tror kanskje ikke at han er den beste til å spørre egentlig..men kan jo gjøre et forsøk med opphavet. Sjekke luften i dekkene klarer jeg sikkert helt selv, det kan jeg gjøre. Skulle ikke bilen lugge i de andre girene også da i tilfelle lite luft? 0 Siter
Gjest Pluggene Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Eller for MYE luft mellom øra ;o) Tror ikke symptomet er at bilen lugger på 1 og 2 gir om det er lite luft i dekkene. 0 Siter
Gjest kanskje-kanskje-kanskje Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Eller for MYE luft mellom øra ;o) Ofte er feilen mellom rattet og nakkeputa. 0 Siter
Gjest Pluggene Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Skjer det bare ved høye turtall? Går den greit på tomgang? Hvis den har en "gammel" fordeler, så står det en liten kondensator (kapasitor) på siden av denne. Prøv først å bytte ut kondensatoren. Det koster nesten ingenting, og tar 5 minutter. Hvis det ikke virker, kan du be noen sjekke timingen på motoren (altså, at gnistene kommer på rett tidspunkt). Andre ting kan være blandingen (luft/bensin), og da må forgasseren justeres. Med vennlig hilsen Konklusjon,dette trenger hun mannfolk til ;o) 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 Skjer det bare ved høye turtall? Går den greit på tomgang? Hvis den har en "gammel" fordeler, så står det en liten kondensator (kapasitor) på siden av denne. Prøv først å bytte ut kondensatoren. Det koster nesten ingenting, og tar 5 minutter. Hvis det ikke virker, kan du be noen sjekke timingen på motoren (altså, at gnistene kommer på rett tidspunkt). Andre ting kan være blandingen (luft/bensin), og da må forgasseren justeres. Med vennlig hilsen Den lugger kun ved høyt turtall i første og andre gir. Tomgang går greit, mener jeg å huske. De andre tingene du snakket om aner jeg ikke hva er. Kanskje jeg skulle slenge den inn på service. Er det en ca standardpris på sjekken og så ut med evt reperasjoner? Jeg er totalt dum og blond når det gjelder bl.a bil. Jeg er stort sett fornøyd med å fylle bensin, kjøre, skifte dekk og skifte olje en gang. Jeg har hatt bilen i halvannet år og null servicer, mishandler jeg bilen da? 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 Ofte er feilen mellom rattet og nakkeputa. Slett ikke umulig. c",) 0 Siter
Gjest kanskje-kanskje-kanskje Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Slett ikke umulig. c",) Kanskje det er rusk i et øre? 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 Kanskje det er rusk i et øre? Jeg kan teste bremsekraftforsterkeren, kan du? 0 Siter
Gjest kanskje-kanskje-kanskje Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Jeg kan teste bremsekraftforsterkeren, kan du? Vet ikke om jeg har. Skal sjekke i kjøkkenskapet. 0 Siter
cecily Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 Vet ikke om jeg har. Skal sjekke i kjøkkenskapet. Søren! Du kunne det jo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.