Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går ikke litt av vinninga opp i spinninga om en bytter ut snop med grønnsaker dersom en bruker lettrømme og majones i dippen?

Det er jo kjempegodt med rømmedip, og ikke fullt så godt med youghurtdip, men det ække så magert vel?

Skrevet

Istedenfor rømme (lettrømme) kan man bruke rømmekolle, som er magrere enn lettrømme (omtrent halvparten av fettmengden). Evt. kan man bruke Kesam om man liker det. Evt. halvblande yoghurt og kesam. :-)

Skrevet

Istedenfor rømme (lettrømme) kan man bruke rømmekolle, som er magrere enn lettrømme (omtrent halvparten av fettmengden). Evt. kan man bruke Kesam om man liker det. Evt. halvblande yoghurt og kesam. :-)

Har Rema 1000 slike ting?

Jeg har helt ærlig hverken hørt om rømmekolle eller Kesam.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

du vil uansett vinne på det hvis du bruker grønnsaker og lettrømme fremfor 100-150 g snop pr pers....

Om ikke kaloritallet til slutt er så mye mindre, så er det bedre hvertfall å ha tilført kroppen litt grønnsaker med rømme på en bare tomt sukker....

Skrevet

Har Rema 1000 slike ting?

Jeg har helt ærlig hverken hørt om rømmekolle eller Kesam.

Kesam burde de i alle fall ha. Men det finnes tre kesam-varianter, en med 8% fett (vanlig), en med 1% fett (mager) og en vanilje-kesam (som passer til fruktsalat og smoothies fx). Rømmekolle her helt fin å bruke til kalde dressinger/dip'er (men ikke i varme sauser)

Problemet for butikkene nå er vel det at de er minst to konkurrerende merker, samt at særlig Tine stadig pøser på med nye varianter av alle sine produkter, så det er vanskelig å ha plass til alt det som folk vil ha, i alle fall i en liten/vanlig matbutikk.

Om Rema1000 har kesam og/eller rømmekolle vet jeg ikke. Det er kanskje mer sannsynlig at du finner kesam enn rømmekolle vil jeg tro. Selv om rømmekolle også virker som den blir relansert nå, i ny forpakning (Sans-serien), også kalt ekstra lett lettrømme, ifbm. fokus på magrere meieriprodukter. Du får kikke, og evt. gå i en annen butikk om du ikke finner det der. Du kan jo se på www.tine.no om du vil se mer om de produktene.

Skrevet

Kesam burde de i alle fall ha. Men det finnes tre kesam-varianter, en med 8% fett (vanlig), en med 1% fett (mager) og en vanilje-kesam (som passer til fruktsalat og smoothies fx). Rømmekolle her helt fin å bruke til kalde dressinger/dip'er (men ikke i varme sauser)

Problemet for butikkene nå er vel det at de er minst to konkurrerende merker, samt at særlig Tine stadig pøser på med nye varianter av alle sine produkter, så det er vanskelig å ha plass til alt det som folk vil ha, i alle fall i en liten/vanlig matbutikk.

Om Rema1000 har kesam og/eller rømmekolle vet jeg ikke. Det er kanskje mer sannsynlig at du finner kesam enn rømmekolle vil jeg tro. Selv om rømmekolle også virker som den blir relansert nå, i ny forpakning (Sans-serien), også kalt ekstra lett lettrømme, ifbm. fokus på magrere meieriprodukter. Du får kikke, og evt. gå i en annen butikk om du ikke finner det der. Du kan jo se på www.tine.no om du vil se mer om de produktene.

Sjekket tinesidene og jeg skal forsøke Kesamen, virket jo lovende.

Skrevet

Anbefaler lettrømme eller kesam. Fett gjør det faktisk lettere å ta opp de fettløselige vitaminene.

Skrevet

Anbefaler lettrømme eller kesam. Fett gjør det faktisk lettere å ta opp de fettløselige vitaminene.

Jeg skal kjøpe Kesam i morgen den dag.

Skrevet

Visste du at det er mer fett i Rømmekolle enn i Kesam? :-) Så rømmekolle er også et godt alternativ, hvis fettinnholdet i kesam er OK ift. det du sier :)

Skrevet

Sjekket tinesidene og jeg skal forsøke Kesamen, virket jo lovende.

Rema har iallefall kesam her.

Ellers finnes det "lett"-kesam også, om du skal tyne fettet enda mer, men da synes jeg rett og slett at det blir litt "tynn" smak.

Ekstra lett rømme/rømmekolle er også noe å prøve ja, jeg har ikke testet!

Skrevet

Visste du at det er mer fett i Rømmekolle enn i Kesam? :-) Så rømmekolle er også et godt alternativ, hvis fettinnholdet i kesam er OK ift. det du sier :)

Ja, jeg ser Tine har det under nyheter, jeg har ikke sett det før :-)

Gjest rømmedip
Skrevet

Men hvor ofte spiser vi dip da? Det er ikke hver dag, så da kan man vel bruke det man vil?

Skrevet

Ja, jeg ser Tine har det under nyheter, jeg har ikke sett det før :-)

OK. Rømmekolle er ikke egentlig en nyhet, men noe Tine re-lanserer. Men det er jo mange butikker som ikke har plass til å føre hele utvalget til Tine. Jeg har kjøpt Rømmekolle i flere år, i alle fall 3-4 år tilbake.

Snorkfrøken
Skrevet

Hadde du tenkt å bruke maarud sine dipmix-poser?

Isåfall er det kun lettrømme som blir godt. Kesam og Rømmekolle blir smakløst. Det er noe med surheten i lettrømme som lager den goode smaken.

Det blir skikkelig tamt med Kesam og Rømmekolle...

Og nr du likevel skal dip`e grønnsaker kan det vel ikke skade med litt lettrømme?

Skrevet

OK. Rømmekolle er ikke egentlig en nyhet, men noe Tine re-lanserer. Men det er jo mange butikker som ikke har plass til å føre hele utvalget til Tine. Jeg har kjøpt Rømmekolle i flere år, i alle fall 3-4 år tilbake.

Ja, jeg husker rømmekolle. Men de re-lanserer det som ekstra lett rømme, hehe.

Skrevet

Ja, jeg husker rømmekolle. Men de re-lanserer det som ekstra lett rømme, hehe.

Kan nok være lurt i og for seg, så folk skjønner hva produktet faktisk er. Det er jo ekstra lett lettrømme, greit nok. Og nå er det vel bra timing på å lansere magre produkter, så... :-)

Bare så synd det som jeg nevnte et annet sted her, at det blir så mange meieriprodukter nå, men ikke nok plass i butikkenes kjøleskap, så da får man allikevel ikke tak i de produktene man vil. I alle fall ikke uten å gå i større og vanligvis dyrere butikker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...