Gå til innhold

Hva gjør mest rent? mopp eller vanlig klut?

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

Har lest et sted at man fikk det renere hvis man moppet, og når man brukte bøtte og vann så bare dro man skitten fra ett sted til et annet.

Noen forskning på dette her? Hva blir det reneste resultatet?

Gjest dina2
Skrevet

Har som deg også hørt at mopp gjør det renest, så er det jo også letter å vaske med:)

Skrevet

Tja - forskjellen hjemme hos oss - er at det er det samme hva vi bruker - men ikke HVEM som bruker det -- - og da er det jeg som bare drar møkka jevnt utover alle gulvene - han derimot....

Gjest begonia
Skrevet

Det er ikke bøtte og vann som gjør at skitten blir smørt utover. Det er såpa du eventuelt har oppi som sørger for dette. Særlig grønnsåpe. Dette har de jo forsket på. Jeg er ingen forsker så jeg skal ikke begynne på forklaringa, jeg bare godtar at det er slik. Når såperestene tørker, virvler restene opp i rommet og skaper dårlig luftkvalitet. Det høres jo fornuftig ut i allefall.

Skrevet

Det er ikke bøtte og vann som gjør at skitten blir smørt utover. Det er såpa du eventuelt har oppi som sørger for dette. Særlig grønnsåpe. Dette har de jo forsket på. Jeg er ingen forsker så jeg skal ikke begynne på forklaringa, jeg bare godtar at det er slik. Når såperestene tørker, virvler restene opp i rommet og skaper dårlig luftkvalitet. Det høres jo fornuftig ut i allefall.

Grønnsåpe gjør at bakteriene trives ekstra godt.

Gjest gladiol
Skrevet

Gjør et forsøk på et møkkete gulv, først med mopp, deretter med bøtte, kost og klut.

Det sies at mopp er den beste rengjøringsmetoden, men jeg er nok veldig i tvil om det...etter å ha prøvd begge deler.

Bruker foresten aldri grønnsåpe til rengjøring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...