Gå til innhold

Soling etter hudtransplantasjon

Anbefalte innlegg

Etter en sprengulykke med 3.grads forbrenning, var jeg igjennom en hudtransplantasjon. Nå har jeg et arr på ca 5x8 cm og et arr der de tok hud fra, ca like stort. Jeg har hørt at man ikke skal sole seg første året når man har arr, og jeg regner med at det samme gjelder etter en hudtransplantasjon. Men er det noen som vet om det bare gjelder første året? Og går det greit og sole meg hvis jeg dekker de til? Hva skal jeg evt dekke med? Og gjelder dette også solarium?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188489-soling-etter-hudtransplantasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
cecilieH1365380879

Noen sier ett år, andre sier to år. Går greit om de er tildekket, om klærne er lyse eller ev. det andre året kan du jo smøre dem med sunblock stift.

Hei jeg ble påtennt på fest med brennevin og hadde 2. og 3. grads forbrenning på 12% av kroppen.Dette på en fot.Dette skjedde for snart 4 år siden.og jeg kan fortsatt ikke sole meg. Da blir jeg etter en kort stund veldig brennt(mørke brun, svart).Og i verstefall få forbrenninger igjen. Har derfor måtte for det meste gådd med bukse, eller dekket meg til med klær hvis jeg soler meg f.eks i solarium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...