Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager kan dette komme av? På den siste lønnsslippen min sto det en sum på bruttolønn, og en sum i minus for justering av ferie. Med alt som var trukket i skatt, pensjon osv, var jeg "skyldig" ca 20 kr. Skjønner ingen ting jeg! Hvis det er sånn det er å jobbe, tror jeg jeg blir hjemme et år til;o)

Jeg har vært ansatt i en begrenset tidsperiode og en bitteliten stillingsprosent, så det er ikke det at lønna er så svær i utgangspunktet, men det pleier ikke akkurat å gå i minus...

mariaflyfly
Skrevet

Dersom du ikke jobba der i fjor, har du ikke opparbeida deg retten til feriepenger. Du er sansynligvis trukket for ferien du tar ut.

Skrevet

Det er noen firmaer som trekker deg for ferie som du har rett på, men som du ikke får betalt for. Enten er dette ferie du allerede har tatt ut, eller ferie som du har krav på å ta ut, men som du ikke har avviklet ennå.

Jeg ble en gang trukket for ferie jeg hadde krav på, men som jeg ikke hadde tenkt ta ut.

Meningen min var kun å ta ut den ferie jeg fikk betalt for.

Jeg fikk det omgjort, så jeg ikke ble trukket så mye i lønn.

Ta kontakt med arbeidsgiver og spør hva dette er.

Skrevet

22 dagers jobbing minus 25 dager ferie blir negativt. Hvis du ikke har tenkt å ta 5 uker ferie får du penger istedet.

Skrevet

Dersom du ikke jobba der i fjor, har du ikke opparbeida deg retten til feriepenger. Du er sansynligvis trukket for ferien du tar ut.

Men ansettelsen min er jo bare fra 1. mars til 1. juli, og det er da ikke aktuelt med noen ferie i den perioden? Trodde ikke det der hadde noe å si når det var en så kort midlertidig ansettelse? Det er forresten i kommunen jeg er ansatt.

Bør jeg ta kontakt med dem?

Skrevet

Men ansettelsen min er jo bare fra 1. mars til 1. juli, og det er da ikke aktuelt med noen ferie i den perioden? Trodde ikke det der hadde noe å si når det var en så kort midlertidig ansettelse? Det er forresten i kommunen jeg er ansatt.

Bør jeg ta kontakt med dem?

Ja, de kjører sikekrt lønn som en rutine - altså likt for alle. og da er du med på Feriekjøringa.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Du er sikkert trukket for tre ferieuker og lagt til feriepenger. Det er vanlig. Ofte gidder ingen lese slippene og spørre om du vil ha tre ferieuker. Hvis lønn for tre uker er mindre enn ferielønna di oppspart i 2004, blir du liksom skyldig.

Jeg foreslår at du får et forskudd og at de korrigerer på neste lønn.

Skrevet

Ja, de kjører sikekrt lønn som en rutine - altså likt for alle. og da er du med på Feriekjøringa.

Så da kan jeg vente å få det på neste lønning da? Julilønna blir vel den siste jeg får (i denne omgang i alle fall - det ser ut til at det kanskje blir til at jeg får fortsette til høsten - hurra!!)

Skrevet

Så da kan jeg vente å få det på neste lønning da? Julilønna blir vel den siste jeg får (i denne omgang i alle fall - det ser ut til at det kanskje blir til at jeg får fortsette til høsten - hurra!!)

Oi, nå leste jeg visst for fort her - du mente at jeg bør ta kontakt med dem??

skorpionfisken
Skrevet

Det gjør da vel ikke noe om du kontakter dem og sier at du ikke skjønner hvordan du kan bli skyldig lønn, du som ikke skal ha ferie.

Så får de se på det da, og utbetale deg trukket ferie fort som f....

Skrevet

Visste ikke du at man må betale for å jobbe? Det er sånn rift om jobbene at det koster!

LOL

Neida, som andre sier, du er nok trukket for ferie. Etter at vi fikk fem ukers ferie går lønna i minus i juni. De som har opparbeidet seg feriepenger får jo utbetalt disse da, men de som ikke har opparbeidet feriepenger får jo heller ingenting. De kan selvfølgelig velge å ikke ta ut ferie.

Skrevet

Ja, det kan du jo gjøre i alle fall! ;:) så de ikek tror du tar ferie....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...