Gå til innhold

Irritert på svigerfar

Anbefalte innlegg

Gjest Grrrrrrr
Skrevet

Har nå brukt flere hundre kroner på spesialgjødsel og plenfrø for å få litt skikk på plena her, som både er utsatt for en del slitasje og fordi en del busker har blitt klippet ned/fjernet. Endelig begynner den å komme seg litt, til og med mosen holder på å begrense seg. Har instendig bedt ham om å ikke klippe ned plena så mye, siden det er det alle gartnere osv anbefaler for å redusere mose og få til en skikkelig plen. Forrige gang han klipte tok jeg han "på fersken" med å stille ned høyden, og etterpå så jeg at han hadde stilt den ned etter at jeg hadde gått (ikke helt ned, men likevel da!). Så var vi borte i helga, og da vi kom hjem var plena klippet. Helt snauet, det er bare "mosetorv" igjen! Kommer til å ta uker før den er på tur igjen! Faen altså - sånt irriterer meg! Er ikke ungene som er den største trusselen mot plena vettu, men svigerfar! Han sier han vil klippe den ned så han slipper å klippe den hver uke, men i helvete heller - det er ingen som har bedt ham om å klippe den jævla plena heller! Synes det er kjempekos å klippe plena selv jeg!

Nå skal jeg gjemme nøkkelen til plenklipperen sånn at han bare kan klippe når jeg er hjemme!! (vi bor i samme hus)

Skrevet

Lag en pleninformasjon til han - klipp og lim fra det gartnere har sagt og ikke sagt om gresslengder, moser etc. og så binder du en rose til infoen, og så gir du han en klem og sier at du liker godt at han er så hjelpsom, men at nå vil du være streng med han :)

Gjest Grrrrrrrr
Skrevet

Lag en pleninformasjon til han - klipp og lim fra det gartnere har sagt og ikke sagt om gresslengder, moser etc. og så binder du en rose til infoen, og så gir du han en klem og sier at du liker godt at han er så hjelpsom, men at nå vil du være streng med han :)

Det der ville ikke ha hjulpet en dritt - han er så sta og fastkjørt i sine egne spor når det gjelder ALT, at det der ville han ikke fortått engang! Dessuten er han så glemsk at at ville ha glemt det med en gang likevel. Men det var jo et kreativt forslag! Tror mer på det å gjemme nøkkelen! Er nemlig en "forvokst unge" vi bor sammen med på enkelte områder!

Gjest i samme hagebåt
Skrevet

Mannen min forstår heller ikke dette, og han sier at han ikke orker klippe plenen hver dag. Han klipper den ikke hver uke en gang... Faren min bor i nabohuset, og han må ut og klippe plenen. Vi har altså en plen som er felles i tillegg til en som hører til huset. Så de bør dele på det. Men mannen min bryr seg ikke om mosen.

skorpionfisken
Skrevet

Det der ville ikke ha hjulpet en dritt - han er så sta og fastkjørt i sine egne spor når det gjelder ALT, at det der ville han ikke fortått engang! Dessuten er han så glemsk at at ville ha glemt det med en gang likevel. Men det var jo et kreativt forslag! Tror mer på det å gjemme nøkkelen! Er nemlig en "forvokst unge" vi bor sammen med på enkelte områder!

Og dere MÅ bo sammen?

Skrevet

ok - da er han som den svigerfaren jeg hadde en gang.

Jeg hadde tegnet hus med sånn smart luke mellom badet og vaskerommet -for å kaste klær i....han var med og bygde huset, og da vi var på jobb, så snekret han opp veggen HEL uten luke - han syns sånt var noe skikkelig tull.....

Da jeg klagde min nød til han som da var min mann, fikk jeg beskjed om at faren hans sikkert visst best.

Da sa JEG GRRRRRRRR....men bare inni meg....

Skrevet

Gjem nøkkelen eller noe annet som er nødvendig for at klipperen skal starte. :o)

Spør han hvorfor du gjør så si det som det er - at når han ikke klarer å høre på dine råd ang. _din_egen_ plen så er du bare nødt til å gjøre det sånn. Så lenge han ikke kan stelle plena etter dine anvisninger så gjør du det sjøl.

Skrevet

Hehe, nå ser du hvordan din partner blir når h*n blir like gammel. H*n slekter nok på sin far:-)

Gjest erre muli
Skrevet

ok - da er han som den svigerfaren jeg hadde en gang.

Jeg hadde tegnet hus med sånn smart luke mellom badet og vaskerommet -for å kaste klær i....han var med og bygde huset, og da vi var på jobb, så snekret han opp veggen HEL uten luke - han syns sånt var noe skikkelig tull.....

Da jeg klagde min nød til han som da var min mann, fikk jeg beskjed om at faren hans sikkert visst best.

Da sa JEG GRRRRRRRR....men bare inni meg....

Godt det ikke var meg...for mannen hadde i så fall kommet til seg selv med hodet INNI den forbanna veggen sin....!!

Makan!! *snøft*

Gjest Grrrrrr
Skrevet

Hehe, nå ser du hvordan din partner blir når h*n blir like gammel. H*n slekter nok på sin far:-)

He he..Jeg ser tendensen allerede, både hos ham og ungene våre! Forskjellen er at mannen min _kan_ jeg få snudd, svigerfar har man aldri fått snudd (i følge svigermor)!

Skrevet

Godt det ikke var meg...for mannen hadde i så fall kommet til seg selv med hodet INNI den forbanna veggen sin....!!

Makan!! *snøft*

hihi! :-) han er EKS-svigerfar nå...

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hvem eier huset? Syns det er vesentlig informasjon for å si hvem som har "rett" her.

Gjest Grrrrrrr
Skrevet

Hvem eier huset? Syns det er vesentlig informasjon for å si hvem som har "rett" her.

Vi eier huset, har kjøpt det av dem. De bor i kjellerleiligheten på ubestemt tid, mens de ser seg om etter leilighet.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Vi eier huset, har kjøpt det av dem. De bor i kjellerleiligheten på ubestemt tid, mens de ser seg om etter leilighet.

Har de eid huset greier han vel ikke holde fingrene fra fatet. Du får si ifra med store bokstaver at nå er det dere som styrer hagen og vil at ting skal gjøres på deres måte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...