Gå til innhold

Unormalt dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Gjest litj tuppsi
Skrevet

Idag gikk jeg hjem etter å ha handlet. Like før jeg var hjemme ble jeg stoppet av to tyske turister som trengte hjelp. Jeg kunne ikke hjelpe dem fordi jeg ikke er så flink i tysk, fordi jeg ikke er så flink til å forklare, og fordi stedet de spurte om ikke fins. (gamlebyen...er vel ikke noe gamleby i trheim?)

Heldigvis kom en eldre dame og hjalp dem, og skjønte at de sikkert mente Bakklandet.

Jeg gikk videre med steindårlig samvittighet over at jeg ikke kunne hjelpe.

Har en vond klump i magen nå...

Er det en unormal liten ting å få så dårlig samvittighet over? Har en liten følelse av det.

Skrevet

Du har jo ingen som helst grunn til å ha dårlig samvittighet. Så jeg syns nok samvittigheten din er i følsomste laget, ja.

Gjest Cityrella
Skrevet

Ja, vil tro det ikke er så normalt. Forventer du at du kan hjelpe alle med alt uansett? Slik funker det ikke.

Skrevet

Hvorfor i svarte har du dårlig samvittighet for det? Samma det vel!!!

Skrevet

Ja, du har absolutt ingenting å ha dårlig samvittighet for, dessuten fikk de jo hjelp, alt ordnet seg.

Skrevet

Det er jo en god egenskap at du føler det slik:-)

Men du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for dette. Tyskerne tenker ikke slik du gjør, de fant bare en person som ikke klarte å hjelpe dem og tenkte nok ikke mer over det.

Gjest Cityrella
Skrevet

Det er jo en god egenskap at du føler det slik:-)

Men du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for dette. Tyskerne tenker ikke slik du gjør, de fant bare en person som ikke klarte å hjelpe dem og tenkte nok ikke mer over det.

Litt usikker på om dette er bare en god egenskap da. Må jo være slitsomt å gå rundt å få dårlig samvittighet for alt mulig en selv ikke er skyld i.

Skrevet

Litt usikker på om dette er bare en god egenskap da. Må jo være slitsomt å gå rundt å få dårlig samvittighet for alt mulig en selv ikke er skyld i.

Er ikke uenig med deg i det forsåvidt.

Slike egenskaper mener jeg er gode, men bare det ikke går for langt. Det må være innenfor "normale" grenser.

Skrevet

Jeg trodde også at det var noe som het gamlebyen i Trondheim. (har ikke vært der da)

Men du har da ingen grunn til å ha dårlig samvittighet.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg tror nå heller du følte deg dum jeg. Fordi du ikke klarte å hjelpe.

Hadde jeg vært i den situasjonen hadde det vært slik jeg hadde hatt det, i alle fall =)

Ofte lett å blande navn på de ulike følelsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...