Gå til innhold

incest-innleggelse-hjelp!!


Gjest ella

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente som snart er nitten år.fra ejg var 6 til jeg var 14 ble jeg misbrukt av min morfar.han og mormor var "helgeforeldrene mine" fordi min far er alkoholiker,og min mor ville ha litt fri.

jeg har hatt angst lenge,panikkangst.jeg har gått gjennom depresjoner,selvskading og selvmordsplaner,men jeg har kommet gjennom det.

for tiden har jeg masse angstanfall..ofte så vonde at jeg besvimer.jeg klarer ikke å være alene.

det jeg lurte på var at om en er nødt til å gå til en lege og få han til å vurdere meg før han kan legge meg inn,eller kan jeg selv gå til han og be ham legge meg inn?

jeg vil legges inn slik at jeg kan få litt fred med meg selv,tenke litt,og prate med psykolog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ella,

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Støttesenteret Mot Incest (Vet ikke hvor du bor, men det i Oslo har telefon nr 23 31 46 50).

De som jobber der har tausetsplikt, og de har selv vært utsatt. De kan være til stor hjelp for deg.

Det er lite trolig at en lege bare vil legge deg inn uten videre. Trolig vil han skrive en henvisning til psykolog. Jeg vil anbefale deg at du får navn på en psykolog som vet noe om incest fra ditt lokale SMI.

Se også: http://www.oslo.kommune.no/dok/felles/oslohjelp/t10/

Og husk at Doktor Online har et eget Forum for Overgrep, hvor mange har erfaringer som kan hjelpe deg!

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Legen vil alltid gjøre en selvstendig vurdering før hen søker noen innlagt. Jeg synes ikke det skal hindre deg i å oppsøke lege for å få hjelp med dette vonde problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...