Gjest togli Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Etter ferien får vi to kattunger som er søstre. Vi tenker å sterilisere begge to, men har hørt at katter bør få et kull før de blir sterilisert? Litt merkelig det der, så jeg lurer da på om det er tilfelle? Vi vurderer evt å la den ene eller begge få et kull kattunger da vi vet det ikke vil bli noe problem å gi bort kattungene. Hvis den ene katten får kattunger, kan den andre katten reagere negativt på noen måte? 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Det der er bare tull og tøys! Det er ingen gode grunner til at hunnkatter må ha et kull unger før de steriliseres. 0 Siter
Elbereth Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Ifølge de fleste som driver katteoppdrett spiller det ingen som helst rolle for kattens psyke om den får et kull kattunger før sterilisering eller ikke, og de aller fleste som selger kattunger "til kos" (altså ikke utstillingsdyr") selger dem ferdig sterilisert. Jeg hadde to "søstre" en gang, som fikk kattunger om hverandre, og som regel holdt de seg unna hverandre. Unntaket var første gangen, da de fikk seks unger hver, med noen timers mellomrom. Da ble det felleskasse, og de vaska og styrte og hjalp hverandre... Alle kattene jeg har hatt siden har jeg sterilisert, og de har det det vi heromkring kaller "sorglaust" - de har jo ikke godt av å gå på p-piller så lenge. Lykke til med småpusene, da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.