Gå til innhold

Tatovering

Anbefalte innlegg

Gjest quando
Skrevet

Heh-heh...det er definitivt mye mer harry å klippe og lime samme innlegget som svar til flere i tråden en en hvilken som helst tatovering - om det så er et svært anker på ryggen :-)

Apropos "moter" - det er jo tydelig at du foretrekker å tilpasse meningene dine etter det du oppfatter som mote.

"..................................."

Årsaken til at jeg har flere innlegg om det samme, er at jeg fikk en hel del rare kryptiske tegn når jeg la inn det som quando, trodde det nicket derfor var beskyttet, og prøvde derfor gortexa i stedet. Så viste det seg at alle fire forsøkene på å legge inn innlegg likevel gikk inn.

Gjest quando
Skrevet

Maken til ralling. Hva er det du snakker om? Hvem har snakket om "kvalifiserte bærere"?

Du kan nok skille de mer gjennomtenkte tatoverte fra mange motetatoverere ved at sistnevnte typisk har ting som kinesiske tegn, drager, spesifikke tribalmønstre og andre ting som er "serieproduserte".

"..................................."

Det som kjennetegner alle tatoverte, unntatt sjømenn i litt moden alder, er at de har skaffet seg tatoveringen under motebølgen, uansett hvor "riktig" tatoveringen ser ut. Alle motebølgers endelikt, vil komme over i en fase der det å fortsette samme stilen i mange år etter at motebølgen er over, ofte gir et harry-signal til omgivelsene.

Poenget mitt, var at det må være vanskelig å skille de "riktige" tatoveringsbærerne fra de du kaller fjols. Alle har latt seg influere av moten.

Gjest quando
Skrevet

Poenget er vel at de som har tatovert seg av andre grunner enn at det er en mote, gir faen i hva andre mener.

For dem er det altså ikke noe problem hva andre tror.

Alle, unntatt litt slitne sjømenn i moden alder, har tross alt skaffet seg tatoveringen under den motebølgen vi har hatt de siste 8-10 årene. Pussig at disse "andre" som har fått tatovering av "andre grunner" enn mote, tilfeldigvis har skaffet den under en motebølge for tatovering?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alle, unntatt litt slitne sjømenn i moden alder, har tross alt skaffet seg tatoveringen under den motebølgen vi har hatt de siste 8-10 årene. Pussig at disse "andre" som har fått tatovering av "andre grunner" enn mote, tilfeldigvis har skaffet den under en motebølge for tatovering?

Alle? Du mener å antyde at det ikke var noen som tok tatovering for 15 år siden? Tatoveringsshoppene var med andre ord i ferd med å gå konk?

Du argumenter jo som en idiot.

Sannsynligvis er du en forsmådd skapning som ikke kommer over at du har blitt dumpet til fordel for en fyr med tatovering.

Gjest quando
Skrevet

Alle? Du mener å antyde at det ikke var noen som tok tatovering for 15 år siden? Tatoveringsshoppene var med andre ord i ferd med å gå konk?

Du argumenter jo som en idiot.

Sannsynligvis er du en forsmådd skapning som ikke kommer over at du har blitt dumpet til fordel for en fyr med tatovering.

Huff da...det var da fælt til reaksjon...hva om liv og lemmer stod i fare på grunn av et av mine innlegg, da vil du ha lite å gå på når det gjelder karakteristikker, eller...??;-)

På 80-tallet var det svært, svært få tatto-sjapper i Norge, og for den saks skyld også i utlandet, så en næring som nesten ikke eksisterte, ville heller ikke bli særlig konkursrammet, kanskje?

Forstår at mange, inklusive deg, blir provosert av å måtte se at de tross alt har hengt seg på en motebølge, og at det fører til en viss frustrasjon at de går inn i en periode hvor de sannsynligvis på død og liv vil skjule, eller fjerne, sin(e) tatovering(er). Men la ikke slik gå ut over andre, da...

Forøvrig lever jeg lykkelig uten tatovering av noe slag, og har heller aldri savnet det. For kvinner med klasse, stil og intelligens, ønsker ikke menn med som skjemmer ut kroppen sin, Snarere tvert i mot.;-)

Skrevet

Det som kjennetegner alle tatoverte, unntatt sjømenn i litt moden alder, er at de har skaffet seg tatoveringen under motebølgen, uansett hvor "riktig" tatoveringen ser ut. Alle motebølgers endelikt, vil komme over i en fase der det å fortsette samme stilen i mange år etter at motebølgen er over, ofte gir et harry-signal til omgivelsene.

Poenget mitt, var at det må være vanskelig å skille de "riktige" tatoveringsbærerne fra de du kaller fjols. Alle har latt seg influere av moten.

Det der er noe av det dummeste jeg har hørt, og jeg håper inderlig for din del at det ikke er rekkevidden av intellektet ditt.

"...................................."

Skrevet

Huff da...det var da fælt til reaksjon...hva om liv og lemmer stod i fare på grunn av et av mine innlegg, da vil du ha lite å gå på når det gjelder karakteristikker, eller...??;-)

På 80-tallet var det svært, svært få tatto-sjapper i Norge, og for den saks skyld også i utlandet, så en næring som nesten ikke eksisterte, ville heller ikke bli særlig konkursrammet, kanskje?

Forstår at mange, inklusive deg, blir provosert av å måtte se at de tross alt har hengt seg på en motebølge, og at det fører til en viss frustrasjon at de går inn i en periode hvor de sannsynligvis på død og liv vil skjule, eller fjerne, sin(e) tatovering(er). Men la ikke slik gå ut over andre, da...

Forøvrig lever jeg lykkelig uten tatovering av noe slag, og har heller aldri savnet det. For kvinner med klasse, stil og intelligens, ønsker ikke menn med som skjemmer ut kroppen sin, Snarere tvert i mot.;-)

Du - folk med "klasse, stil og intelligens" inntar ikke en så arrogant og kunnskapsløs holdning overfor ting som er en smakssak.

Tatovering er en årtusen gammel tradisjon. At populariteten blusser opp med jevne eller ujevne mellomrom i nyere historie er helt naturlig, akkurat som med piercing (som også er en eldgammel tradisjon, i andre steder av verden).

Det at du påstår at alle som tatoverer seg gjør det av mote, og ikke fordi det er noe de har tenkt gjennom og har hatt lyst på lenge, sier jo sitt om at du ikke har et fnugg av fornuftige argumenter å komme med her. Det gjelder mange - kanskje de aller fleste - men ikke alle. Det sier seg selv - er det virkelig mulig å være så selektivt forutbestemt? *rister på hodet*

"................................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herre min hatt!

Nå har jeg skrevet det også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...