Gå til innhold

Om hunder.. hehe:)

Anbefalte innlegg

Gjest Skjermtrollet
Skrevet

Kjære hunder

Når jeg ber dere om å flytte dere, betyr det til et annet sted, ikke at dere skal bytte plass med hverandre sånn at minst èn av dere fremdeles ligger i veien.

Trappa ble ikke designet av Petter Solberg og er ingen rally-løype. Å bli førstemann ned trappa er ikke et mål. Det hjelper ikke å takle meg, jeg faller fortere enn dere kan løpe.

Når vi er på tur, drøy ikke lenger enn 5 minutter pr lukt, vi har et stort område vi skal rekke over. Husk også, at jeg går tur med dere, ikke motsatt.

Jeg får ikke plass til noe større enn en king-size seng. Jeg beklager dette. Jeg tror ikke jeg vil fortsette å sove på sofaen bare på grunn av deres komfort. Se videoer av sovende hunder, de kan faktisk krølle seg sammen som en ball. Det er ikke nødvendig å ligge fullt utstrakt i perfekt v-stil i all sin prakt til enhver tid.

For siste gang, det er ingen hemmelig utgang fra badet. Mirakler skjer, jeg kan rekke å komme meg inn der og få igjen døra uten dere. Men det er ikke nødvendig å skrape på døra, pipe eller henge seg i dørhåndtaket. Jeg må ut av den samme døren som jeg gikk inn. Jeg legger også til at jeg har brukt badet i årevis. Dere trenger ikke å bekymre dere.

Gangen mellom kjøkkenet og utgangsdøra er ingen rullebane. Uansett hvor stor hastighet dere oppnår eller hvor mange ganger dere rekker å løpe frem og tilbake før vi skal ut, vil vi aldri få tillatelse fra Gardemoen om å ta av.

Utgangsdøra er ingen katapult. Når jeg har sagt vær så god, betyr det at dere kan få gå pent og pyntelig ut døra, ikke at dere skal forestille dere at dere er på en utskytningsrampe fra NASA.

Skittent undertøy trenger ikke vises på catwalk foran gjestene. Hvis dere absolutt skal vise frem bæreegenskapene deres, kan dere hente en av de flotte tohundre-kroners-lekene som skal være så artige for hunder å leke med. Ja, jeg vet de er støvete, men det ville de ikke vært hvis de av og til hadde vært i bruk.

Jeg liker heller ikke naboens katt. Men jeg tauer da ikke dere nesegrus gjennom blomsterbed og kjøkkenhager på grunn av en fresende pelsdott. Det går an å late som om man er overlegen og bare passere rolig forbi. Bare se, men ikke røre.

Jeg vet dere ønsker et variert kosthold. Jeg ordner dette helt uten at dere behøver å tenke noe mer på det. Ting som stinker skal ikke spises.

Jeg liker pels best når den er på hunden. Hvis jeg ønsker meg et gulvteppe vil jeg kjøpe et selv. Fortell meg også hvorfor det til enhver tid er mer hundehår på klærne mine enn det jeg noen gang klarer å få i børsten.

Dere spiser toppen to ganger om dagen. Mennesker spiser mange ganger. Jeg lover å si fra når maten jeg lager er til dere. Det er ingen grunn til å sitte og nistirre på meg mens dere oversvømmer kjøkkengulvet med sikkel. Det blir ikke noe ekstramåltid på dere likevel.

Dere skal få bade. Jeg er helt enig at det av og til er tvingende nødvendig. Men jeg tror vi har misforstått hverandre litt når det gjelder hvordan badevannet bør lukte. Gjørme er riktignok et naturens produkt, men det er rosevann også. Jeg anbefaler dere å kjenne forskjellen.

Nordmenn er et turfolk. Hvis de hadde ønsket å gi bort matpakken sin, hadde de tatt med matskål til dere. Jeg skjønner at det ikke er lett å høre protestene mens dere gomler i dere majones og leverpostei, men nå har jeg altså fortalt dere det.

Riktig rekkefølge er; først slikke meg i ansiktet, så snuse andre hunder bak. Jeg kan ikke få gjentatt dette mange nok ganger. Det kan da ikke være så vanskelig.

Jeg forventer at dere ikke følger disse oppfordringene. Jeg vil nemlig ha dere akkurat som dere er.

Gjest trultemor25
Skrevet

Hehe.. fikk meg en god latter nå ja.. hihi

Gjest Ramina
Skrevet

Aldeles hærlig :)

Gjør ikke noe om ikke mine hunder kan lese...de skåret på de fleste pungter der...meget dresserte altså ;)

Skrevet

Hehe, for meg var det nok en bekrefelse på at jeg har helt rett når jeg har sagt jeg ikke vil ha hund:-)

tigertrollet
Skrevet

*ler så jeg griner*

Kjenner mine pelsdotter svært godt igjen i beskrivelsene og skal lese det til dem som godnatthistorie i dag. Som om det vil gå inn. Forbauser meg fremdeles over hvor fort uvaner og ulovligheter læres inn, mens beskjeder og krav fra eiers side går under "selektiv info" og vurderes nøye før det mest sannsynlig forkastes..

;o)

Skrevet

Ha-ha, takk for ukas beste latteranfall! Kunne vært skrevet om min godklump, som jeg heller ikke vil ha annerledes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...