Gå til innhold

Kattemor som reker ute om nettene når ungene er tre uker- Uvanlig?

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Vi har fem kattunger på tre uker snart.

De to siste nettene har kattemoren vært ute hele natten, og det synes jeg er tidlig. Den første natten var jeg så bekymret og så for meg at hun lå skadet eller haddde smerter. Synes det var så utenkelig at hun ville være så lenge vekke fra kattungene.

Om dagen hadde hun da knapt vært borte en time før hun kom igjen. Jeg så for meg hvordan vi skulle holde liv i kattungene hvis noe skjedde med henne mens de var tre uker. Det hadde vel gått.

Heldigvis kom hun om morgenen.

Det virker jo ikke som kattene lider noen nød der de ligger sammenkrøllet og sover, og hun er veldig opptatt av ungene sine om dagen.

Men hun er flere hakk mere avslappet ved dette andre kullet enn det første.

Er dette uvanlig? At hun vandrer ute om nettene allerede nå?

Vh bugge

Skrevet

Så lenge ungene har det bra er det vel ikke noe problem. Det er naturens gang.

bugge -jenta
Skrevet

Så lenge ungene har det bra er det vel ikke noe problem. Det er naturens gang.

Nei, det virker ikke som det er et problem.

Syntes bare det var rimelig tidlig.

Men det er sikkert bra for henne å være ute og få bevegd seg litt.

Og det tyder også på, tror jeg, at hun føler seg trygg. Vi har jo en hannkatt i hus, men han holdes unna dem når hun ikke er der. Han er ukastrert, men rolig og ikke fullvoksen.

For hun er en god mor så langt i hvertfall.

Skrevet

Det varierer, men det er slett ikke uvanlig. Iom. at det ikke er første kullet hennes, så er nok også mindre stresset og vet mer hva det hele går i.

"..................................."

bugge -jenta
Skrevet

Det varierer, men det er slett ikke uvanlig. Iom. at det ikke er første kullet hennes, så er nok også mindre stresset og vet mer hva det hele går i.

"..................................."

Takk for svar. Hun var ute i natt også, og det virker som om det er greit.

Skrevet

Uvanlig er det ikke, men husk at katten straks kan få løpetid igjen. Kan hende det er på tide å starte på igjen med p-piller.

Husker ikke hvor snart etter nedkomst man kan begynne med pillene, men tror det er nokså snart.

Du får google litt på Perlutex vet.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...