Gjest Ali-fan Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Diskusjonen gikk høyt her rundt de siste rundene av Idol, og noen hadde tydeligvis ikke fått med seg at Ali var den beste deltageren i år, men opphøyet middelmådighetene Tone og Jorun til noe mer enn det de var. Denne linken... http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/musikk/article410174.ece ...viser at det kun er Ali som er funnet verd en platekontrakt, av "ikke-vinnerne". Plateselskapet som har rettighetene til Idol, syns selv Jorun er så dårlig, at de visstnok skulle ønske at de hadde sluppet å være kontraktsbundet av å gi henne den "premien" som en plateutgivelse er. De har ihvertfall enda ikke hoppet av avtalen, men har klart å skyve den ut i det blå. Heia Ali, som kun får kontrakt pga sine kvaliteter. Idol må heretter få en slutt på den rene publikumsavstemningen, når man ser hvor galt det kan gå, når vi så hvilke to som havnet i finalen i år. 0 Siter
Pastella Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg personlig trur ikke at Ali får gi ut cd pga sangprestasjonene, men rett og slett fordi han var publikumsfavoritt og vil komme til å selge mye cder! 0 Siter
Gjest åpent-forum Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg personlig trur ikke at Ali får gi ut cd pga sangprestasjonene, men rett og slett fordi han var publikumsfavoritt og vil komme til å selge mye cder! Blir spennende å høre resultatet av hans kommende CD. Jorun har jeg ikke sansen for,jeg synes hun synger elendig,har ikke sangstemme i det hele tatt, bare en blåsebelg 0 Siter
Gjest Ali-fan Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg personlig trur ikke at Ali får gi ut cd pga sangprestasjonene, men rett og slett fordi han var publikumsfavoritt og vil komme til å selge mye cder! Ganske selvmotsigende det du skriver. Ali var bare publikumsfavoritt nr 3, og av de to foran han, så fikk ikke Tone utgi noen plate, mens med Jorun er det slik at vinnerpremien er en egen CD, noe plateselskapet nå skjønner vil bli en katastrofe, og de prøver derfor å vri seg unna det, med å "utsette" utgivelsen på ubestemt tid. Mener du fortsatt at det IKKE var pga Ali's kvaliteter at han får utgi plate? 0 Siter
Gjest Ali-fan Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Blir spennende å høre resultatet av hans kommende CD. Jorun har jeg ikke sansen for,jeg synes hun synger elendig,har ikke sangstemme i det hele tatt, bare en blåsebelg Joruns seier i Idol var bare en katastrofe. Synd for jenta, at hun ikke ble sendt ut på "naturlig" måte i innledende runder. Nå får hun skammen med å være Idol-vinner, men ingen vil ha henne til å opptre, og ingen vil gi ut plate med henne. 0 Siter
Babette Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er også Ali-fan, men jeg synes etter å ha tenkt litt at det var greit at han ikke vant. For Idol er etter min mening ikke rette konseptet for ham. Han passer ikke helt inn. Hadde han vunnet, ville han ha vært nødt til å gjøre det som vinnerne gjør, nemlig delta på masse hel-kommersielle greier og synge den ene Idol-låta til det kjedsommelige. Siden han ikke vant, har han frihet til å reindyrke og utvikle sin spesielle stil. Og han kan kvitte seg med Idol-Ali og bli bare Ali. 0 Siter
Gjest jeg har tro på Jorun Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Joruns seier i Idol var bare en katastrofe. Synd for jenta, at hun ikke ble sendt ut på "naturlig" måte i innledende runder. Nå får hun skammen med å være Idol-vinner, men ingen vil ha henne til å opptre, og ingen vil gi ut plate med henne. Den som lever får se... 0 Siter
Gjest Ali-fan Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Den som lever får se... Vi trenger ikke vente med å se det, det er et faktum allerede i dag, at ingen vil engasjere henne til hverken opptredener eller plateutgivelser, når denne sommerens Idol-turne er over. I tillegg til elendige sangprestasjoner under programmens gang, som ble unnskyldt med en "sykdom", som til tross for at hun ble leget av denne og låt like jævlig, så tror jeg faktisk hun ødela veldig mye for seg, når hun hadde vunnet finalen, og sa "sinnsykt, sykt, sykt, sinnsykt, og sykt om hverandre 15-20 ganger. Da falt hun lavt, spesielt med tanke på all fleipen som denne dommer Karlsen pådro seg i seg tidligere år, med sitt tåpelige sinnsykt-prat. Det vitnet om at Jorun mangler noen kvaliteter som menneske, og evne til å styre unna plump adferd. Personlige egenskaper er veldig viktig for en artist. Spikern i Jorun-kista fikk vi vel under hennes opptreden under "VG-lista Topp20" på Rådhusplassen i helga. Det var bare flaut. Veldig flaut. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er også Ali-fan, men jeg synes etter å ha tenkt litt at det var greit at han ikke vant. For Idol er etter min mening ikke rette konseptet for ham. Han passer ikke helt inn. Hadde han vunnet, ville han ha vært nødt til å gjøre det som vinnerne gjør, nemlig delta på masse hel-kommersielle greier og synge den ene Idol-låta til det kjedsommelige. Siden han ikke vant, har han frihet til å reindyrke og utvikle sin spesielle stil. Og han kan kvitte seg med Idol-Ali og bli bare Ali. Jeg har tenkt akkurat det samme! 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Vi trenger ikke vente med å se det, det er et faktum allerede i dag, at ingen vil engasjere henne til hverken opptredener eller plateutgivelser, når denne sommerens Idol-turne er over. I tillegg til elendige sangprestasjoner under programmens gang, som ble unnskyldt med en "sykdom", som til tross for at hun ble leget av denne og låt like jævlig, så tror jeg faktisk hun ødela veldig mye for seg, når hun hadde vunnet finalen, og sa "sinnsykt, sykt, sykt, sinnsykt, og sykt om hverandre 15-20 ganger. Da falt hun lavt, spesielt med tanke på all fleipen som denne dommer Karlsen pådro seg i seg tidligere år, med sitt tåpelige sinnsykt-prat. Det vitnet om at Jorun mangler noen kvaliteter som menneske, og evne til å styre unna plump adferd. Personlige egenskaper er veldig viktig for en artist. Spikern i Jorun-kista fikk vi vel under hennes opptreden under "VG-lista Topp20" på Rådhusplassen i helga. Det var bare flaut. Veldig flaut. De som var der under finalen kunne fortelle at de måtte slå av mikro eller høytalerne og dra henne vekk fra scenen fordi hun sto å vræla SYKT! SYKT! selv etter det var ferdig. 0 Siter
Gjest Ali-fan Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 De som var der under finalen kunne fortelle at de måtte slå av mikro eller høytalerne og dra henne vekk fra scenen fordi hun sto å vræla SYKT! SYKT! selv etter det var ferdig. Sympatisk og "likanes" adferd er viktig for en artist. Det mangler Jorun. 0 Siter
Gjest jeg har tro på Jorun Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Vi trenger ikke vente med å se det, det er et faktum allerede i dag, at ingen vil engasjere henne til hverken opptredener eller plateutgivelser, når denne sommerens Idol-turne er over. I tillegg til elendige sangprestasjoner under programmens gang, som ble unnskyldt med en "sykdom", som til tross for at hun ble leget av denne og låt like jævlig, så tror jeg faktisk hun ødela veldig mye for seg, når hun hadde vunnet finalen, og sa "sinnsykt, sykt, sykt, sinnsykt, og sykt om hverandre 15-20 ganger. Da falt hun lavt, spesielt med tanke på all fleipen som denne dommer Karlsen pådro seg i seg tidligere år, med sitt tåpelige sinnsykt-prat. Det vitnet om at Jorun mangler noen kvaliteter som menneske, og evne til å styre unna plump adferd. Personlige egenskaper er veldig viktig for en artist. Spikern i Jorun-kista fikk vi vel under hennes opptreden under "VG-lista Topp20" på Rådhusplassen i helga. Det var bare flaut. Veldig flaut. Personlig så hørte jeg ikke VG-lista på lørdag, men jeg har snakket med folk som var der, og de ga Jorun skryt. Dessuten så vet vel ikke du om hun vil trekke folk til evt. opptredener når Idol-turneen er over. 0 Siter
Babette Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har tenkt akkurat det samme! Jeg håper han tenker slik selv også. Han har noe helt spesielt ved seg, en særegen utstråling og følsomhet. Og måten han "jobber" fram hver tone på er veldig smektende og sjarmerende, synes jeg. Og ikke minst har han en gudegave av en stemme. 0 Siter
Gjest Ali-fan Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Personlig så hørte jeg ikke VG-lista på lørdag, men jeg har snakket med folk som var der, og de ga Jorun skryt. Dessuten så vet vel ikke du om hun vil trekke folk til evt. opptredener når Idol-turneen er over. Jo, fordi insidere i bransjen allerede begynner å prate om det noe oppsiktsvekkende at etterspørselen etter Idolvinneren Jorun er null. Hvorfor tror du platebransjen har kastet seg over Ali, mens det garanterte albumet til vinneren(les Jorun), er skjøvet helt ut i det blå? Tror du ikke de har teft?;-) 0 Siter
Pastella Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ganske selvmotsigende det du skriver. Ali var bare publikumsfavoritt nr 3, og av de to foran han, så fikk ikke Tone utgi noen plate, mens med Jorun er det slik at vinnerpremien er en egen CD, noe plateselskapet nå skjønner vil bli en katastrofe, og de prøver derfor å vri seg unna det, med å "utsette" utgivelsen på ubestemt tid. Mener du fortsatt at det IKKE var pga Ali's kvaliteter at han får utgi plate? For å være helt erlig så liker jeg fortsatt ikke Ali uansett hva folk sier, jeg synes sangene hans rett og slett er helt forferdelige! Han har ikke KRAFT i stemmen for 5 øre! Det er bare piping som kommer ut! (satt på spissen) Men jeg kommer ALDRI til å kjøpe plata hans, ikke Jorun sin heller for den saks skyld! 0 Siter
muriel Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ganske selvmotsigende det du skriver. Ali var bare publikumsfavoritt nr 3, og av de to foran han, så fikk ikke Tone utgi noen plate, mens med Jorun er det slik at vinnerpremien er en egen CD, noe plateselskapet nå skjønner vil bli en katastrofe, og de prøver derfor å vri seg unna det, med å "utsette" utgivelsen på ubestemt tid. Mener du fortsatt at det IKKE var pga Ali's kvaliteter at han får utgi plate? Hvor har dere det fra at plateselskapet prøver å "vri" seg unna å gi ut plate med Jorun??? (Bare nysgjerrig, altså :-) 0 Siter
muriel Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Joruns seier i Idol var bare en katastrofe. Synd for jenta, at hun ikke ble sendt ut på "naturlig" måte i innledende runder. Nå får hun skammen med å være Idol-vinner, men ingen vil ha henne til å opptre, og ingen vil gi ut plate med henne. Hvor har dere dette fra? *nysgjerrig* 0 Siter
muriel Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 De som var der under finalen kunne fortelle at de måtte slå av mikro eller høytalerne og dra henne vekk fra scenen fordi hun sto å vræla SYKT! SYKT! selv etter det var ferdig. Hehe ) Hun traff jo spikeren på hodet, ihvertfall. 0 Siter
Gjest Ali-fan Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hvor har dere det fra at plateselskapet prøver å "vri" seg unna å gi ut plate med Jorun??? (Bare nysgjerrig, altså :-) Jeg har det fra "bakfolk" innen Idol-systemet, og fra folk i platebransjen. I tillegg fra pressefolk. Alle uavhengig av hverandre. 0 Siter
muriel Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har det fra "bakfolk" innen Idol-systemet, og fra folk i platebransjen. I tillegg fra pressefolk. Alle uavhengig av hverandre. OK 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.