noami Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Er så lei av ordet "kidsa". Uhuu så utrolig hipt det er å skrive det da liksom, i avisene....cred er også et annet ord jeg er litt lei av, men ikke så mye som bruken av "kidsa". Hva er ditt? 0 Siter
favn Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 På dol: 'Normal' og 'forskjellig'. Grunn: Fordi 'normal' forveksles med 'vanlig', noe som gjør at meningsinnholdet snubler og går på trynet. Fordi det ligger sørgelig lite refleksjon bak uttrykket 'vi er alle forskjellige'. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hmmmm...ordet "harry". Altså alt som er litt spesiellt eller noe, da er det eller personen "harry". Ganske lei bruken av det ordet ja Og så må det vel være "klitten". Hva er det for ord liksom...usj...vet ikke hvorfor det ikke sjarmerer meg men synes det er heslig å høre/lese..."klitten". (kanskje det minner for mye om "clinton"??) *grøsser* 0 Siter
Gjest mobil!!! Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er lei: mobil. Alle har mobil, og alle maser om at jeg må få meg ny mobil. Men det ble rett og slett for stress med mobil! For hadde jeg den ikke med meg når jeg gikk ut og noen ringte fikk jeg høre det etterpå; hvorfor tok du ikke med mobilen? Jeg er da ikke SÅ viktig.... 0 Siter
favn Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er lei: mobil. Alle har mobil, og alle maser om at jeg må få meg ny mobil. Men det ble rett og slett for stress med mobil! For hadde jeg den ikke med meg når jeg gikk ut og noen ringte fikk jeg høre det etterpå; hvorfor tok du ikke med mobilen? Jeg er da ikke SÅ viktig.... Guri, og jeg som trodde jeg var den eneste i landet som synes mobilbølgen er fjortis for fjortiser og voksne. Og ja, Ramina: Harry. En liten telefon med duppeditter som godt voksne mennesker koser med... Pinlig. 0 Siter
Gjest rewa Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 At noen sier "kommuniserer" om at de prater. Ofte i jobbsammenheng. "Som tidligere kommunisert", i stedet for å si "som jeg har sagt før". Slikt prat gir meg fnatt. 0 Siter
favn Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 At noen sier "kommuniserer" om at de prater. Ofte i jobbsammenheng. "Som tidligere kommunisert", i stedet for å si "som jeg har sagt før". Slikt prat gir meg fnatt. Ja!!! Kommunikasjon er et skrekkelig jåleord der man mener snakke. 0 Siter
laban Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Akkurat nå er jeg mest lei av at alle sier "jeg tenker at..." i stedet for "jeg synes...", "jeg mener...", "jeg vil hevde..." el.l. Jeg la merke til det første gangen ifjor høst. Da var det rikssynserne hos Skavland & co. som sa det, nå sier nesten alle det. http://www.dagbladet.no/uteliv/sterkemeninger/index.html?day_id=436 (se nederst) Det er greit å variere litt, man MÅ ikke innlede alle setninger med "jeg tenker at...". Helt vanlige meninger blir ikke mer imponerende av den grunn. 0 Siter
collins Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hmmmm...ordet "harry". Altså alt som er litt spesiellt eller noe, da er det eller personen "harry". Ganske lei bruken av det ordet ja Og så må det vel være "klitten". Hva er det for ord liksom...usj...vet ikke hvorfor det ikke sjarmerer meg men synes det er heslig å høre/lese..."klitten". (kanskje det minner for mye om "clinton"??) *grøsser* Klitoris, lik penis, er jo veldig kliniske ord, da. Jeg vil si at klitten, er å sammenligne med pikken, for å folkeliggjøre disse ordene. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Klitoris, lik penis, er jo veldig kliniske ord, da. Jeg vil si at klitten, er å sammenligne med pikken, for å folkeliggjøre disse ordene. Joda, det er nok en grunn til at det blir brukt, men uansett den grunnen så er det et fælt ord synes nå jeg da. Kan ikke noe for det 0 Siter
Osiris Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Liker ikke ordet "målsetting". Har ikke sans for at man forverber språket. Målsetting er arbeidet med å definere et mål. Man bør snakke presist og heller si MÅL enn målsetting dersom man ikke snakker om en prosess. 0 Siter
Gjest gosjameien Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er grusomt lei ordet "gosj" eller "gosh". Det er det kvalmeste ordet jeg vet om. 0 Siter
Gjest Ikke sinnykt Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ordet "sinnsykt" er jeg lei av.... Dette ordet brukes av alt og alle når noe fantastisk skal beskrives. Enten det er sportsutøvere eller Idoldeltagere, så skal alt være SSSÅÅÅÅ sinnsykt ! Jeg gleder meg til dette ordet går av moten. Tenk på de familiene hvor dette ordet virkelig har sin betydning ! 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 "Spisskompetanse" brukt i fotballsammenheng. Første gangen jeg hørte det trodde jeg vedkommende som uttalte det var idiot og hadde misforstått totalt, nå har jeg skjønt at det faktisk er et akseptert begrep. Like fullt idiotisk. 0 Siter
Gjest åpent-forum Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 "åsså" og "lissom" , disse barnslige fjortisuttrykkene går meg på nervene ;-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ordet føler. Det er et ord som puttes inn alle steder i stedet for syns, mener, tror osv.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.