Gå til innhold

FU: hvilken smørtype synes du smaker best?

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Brelett. Ingen over , ved siden av eller under......

lalala1365380457
Skrevet

Spiser generellt omtrent aldri smør, bruker det nesten kun til å blande hvitløkssmør. er glad i Letta, for den har så myk konsistens.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis jeg skal tenke kun smak, må det bli Setersmør.

Men det er ikke noe jeg spiser til hverdags - da er det enten ikke noe smør, eller av og til Bremykt.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg smaker ærlig talt ikke noe særlig forskjellpå smør jeg..:-o

(Men jeg spiser da også sjelden smør på skiva, bruker det mest i matlagning, eller en kladd på fisk, baktpotet o.l)

Jeg bruker "ordentelig" smør om jegh lager noe kryddersmør(hvitløk/persille/jalapeno osv..DET er digg)

Ellers pleier jeg å ha en pakke "soft flora" eller "olivero" stående.

Uten at jeg egentlig har noen smaksprefereranser her.

Skrevet

Spiser generellt omtrent aldri smør, bruker det nesten kun til å blande hvitløkssmør. er glad i Letta, for den har så myk konsistens.

lager du hvitløkssmør med letta??

Skrevet

Bremykt er best fordi det holder seg mykt i kjøleskapet. Ellers så liker jeg nok meierismør best men det blir for kaldt i kjøleskapet og for mykt for benken :o)

Bremykt holder seg ikke mykt i kjøleskapet da, iallefall ikke her - der er navnet noe misvisende :P Det blir fort veldig mykt ute i romtemp da.... brelett derimot holder seg smøremykt selv i kjøleskap.

Ørkenvandreren
Skrevet

Smak... da må det bli ordentlig meieri- eller gårdssmør, med salt i (husker ikke noe navn)... *nam*

Men det nå i Vita Lett til daglig da....

Skrevet

Jeg bruker alltid Soft light på brødskiva (eller når jeg bruker smør på skiva da), og så steker jeg i Soft flora.. eller olje

lalala1365380457
Skrevet

lager du hvitløkssmør med letta??

jupp. er ikke så nøye på smørsmaken jeg, synes det blir godt uansett, spiser smør så sjeldent, så jeg har egentlig ikke peiling, hihi =P

Skrevet

Bremykt holder seg ikke mykt i kjøleskapet da, iallefall ikke her - der er navnet noe misvisende :P Det blir fort veldig mykt ute i romtemp da.... brelett derimot holder seg smøremykt selv i kjøleskap.

Da har nok ikke jeg det så kaldt i kjøleskapet som deg :o)

Men jeg har funnet ut at hvis bremykt blir stående på benken og blir mykt, blir det hardt i kjøleskapet etterpå. ¨Så det bør ikke glemmes på benken.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Spiser så og si aldri smør, så kjenner ikke forskjell i smaken de få gangene jeg spiser det.

Skrevet

Jeg har aldri spist smør, annet enn litt smelta margarin på kokte poteter, og da må det være Melange.

Som bordmargarin bruker vi Olivero, den er best sier resten av huset.

Bruker en del raps- og olivenolje ellers.

Gjest prust
Skrevet

Helt enig med deg!

Min kjære bruker Brelett, men det spiser jeg bare hvis den gule Bremykt'en er tom :-)

Skrevet

Brelett med oliven (grønn boks) og Bremykt (gul boks) er best på brødet.

Til matlaging bruker vi olivenolje, Bremykt eller Meierismør (kommer an på).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...