Gå til innhold

sacralcyste

Anbefalte innlegg

Gjest nyoperert cyste
Skrevet

Du kan øke aktivitetsnivået ut fra smertegrensa vil jeg tro. Hvis du har ligget i ro til nå for det meste, er det vel greit å ta småturer opp og øke på gradvis så du ser det går bra og at du ikke får veldig vondt. Ville ikke dratt ut på shopping eller gått langtur riktig enda. Men en balanse mellom aktivitet og hvile har du godt av.

Det er lurt å vært påpasselig med å fjerne hårvekst hvis du har mye av dette, i tiden etter at såret er grodd, så du minsker risken for tilbakefall. Det sies at det er best å bruke hårfjerningskrem, ikke høvel. Men dette visste du sikkert fra før.

Jeg har ingen hårvekst der, høyt oppe på halebenet og de fant ikke hår i cysta. Bare groms.

Shopping vil si 4 min, med bil, inn på et senter, kjøre hjem når/hvis jeg får vondt. Blir uansett maks 1 time. Har ligget i 11 dager.

Skrevet

Jeg har ingen hårvekst der, høyt oppe på halebenet og de fant ikke hår i cysta. Bare groms.

Shopping vil si 4 min, med bil, inn på et senter, kjøre hjem når/hvis jeg får vondt. Blir uansett maks 1 time. Har ligget i 11 dager.

Har du fått beskjed om holde senga så lenge? Hørtes lenge ut! Kan ikke skjønne at du ikke skal kunne få røre på deg litt nå etter så mange dager.

Gjest nyoperert cyste
Skrevet

Har du fått beskjed om holde senga så lenge? Hørtes lenge ut! Kan ikke skjønne at du ikke skal kunne få røre på deg litt nå etter så mange dager.

nei, men jeg har hatt såpass vondt.

Skrevet

nei, men jeg har hatt såpass vondt.

Da kan du være mer aktiv nå. Du kjenner på smertene når det er nok. Men øk aktivitetsnivået gradvis så du ikke ender opp med store smerter etter å ha vært for ivrig. Ofte kommer smertene i etterkant av aktivitet, ikke under selve aktiviteten.

Jeg ville begynt med noen rusleturer rundt hjemme og ventet litt med handleturen.

Gjest nyoperert cyste
Skrevet

Da kan du være mer aktiv nå. Du kjenner på smertene når det er nok. Men øk aktivitetsnivået gradvis så du ikke ender opp med store smerter etter å ha vært for ivrig. Ofte kommer smertene i etterkant av aktivitet, ikke under selve aktiviteten.

Jeg ville begynt med noen rusleturer rundt hjemme og ventet litt med handleturen.

Ok. Takk for svarene.

Skrevet

Ok. Takk for svarene.

Bare hyggelig :o)

Lykke til videre!

Skrevet

ingen svarte meg nå, men du svarte for noen dager siden. Kan dy hjelpe?

Fjernet sacralcystee for 10 dager siden. Den væsker fortsatt. Mange sting, stort sår og grov tråd. Ble sett på 7. dagen, fikk svar at det kunne være sårvæske. Det er ikke infeksjon. Men bør ikke dette gro snart? Skal ta stingene om 4 dager. Hvis det fortsetter å væske, vil det si at det ikke har grodd?

Har jobba masse jeg siden den gang:)

Altså jeg tror ikke at det har grodd for å si det sånn, og sjekk hos legen burde du ta...

Jeg hadde ingen andre komplikasjoner annet enn at jeg måtte ligge ganske lenge... låg i en mnd... hadde ganske stort inngrep på stumpen der:)

Mere kan jeg desverre ikke hjelpe:(

Skrevet

Har operert en gang tidligere og det ble mislykket. Har ikke sydd på noe nå, nei. Ikke antibiotika. Det var på dagkirurgi. Jeg nektet å bli innlagt. Har ligget en uke, skal ligge en uke til. Har blitt grundig undersøkt i dag, ingen infeksjon. Men det kom til å være vondt til stingene ble tatt. Feberen skydes et mageirus og er borte nå. Flaks.

Ble du helt bra etter ett inngrep?

Nå er det 3 år siden jeg tok den i oktober, og nei *bankibordet* jeg har ikke fått den igjen:)

Håper og tror at jeg er kvitt den:)

Gjest nyoperert cyste
Skrevet

Nå er det 3 år siden jeg tok den i oktober, og nei *bankibordet* jeg har ikke fått den igjen:)

Håper og tror at jeg er kvitt den:)

Det var jo bra. Jeg skal ta stingene i dag. Det ser helt grodd ut. Virker som tråden irriterer veldig. Tror det må være den som skaper væske. Den må da grodd etter 2 uker?!?!?!?!

Skrevet

Det var jo bra. Jeg skal ta stingene i dag. Det ser helt grodd ut. Virker som tråden irriterer veldig. Tror det må være den som skaper væske. Den må da grodd etter 2 uker?!?!?!?!

Jo det har da grodd sånn overfladisk:) men sting er ikke ferdiggrodd før de er hvite de:)

Hehe... det som var mitt problem var når jeg sto i butikkene og plutselig så får jeg DET kløanfallet en viss plass... og det langt inni stingene, umulig å komme til:) hehe... da MÅ man bare klø da!

Gjest nyoperert cyste
Skrevet

Jo det har da grodd sånn overfladisk:) men sting er ikke ferdiggrodd før de er hvite de:)

Hehe... det som var mitt problem var når jeg sto i butikkene og plutselig så får jeg DET kløanfallet en viss plass... og det langt inni stingene, umulig å komme til:) hehe... da MÅ man bare klø da!

Det hadde grodd helt og nå er det helt fint der bak. Det var en enorm lettelse.

Har klødd mye den siste uka, utrolig plagsomt og vanskelig sted å ha sting på : )

Takk for alle svar.

Skrevet

ingen svarte meg nå, men du svarte for noen dager siden. Kan dy hjelpe?

Fjernet sacralcystee for 10 dager siden. Den væsker fortsatt. Mange sting, stort sår og grov tråd. Ble sett på 7. dagen, fikk svar at det kunne være sårvæske. Det er ikke infeksjon. Men bør ikke dette gro snart? Skal ta stingene om 4 dager. Hvis det fortsetter å væske, vil det si at det ikke har grodd?

Beklager sent svar. Jeg kan nok ikke gi deg et godt svar på dette, jeg har ikke nok kliniske kunnskaper.

Gjest nyoperert cyste
Skrevet

Beklager sent svar. Jeg kan nok ikke gi deg et godt svar på dette, jeg har ikke nok kliniske kunnskaper.

Det har ordnet seg. Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...