Gå til innhold

henna med olje

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Iblant farger jeg håret med henna. Jeg har alltid blandet pulveret ut med kokende vann, og latt det sitte i håret med dusjhette først og varmt håndkle utenpå.

Nå har en som skulle ha greie på det, rådet meg til å ha i litt olivenolje i blandingen, og å snurre hodet inn i aluminiumsfolie mens fargen sitter i.

Rådet kom via en mail det ikke går an å svare på, så jeg får ikke spurt. Prøver her.

Får man vasket/skylt olivenolje ut av håret, da???

Gjest hennahinna
Skrevet

Jeg har brukt olivenolje som hårkur, funket faktisk ganske bra. Men når man skal vaske det ut igjen er det nødvendig med flere sjamponeringer for å få det ut, men det er altså mulig :)

Forresten, når det gjelder henna, jeg har hørt at det ikke går an å farge over det igjen med en annen hårfarge, er det sant? Hvilken hårfarge har du, og hva blir resultatet, veldig rødt eller?

Jeg har prøvd å lage henna mønster på hendene og føttene men jeg er så utålmodig at det aldri blir noe bra resultat...

Da skulle jeg forøvrig blande litt sitronsaft i mixen for at ph-en skulle bli litt lavere, vet ikke om det samme gjelder for håret, men sitron sliter jo på håret så jeg tviler egentlig på det.

Lykke til da!

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har brukt olivenolje som hårkur, funket faktisk ganske bra. Men når man skal vaske det ut igjen er det nødvendig med flere sjamponeringer for å få det ut, men det er altså mulig :)

Forresten, når det gjelder henna, jeg har hørt at det ikke går an å farge over det igjen med en annen hårfarge, er det sant? Hvilken hårfarge har du, og hva blir resultatet, veldig rødt eller?

Jeg har prøvd å lage henna mønster på hendene og føttene men jeg er så utålmodig at det aldri blir noe bra resultat...

Da skulle jeg forøvrig blande litt sitronsaft i mixen for at ph-en skulle bli litt lavere, vet ikke om det samme gjelder for håret, men sitron sliter jo på håret så jeg tviler egentlig på det.

Lykke til da!

Jeg tror ikke det går an å farge over med henna.

Hva slags farge man får, kommer jo på hva man har fra før - i alle fall litt. Der jeg er litt grå, blir det skikkelig dyp-oransje, der jeg ennå er mørk, blir det dypt rødt.

Jeg syns det er fint! Og at det ikke gjør noe at ikke alt håret har samme farge, det får et mer "ikke-farget" uttrykk, som jeg syns er pent. Og overaskende mange som ikke kjente meg fra før, tror det e rmin egen hårfarge. Men så har jeg lys hud, nesten hvit.

Men det er klart, alle ser det er deg, på en kilometers avstand. Det er en veldig TYDELIG hårfarge!

Skrevet

Jeg farget håret med Henna veldig mye før og blandet ut pulveret i eggeplomme og olje og litt varmt vann, det høres skikkelig ekkelt ut, men det funket best. Jeg brukte aldri aluminiumsfolie, men pakket håret inn i plastfolie og varmt håndkle og satt med det i ett par timer iallefall, noen ganger mye lenger. Du kan også ha i litt sitronsaft for å få skarpere farge, men det kan slite litt på håret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...