alva1365380447 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 For tre uker siden falt jeg under en treningsrunde (nordic walking) og slo det ene kneet kraftig. Kneet hovnet raskt opp. Hevelsen gikk etter hvert litt ned og jeg har ingen smerter i det. Kneet er fremdels mye større enn normal, og det ser ut til å være mye veske der. Jeg har ingen kul, men generell hevelse som klart synes veskefylt. Mitt spørsmål er punkt én, om dette vil gå over av seg selv, eller om det eventuelt må tappes, punkt to, om jeg kan fortsette treningen (ingen smerter) og om jeg i så fall bør bruke noen form for bandasje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188640-kneskade-vann-i-kneet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Væske inni kneleddet sees lettest som kevelser på siden/over kneskjellet når du sitter med strakt kne. Dersom kneet hovnet opp i løpet av 6 timer, er det mest sannsynlig blødning i leddet. Dette kan tyde på enten meniskskade eller korsbånd-skade, men da hadde du nok hatt sterkere smerter. Selvom det skulle være en såpass betydelig skade, så behøver det strengt tatt ikke gjøres noe med, sålenge du ikke er plaget av smerter, et kne som føles ustabilt, eller som låser seg. Dersom hevelsen kom saktere; gradvis i løpet av første døgnet, så er det økt mengde leddvæske. kan skydes mindre skader, oftest direkte slag mot bindevev eller leddhinne. Et kneledd skal sjelden tappes; det gir fare for infeksjon. Hevelsen vil gå raskere ned dersom du bruker en elastisk bandasje, og eventuelt litt Ibux. Det er bare fint å holde kneet i bevegelse. Ta kontakt med lege om ikke gradvis bedring de neste 3-4 ukene. Dersom noe skal opereres, skal det uansett ikke gjøres før skaden har roet seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188640-kneskade-vann-i-kneet/#findComment-1301260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.