Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Dette er første frase de kommer med alle sammen, hjelp til ditt, hjelp til datt. Vel, nå er det jo greit å hjelpe da, og vi har vel gjort det pr.telefon en sjelden gang, men som en generell regel så gjør vi det på eget iniativ og har reservert oss mot telefonforespørsler som disse. Så...vi kan umulig ha hjulpet alle disse som ringer i år, i fjor. Men "først må vi få takke så mye for hjelpen vi fikk av dere i fjor" er alikavel første frasen deres. Er det slik med dere andre også som blir bombadert - eller til tider terrorisert - av slike hjelpetelefoner? Har jo selvsakt fått for meg at dette er en lurefrase for å få mest mulig folk til å støtte i år. Har de isåfall lov til dette? Synspungter, ideer, erfaringer...? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jotakk, sånne telefoner får vi mange av... 0 Siter
Åsemor Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Det er aldri noen som har sagt det til meg... Har aldri blitt ringt av noen som vil ha penger til hjelp, ikke krybbedødforeningen engang, selv om jeg fikk baby i vår. De vil bare selge meg bøker, alle som ringer meg. Og jeg sier gang på gang at IKEA-katalogen er det mest interessante jeg kan lese, og de vil ikke tro meg. Akkurat nå er jeg medlem i 3 bokklubber, men leser jo ikke mer allikevel... *sukk* Kanskje godt de ikke ringer og tigger penger av meg, for jeg ville gitt. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Det er aldri noen som har sagt det til meg... Har aldri blitt ringt av noen som vil ha penger til hjelp, ikke krybbedødforeningen engang, selv om jeg fikk baby i vår. De vil bare selge meg bøker, alle som ringer meg. Og jeg sier gang på gang at IKEA-katalogen er det mest interessante jeg kan lese, og de vil ikke tro meg. Akkurat nå er jeg medlem i 3 bokklubber, men leser jo ikke mer allikevel... *sukk* Kanskje godt de ikke ringer og tigger penger av meg, for jeg ville gitt. Kjære vene, hva gjør du for å slippe a??? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Det er aldri noen som har sagt det til meg... Har aldri blitt ringt av noen som vil ha penger til hjelp, ikke krybbedødforeningen engang, selv om jeg fikk baby i vår. De vil bare selge meg bøker, alle som ringer meg. Og jeg sier gang på gang at IKEA-katalogen er det mest interessante jeg kan lese, og de vil ikke tro meg. Akkurat nå er jeg medlem i 3 bokklubber, men leser jo ikke mer allikevel... *sukk* Kanskje godt de ikke ringer og tigger penger av meg, for jeg ville gitt. Ha, nå er jeg ikke medlem av en eneste bokklubb:) 0 Siter
Babette Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Gjett om vi blir bombardert. Og de ringer igjen og igjen, til tross for at vi sier bestemt nei takk til alt. Og så er det de som ikke skal selge noe, bare gi deg en gave. Gave my ass. Det aller verste er likevel de som hele tida gjentar navnet mitt mens de snakker, som om vi var gamle kjente. Jeg kan ikke skjønne at det er noen i hele verden som liker dette, så hvorfor gjør de det, tro? Men vanligvis sier jeg bare "nei takk" og slenger på så snart jeg lukter lunta. 0 Siter
Gjest Frogner Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 De håper vel på at du er en senil gamling som tror det er sant! Og om du tror du har hjulpet dem før, er det lettere å få sugd ut enda mer av deg(tenker de!). Enda en god grunn til å kutte ut fasttelefon, _da_ blir det deilig og stille... Det hjelper da søren ikke å reservere seg mot telefonselgere heller! 0 Siter
Åsemor Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ha, nå er jeg ikke medlem av en eneste bokklubb:) Du din snik. Men jeg er ikke medlem av de du vervet meg inn i lenger da. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Gjett om vi blir bombardert. Og de ringer igjen og igjen, til tross for at vi sier bestemt nei takk til alt. Og så er det de som ikke skal selge noe, bare gi deg en gave. Gave my ass. Det aller verste er likevel de som hele tida gjentar navnet mitt mens de snakker, som om vi var gamle kjente. Jeg kan ikke skjønne at det er noen i hele verden som liker dette, så hvorfor gjør de det, tro? Men vanligvis sier jeg bare "nei takk" og slenger på så snart jeg lukter lunta. Vi har nå reservert oss vi da, men siden det bare er et par måneder siden så er det ikke alle som har fått det med seg ennå. Men det er enklere å få sluttet samtalen nå med å si "joda, men du jeg må bare få abryte jeg for vi er reservert mot slike telefoner". Men det er da himlade frekkt å si ting som ikke er sant, er det ikke? Får iallefall ikke lyst til å hjelpe da om det gjøres på en uæelig måte til å begynne med. Artigst var den gangen de begynte med at de ikke skulle be om hjelp, bare fortelle hvordan det var gått med hjelpen vi hadde gitt. Joda, alt var gått topp, det var ordnet ditt og datt og barna hadde tegnet tegninger som takk og ...var vi interessert i å kjøpe disse som kostet noe over to hundre kroner stk? En periode her ringte det i et sett hele dagen, flere dager i strekk. Jeg ble helt sliten jeg, frustrert og kjei og lei. Det var rene terroren det altså 0 Siter
Babette Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Vi har nå reservert oss vi da, men siden det bare er et par måneder siden så er det ikke alle som har fått det med seg ennå. Men det er enklere å få sluttet samtalen nå med å si "joda, men du jeg må bare få abryte jeg for vi er reservert mot slike telefoner". Men det er da himlade frekkt å si ting som ikke er sant, er det ikke? Får iallefall ikke lyst til å hjelpe da om det gjøres på en uæelig måte til å begynne med. Artigst var den gangen de begynte med at de ikke skulle be om hjelp, bare fortelle hvordan det var gått med hjelpen vi hadde gitt. Joda, alt var gått topp, det var ordnet ditt og datt og barna hadde tegnet tegninger som takk og ...var vi interessert i å kjøpe disse som kostet noe over to hundre kroner stk? En periode her ringte det i et sett hele dagen, flere dager i strekk. Jeg ble helt sliten jeg, frustrert og kjei og lei. Det var rene terroren det altså Det virker også som om de jobber veldig usystematisk. F. eks. kan det ringe flere personer fra samme instans, flere ganger etter hverandre. Vi sier nei til alle, men neste uke ringer det en ny. De burde i det minste dele opp numre og distrikter mellom seg, så de slipper å plage folk unødig. Eller kanskje de håper at vi angrer og har skiftet mening? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Det virker også som om de jobber veldig usystematisk. F. eks. kan det ringe flere personer fra samme instans, flere ganger etter hverandre. Vi sier nei til alle, men neste uke ringer det en ny. De burde i det minste dele opp numre og distrikter mellom seg, så de slipper å plage folk unødig. Eller kanskje de håper at vi angrer og har skiftet mening? Ja, det har du rett i. Kan til og med skje med bare et par dagers mellomrom det. Og når man påpeker det så blir det liksom en sånn: " Åååå...sier du det, da må det ha skjedd en feil her". Stakkars mennesker, jeg kunne aldri ha jobbet med sånt skitt. Det er jo helt bak mål hele greiene. 0 Siter
Gjest Frogner Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Gjett om vi blir bombardert. Og de ringer igjen og igjen, til tross for at vi sier bestemt nei takk til alt. Og så er det de som ikke skal selge noe, bare gi deg en gave. Gave my ass. Det aller verste er likevel de som hele tida gjentar navnet mitt mens de snakker, som om vi var gamle kjente. Jeg kan ikke skjønne at det er noen i hele verden som liker dette, så hvorfor gjør de det, tro? Men vanligvis sier jeg bare "nei takk" og slenger på så snart jeg lukter lunta. Ja, og så spør de om du har barn,og da hvordan det går med dem på skolen osv. Snakker,babler og smisker som om dere skal være gamle kjente(og du kjenner irritasjonen stige). Du vet jo at de bare smisker for provisjonen sin,de er null intressert i deg og din familie (c: 0 Siter
Mirabell Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er også luta lei av tiggetelefoner. De takker alltid, tilgjort takknemlig, for gaven etc. Jeg har konsekvent begynt å svare at jeg ikke støtter "tigging" pr telefon, jeg vil ha det i posten. (Kirkens Nødhjelp sender OK "tiggebrev" med info om hvilket prosjekt de fokuserer på og en åpen giro etc.) 0 Siter
Babette Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ja, det har du rett i. Kan til og med skje med bare et par dagers mellomrom det. Og når man påpeker det så blir det liksom en sånn: " Åååå...sier du det, da må det ha skjedd en feil her". Stakkars mennesker, jeg kunne aldri ha jobbet med sånt skitt. Det er jo helt bak mål hele greiene. Ja, jeg vil mye heller vaske dasser enn å være telefonselger. Det må være et ubehagelig yrke. Men jeg prøver å si til meg selv at det er feil å bli sint på de som ringer. De gjør jo bare jobben sin, og de utfører den på den måten de er opplært til. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ja, jeg vil mye heller vaske dasser enn å være telefonselger. Det må være et ubehagelig yrke. Men jeg prøver å si til meg selv at det er feil å bli sint på de som ringer. De gjør jo bare jobben sin, og de utfører den på den måten de er opplært til. Sånn er det for meg også, klarer ikke være vrang eller uforskammet mot de som ringer, de gjør jo bare som du sier jobben sin. Desto mer deilig når vi nå har reservert oss, da har jeg liksom en "gyldig" grunn til å avbryte. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er også luta lei av tiggetelefoner. De takker alltid, tilgjort takknemlig, for gaven etc. Jeg har konsekvent begynt å svare at jeg ikke støtter "tigging" pr telefon, jeg vil ha det i posten. (Kirkens Nødhjelp sender OK "tiggebrev" med info om hvilket prosjekt de fokuserer på og en åpen giro etc.) Jeg foretrekker også å motta ting pr.post og vil nok ikke reservere meg mot reklame osv som havner dit. Synes det er greit å kunne lese over i fred og ro, bruke materialet i konvolutten eller slenge hele skitten i søpla uten noe mer om og men. 0 Siter
Gjest skjønnerD Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ja, jeg vil mye heller vaske dasser enn å være telefonselger. Det må være et ubehagelig yrke. Men jeg prøver å si til meg selv at det er feil å bli sint på de som ringer. De gjør jo bare jobben sin, og de utfører den på den måten de er opplært til. Saksbehandler i inkassoselskap må være den eneste jobben som er enda mer dritt! Leste en meningsmåling om hvilke menn kvinner fant minst tiltrekkende, svaret var en mann som jobbet i inkassoselskap ;o) 0 Siter
Babette Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Saksbehandler i inkassoselskap må være den eneste jobben som er enda mer dritt! Leste en meningsmåling om hvilke menn kvinner fant minst tiltrekkende, svaret var en mann som jobbet i inkassoselskap ;o) Ja, det er også en ubehagelig jobb. Jeg har kun vært ute for slike i jobbsammenheng, men i de tilfellene har de vært behagelige og greie. Ikke pågående i det hele tatt. 0 Siter
Babette Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Sånn er det for meg også, klarer ikke være vrang eller uforskammet mot de som ringer, de gjør jo bare som du sier jobben sin. Desto mer deilig når vi nå har reservert oss, da har jeg liksom en "gyldig" grunn til å avbryte. Jeg klarer meget godt å være padde sur når de ringer, jeg. Men på en måte synes jeg at jeg da er urettferdig. Noen ganger sier jeg ikke et ord, bare legger på. 0 Siter
Gjest Inkassofri Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ja, det er også en ubehagelig jobb. Jeg har kun vært ute for slike i jobbsammenheng, men i de tilfellene har de vært behagelige og greie. Ikke pågående i det hele tatt. Det er privatpersoner de er ubehagelige til, ikke bedrifter og arbeidsplasser. Lindorff er verstingen, de kan være ufordragelige. Mange(bl.a. jeg)har hatt en Ellossak eller HMsak som har havna hos Lindorff, de samarbeider tett(derfor holder jeg meg unna postordre ja!). De smisker bedriftene osv for å holde på storkunder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.