Gå til innhold

Før CT av hodet

Anbefalte innlegg

Gjest time i morgen
Skrevet

Kan man spise før, eller er det annet man må tenke på? Fikk ikke beskjed om noe, og glemte å spørre.

Fortsetter under...

bugge -jenta
Skrevet

Nei, tror ikke det er noe spesielt å tenke på.

Hvis du er full av piercinger er det mulig du må fjerne dem,:o) men kanskje det gjelder kun MR.

lalala1365380457
Skrevet

"Du må ikke spise, tygge tyggegummi eller sykkertøy 4 timer før undersøkelsen. Du kan drikke vann."

=)

Gjest time i morgen
Skrevet

"Du må ikke spise, tygge tyggegummi eller sykkertøy 4 timer før undersøkelsen. Du kan drikke vann."

=)

Hvor hentet du det fra?

lalala1365380457
Skrevet

Hvor hentet du det fra?

Det sto i brevet jeg fikk med innkallelse til time til CT-undersøkelse.

Gjest time i morgen
Skrevet

Det sto i brevet jeg fikk med innkallelse til time til CT-undersøkelse.

Nå ringte jeg, og de sa det ikke var noen forberedelser. I brevet står det at om man f.eks. skal ta ultralyd av lever må man ikke spise 4 timer før.

Annonse

lalala1365380457
Skrevet

Nå ringte jeg, og de sa det ikke var noen forberedelser. I brevet står det at om man f.eks. skal ta ultralyd av lever må man ikke spise 4 timer før.

hm. snodig. jeg fikk brev som var "spesialskrevet" for CT-timer... kanskje de har forskjellige rutiner på de forskjellige plassene, snodig =)

Gjest time i morgen
Skrevet

hm. snodig. jeg fikk brev som var "spesialskrevet" for CT-timer... kanskje de har forskjellige rutiner på de forskjellige plassene, snodig =)

Var du på en privatklinikk? Hva kostet det i så fall?

lalala1365380457
Skrevet

Var du på en privatklinikk? Hva kostet det i så fall?

hm..vet ikke om det er privat, var på sentrum røntgeninstitutt i trondheim. kostet 185kr.

Gjest time i morgen
Skrevet

hm..vet ikke om det er privat, var på sentrum røntgeninstitutt i trondheim. kostet 185kr.

Her er det dyrere; broren min tok røntgen av noe og betalte over 400.

lalala1365380457
Skrevet

Her er det dyrere; broren min tok røntgen av noe og betalte over 400.

oi! det var veldig dyrt! får håpe undersøkelsen du skal på ikke er like dyr da :)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg fikk i allefall ikke beskjed om å ikke spise/drikke før ct-timen.

Jeg spiste lunsj på venterommet før timen, de som hentet meg inn til timen så at jeg spiste, og de sa heller ingen ting om det.

Gjest time i morgen
Skrevet

Jeg fikk i allefall ikke beskjed om å ikke spise/drikke før ct-timen.

Jeg spiste lunsj på venterommet før timen, de som hentet meg inn til timen så at jeg spiste, og de sa heller ingen ting om det.

lalala måtte ikke spise først, så kanskje jeg også skal ta CT uten slik væske da? Håper i grunnen det.... Jeg ringte nettopp, og de sa at jeg godt kunne spise først. *litt lettet*

Annonse

Gjest blomsterløk
Skrevet

lalala måtte ikke spise først, så kanskje jeg også skal ta CT uten slik væske da? Håper i grunnen det.... Jeg ringte nettopp, og de sa at jeg godt kunne spise først. *litt lettet*

Hvis det hadde vært viktig at du ikke skulle ha spist først ville du helt sikkert ha fått beskjed om det.

Gjest time i morgen
Skrevet

Hvis det hadde vært viktig at du ikke skulle ha spist først ville du helt sikkert ha fått beskjed om det.

De sa at det ikke var noe spesielt å tenke på før timen.

Gjest time i morgen
Skrevet

Får man resultatet med det samme?

bugge -jenta
Skrevet

Nei, du får neppe resultatet med det samme.

Legene ser på det senere, sender det til din primærlege.

Hvis ikke dette er en helt privat klinikk, da er det kanskje annerledes.

Men jeg har aldri fått vite resultat der og da.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Nei, du får ikke vite resultatet der og da.

Legen ser på det og sender svar til fastlegen din.

Gjest time i morgen
Skrevet

Nei, du får neppe resultatet med det samme.

Legene ser på det senere, sender det til din primærlege.

Hvis ikke dette er en helt privat klinikk, da er det kanskje annerledes.

Men jeg har aldri fått vite resultat der og da.

Det er en privat klinikk, og legen min har ferie nå. Det hadde vært fint å få vite resultatet med en gang. (Om det f.eks. er en svulst burde det være lett å se?)

Gjest time i morgen
Skrevet

Nei, du får ikke vite resultatet der og da.

Legen ser på det og sender svar til fastlegen din.

(Se var til bugge-jenta.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...