Gå til innhold

Før CT av hodet

Anbefalte innlegg

Gjest time i morgen
Skrevet

(Se var til bugge-jenta.)

se "svar".

Fortsetter under...

bugge -jenta
Skrevet

Det er en privat klinikk, og legen min har ferie nå. Det hadde vært fint å få vite resultatet med en gang. (Om det f.eks. er en svulst burde det være lett å se?)

Hvis du er redd for en svulst, vil jeg anbefale deg å se hvilke symptomer som er vanlige.

Ofte er det helt andre symptomer enn de man tror, og man engster seg uten grunn.

Mange kunne vært beroliget hvis de visste mer om hva symptomene ofte er.

Lykke til.Det går sikkert fint.

vennlig hilsen bugge.

Gjest blomsterløk
Skrevet

se "svar".

Om det er en privat klinikk er det kanskje mulig å få svar der og da.

Tror jeg ville ha forhørt meg om det med en gang jeg kom dit i morgen. Du må sikkert henvende deg i resepsjonen når du kommer. Spør der om det er mulig å få svar samme dag, og forklar at legen din er på ferie. Hvis de gjør det, må du nok regne med å sitte å vente litt etter ct. For da må i såfall legen se på det for å gi svar.

Jeg var på semtrum røntgen, og jeg hørte at det var en mann som fikk svar av legen etter ct når jeg var der.

Gjest time i morgen
Skrevet

Hvis du er redd for en svulst, vil jeg anbefale deg å se hvilke symptomer som er vanlige.

Ofte er det helt andre symptomer enn de man tror, og man engster seg uten grunn.

Mange kunne vært beroliget hvis de visste mer om hva symptomene ofte er.

Lykke til.Det går sikkert fint.

vennlig hilsen bugge.

Det er nok ikke svulst, men jeg har så ofte migrene (ca. annenhver dag).

Gjest time i morgen
Skrevet

Om det er en privat klinikk er det kanskje mulig å få svar der og da.

Tror jeg ville ha forhørt meg om det med en gang jeg kom dit i morgen. Du må sikkert henvende deg i resepsjonen når du kommer. Spør der om det er mulig å få svar samme dag, og forklar at legen din er på ferie. Hvis de gjør det, må du nok regne med å sitte å vente litt etter ct. For da må i såfall legen se på det for å gi svar.

Jeg var på semtrum røntgen, og jeg hørte at det var en mann som fikk svar av legen etter ct når jeg var der.

Takk for svar. Jeg får spørre når jeg kommer dit... Godt å få vite med en gang!

bugge -jenta
Skrevet

Det er nok ikke svulst, men jeg har så ofte migrene (ca. annenhver dag).

Skjønner. Jeg har selv det siste halvåret hatt migrene minst en tredjedel av tiden. Jeg har tredøgnsanfall og sliter med å finne medisin som hjelper.

Det er vondt når man blir invalidisert av noe slikt.Jeg håper på at jeg skal få en bedre periode snart.

Jeg var hos nevrolog i går, men det var ikke stort å hente. Innser at jeg har litt å gå på når det gjelder regelmessighet, men det er jammen ikke lett å få til når anfallene er langvarige og hyppige. spesielt går det ut over søvnrytmen.

Han sa jeg kunne prøve et naturpreparat som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men hvis du er interessert så gi et vink. Og holde meg unna sjokolade:o(,spise fire måltider hver dag, unngå å sove for lenge om morgenen. Jeg vet jo alt dette, men har nok litt å gå på når det gjelder oppfølgingen av dette.

Ikke ta migrenemedisin for mer enn et anfall i uka var viktig. Gjorde jeg det kunne det føre til mer migrene. Så da måtte jeg prøve å la anfallet komme uten medisiner.

Nok om det. Håper du får en bedre periode du også snart. Det hadde vært deilig med en god sommer.

vennlig hilsen Bugge

Annonse

Gjest time i morgen
Skrevet

Skjønner. Jeg har selv det siste halvåret hatt migrene minst en tredjedel av tiden. Jeg har tredøgnsanfall og sliter med å finne medisin som hjelper.

Det er vondt når man blir invalidisert av noe slikt.Jeg håper på at jeg skal få en bedre periode snart.

Jeg var hos nevrolog i går, men det var ikke stort å hente. Innser at jeg har litt å gå på når det gjelder regelmessighet, men det er jammen ikke lett å få til når anfallene er langvarige og hyppige. spesielt går det ut over søvnrytmen.

Han sa jeg kunne prøve et naturpreparat som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men hvis du er interessert så gi et vink. Og holde meg unna sjokolade:o(,spise fire måltider hver dag, unngå å sove for lenge om morgenen. Jeg vet jo alt dette, men har nok litt å gå på når det gjelder oppfølgingen av dette.

Ikke ta migrenemedisin for mer enn et anfall i uka var viktig. Gjorde jeg det kunne det føre til mer migrene. Så da måtte jeg prøve å la anfallet komme uten medisiner.

Nok om det. Håper du får en bedre periode du også snart. Det hadde vært deilig med en god sommer.

vennlig hilsen Bugge

Tusen takk for langt svar:) Så hos nevrolog prater man? Jeg tar maxalt mer enn en gang i uken. Jeg må nesten det når jeg f.eks. kjenner det begynner på jobb eller før noe annet viktig.

bugge -jenta
Skrevet

Tusen takk for langt svar:) Så hos nevrolog prater man? Jeg tar maxalt mer enn en gang i uken. Jeg må nesten det når jeg f.eks. kjenner det begynner på jobb eller før noe annet viktig.

Er du sikker på at maxalt er den rette medisinen for deg?

Selv fikk jeg mye vondt i hodet av den, men vet det er individuelt hva som fungerer.

Kanskje eneste måten din å komme ut av den vonde spiralen på er å måtte ta deg fri, og få migreneanfallene uten å ta maxalt. Muligens er det for mye bruk av maxalt som gir deg så hyppige utbrudd. Ville prøvd var jeg deg.

Ellers har jeg vært med nevrologer mange ganger, og tatt full nevrologisk undersøkelse en gang i tiden, men til slutt prater de ja:o)

Gjest time i morgen
Skrevet

Er du sikker på at maxalt er den rette medisinen for deg?

Selv fikk jeg mye vondt i hodet av den, men vet det er individuelt hva som fungerer.

Kanskje eneste måten din å komme ut av den vonde spiralen på er å måtte ta deg fri, og få migreneanfallene uten å ta maxalt. Muligens er det for mye bruk av maxalt som gir deg så hyppige utbrudd. Ville prøvd var jeg deg.

Ellers har jeg vært med nevrologer mange ganger, og tatt full nevrologisk undersøkelse en gang i tiden, men til slutt prater de ja:o)

Hvordan undersøker de hodet? Maxalt tar migrenen når den starter, så det er derfor jeg MÅ ta tabletten når jeg kjenner det starter. Mulig du har rett, men jeg orker ikke å få migrenen.

Gjest time i morgen
Skrevet

vennlig hilsen Bugge

Håper forresten at du også får det bedre snart!:)

bugge -jenta
Skrevet

Hvordan undersøker de hodet? Maxalt tar migrenen når den starter, så det er derfor jeg MÅ ta tabletten når jeg kjenner det starter. Mulig du har rett, men jeg orker ikke å få migrenen.

Tenker du på hvordan de undersøker hodet ved en full utredning?

Man tar MR av hodet, og jeg tok en test som hadde med "øyne" og en for "øre".

Husker ikke hva de het, men dette gjør de ikke ved migreneproblemer tror jeg. Hos meg var det andre ting som gjorde en slik innleggelse nødvendig.

Hadde ikke migrene den tiden.

Gjest teatrika
Skrevet

Selvfølgelig kan du spise før du skal ta CT av hodet. Det er sjelden maten går den veien:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...