Gjest Mere CTspørsmål Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Etter jeg hadde vært i trommelen og skannet hodet, fikk jeg etter kort tid sterk hodepine. Det varte bare i 10-15 minutter,men var veldig vondt da det sto på. Er dette vanlig, har flere opplevd det eller hørt om andre som har? Hva kommer det av? Håper jeg ikke ble strålet for mye, og at dette er normalt. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg tok CT av hodet i fjor. Kjente _ikke_ noe til hodepine etter timen. Ingen bivirkning i det hele tatt. Tror ikke det er vanlig at man får det. Kanskje du var veldig anspent før/under timen, og derfor fikk vondt i hodet når du kunne slappe av igjen? 0 Siter
Gjest CT spørsmål Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg tok CT av hodet i fjor. Kjente _ikke_ noe til hodepine etter timen. Ingen bivirkning i det hele tatt. Tror ikke det er vanlig at man får det. Kanskje du var veldig anspent før/under timen, og derfor fikk vondt i hodet når du kunne slappe av igjen? Nei,var ikke anspent eller stressa, derfor er ikke det grunnen. Er det ingen andre som har hatt slik hodepine? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 tok CT i går, opplevde ingen hodepine. bare det å bli varm i kroppen en liten stund når de sprøytet inn kontrastmiddelet, men det ble jeg advart om på forhånd. 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 tok CT i går, opplevde ingen hodepine. bare det å bli varm i kroppen en liten stund når de sprøytet inn kontrastmiddelet, men det ble jeg advart om på forhånd. Hvor sprøytet de det inn? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hvor sprøytet de det inn? de satte ett..hm..jærnteppe...sånn ting på innerarmen når de skal gi medisiner..der sprøytet de inn kontrastvesken. Tingen i armen måtte jeg sitte med det i ca 20 min etter undersøkelsen var ferdig oxo. 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 de satte ett..hm..jærnteppe...sånn ting på innerarmen når de skal gi medisiner..der sprøytet de inn kontrastvesken. Tingen i armen måtte jeg sitte med det i ca 20 min etter undersøkelsen var ferdig oxo. Ok, greit å vite slike ting! 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Nei,var ikke anspent eller stressa, derfor er ikke det grunnen. Er det ingen andre som har hatt slik hodepine? Kan du ha fått det fordi du lå en stund og så reiste du deg brått opp igjen? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Ok, greit å vite slike ting! hvis du er jente og de sprøyter inn kontrastveske (jeg ble opplyst om det der og da, var en veldig hyggelig sykepleier som fortalte meg alt), så vil du rett etterpå føle varme i kroppen, og det kan føles ut som du har tisset deg ut. det er bekkenet som varmes opp, så ikke bekymre deg. hun sa mange kvinner ble litt frustrert, forde de trodde de tisset seg ut, hehe =) 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 hvis du er jente og de sprøyter inn kontrastveske (jeg ble opplyst om det der og da, var en veldig hyggelig sykepleier som fortalte meg alt), så vil du rett etterpå føle varme i kroppen, og det kan føles ut som du har tisset deg ut. det er bekkenet som varmes opp, så ikke bekymre deg. hun sa mange kvinner ble litt frustrert, forde de trodde de tisset seg ut, hehe =) Høres ubehagelig ut... Tok du røntgen av hodet? Jeg trodde ikke de måtte sprøyte noe inn i kroppen. (Jeg er jente.) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Høres ubehagelig ut... Tok du røntgen av hodet? Jeg trodde ikke de måtte sprøyte noe inn i kroppen. (Jeg er jente.) ja, tok CT scanning av hodet. de sprøytet inn kontrastmiddel for at bildene skulle bli klarere, var ikke ubehagelig, bare uvant når varmen spredte seg, ble oppmerksom på hvor fort blodet egentlig pumpes rundt i kroppen, gøy =D 0 Siter
Gjest CT spørsmål Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Kan du ha fått det fordi du lå en stund og så reiste du deg brått opp igjen? Nei,pleier aldri å reagere sånn på det, så det er en umulig teori. Jeg tok CT _uten_ kontrastvæske, bare vanlig CT-skanning i trommel(bare hodet inni trommern selvfølgelig!). 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 ja, tok CT scanning av hodet. de sprøytet inn kontrastmiddel for at bildene skulle bli klarere, var ikke ubehagelig, bare uvant når varmen spredte seg, ble oppmerksom på hvor fort blodet egentlig pumpes rundt i kroppen, gøy =D Tok det lang tid alt? (Mange spørsmål her....) 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Nei,pleier aldri å reagere sånn på det, så det er en umulig teori. Jeg tok CT _uten_ kontrastvæske, bare vanlig CT-skanning i trommel(bare hodet inni trommern selvfølgelig!). Å, så man får ikke alltid slik væske inn i kroppen? Du kan jo høre med legen din neste gang du er der hvorfor du fikk vondt i hodet. Men folk kan nok reagere litt ulikt på ting. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Å, så man får ikke alltid slik væske inn i kroppen? Du kan jo høre med legen din neste gang du er der hvorfor du fikk vondt i hodet. Men folk kan nok reagere litt ulikt på ting. Jeg har tatt CT av hodet, og jeg fikk _IKKE_ kontrastvæske. En kollega av meg har tatt CT av hodet, han fikk heller _ikke_ kontrastvæske 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har tatt CT av hodet, og jeg fikk _IKKE_ kontrastvæske. En kollega av meg har tatt CT av hodet, han fikk heller _ikke_ kontrastvæske Da skal nok ikke jeg heller ha det. 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har tatt CT av hodet, og jeg fikk _IKKE_ kontrastvæske. En kollega av meg har tatt CT av hodet, han fikk heller _ikke_ kontrastvæske Hvor lenge var du der fra du kom inn? 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hvor lenge var du der fra du kom inn? Det tok ikke lange tiden. Alt i alt kanskje en femten min. tid fra jeg ble hentet inn fra venteværelset til jeg var ferdig. Dette er ingen ting å grue seg til. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hvor lenge var du der fra du kom inn? jeg ble sittende der i en time. skulle møte opp 10 min før time, måtte vente litt ekstra, var inne i kanskje 20 min, og måtte sitte med tingen i armen i 20-30 min etterpå. 0 Siter
Gjest time i morgen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Det tok ikke lange tiden. Alt i alt kanskje en femten min. tid fra jeg ble hentet inn fra venteværelset til jeg var ferdig. Dette er ingen ting å grue seg til. Takk for svar:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.