Gå til innhold

jeg blir så skuffet og lei meg (litt langt)

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

har fått en båt av min far som jeg må få hentet i oslo (bor i trondheim), trodde først den var i sandefjord så vi har fått ordnet med frakt derifra. nå viser det seg at han som skal frakte det ikke kunne hente før en helg senere, så jeg ringte min farfar nå nettopp for å fortelle dette.

vi tenkte å reise nedover til sandefjord samtidig (sommerstedet deres), så vi kunne treffe farmor og farfar pluss 3 tilreisende slekt fra danmark. Ser de kanskje 1 gang i året, så det hadde vært hyggelig. De har stort sommerhus, med 9(!) gjestesenger fordelt på 4 rom. så får jeg beskjeden; "ja hvor har dere tenkt å bo når dere skal til sandefjord da? Huset her blir fullt" Altså, de får 3 stk på besøk. Jeg blir så lei meg. Jeg og samboern har det trangt økonomisk og vi har ikke råd til å ta inn på noe hotell, frakten av båten blir dyr, pluss at vi må låne en bil og kjøre nedover (bensinpenger) samtidig for å hjelpetil.. Følte jeg fikk meg ett slag i trynet, er på gråten for jeg ble så skuffa å lei meg!!!

Gjest time i morgen
Skrevet

Huff så dumt! Kan du spørre rett ut om dere kan sove der tror du? Dere trenger jo ikke så stor plass.... Og dere kan jo kjøpe maten selv om det er det også de tenker på? Siden det er familie ville jeg spurt, og så får de heller si nei om det ikke passer.

Skrevet

Jeg ville solgt båten og brukt pengene på en god ferie istedet.

Gjest klemklem
Skrevet

Huff så dumt! Kan du spørre rett ut om dere kan sove der tror du? Dere trenger jo ikke så stor plass.... Og dere kan jo kjøpe maten selv om det er det også de tenker på? Siden det er familie ville jeg spurt, og så får de heller si nei om det ikke passer.

en spørr vel ikke om å få overntte når en allerede har fått beskjed om at en ikke er ønsket som gjester!!

(beskjeden; "ja hvor har dere tenkt å bo når dere skal til sandefjord da? Huset her blir fullt")

Skjønner godt du er skuffet,er vel ikke noe en forventer av familien!

Er jo en annen ting om disse gjestene er single og alle bruker et soverom hver(og farfar har et) da er det jo fult...

Skrevet

Da er det bare å drite i din farfar og slutte å besøke dem. Det var et helt utrolig dårlig og uforskammet svar du fikk fra han. Jeg hadde kuttet ut, gidder ikke å ha noe med slike folk å gjøre, slekt eller ikke.

Båten frakter du oppover som normalt. Enten det eller så selger du den der den står, men det er kanskje dårlig gjort mot din far, så det er vel ingen løsning.

Skrevet

Så svarer du bare: vi hadde tenkt å sove hos dere, dere har jo masser av plass.

Gjest huffameis
Skrevet

Ja dere er godt likt i slekta skjønner jeg:p

Huff så kjedelig, men det finnes mange snåle folk i enhver slekt.

Bare drit i dem, la dem greie jobben selv.

Gjest gomle
Skrevet

Dere får ta med telt, og håpe dere får låne do og dusj hos dine besteforeldre. Hvis du ikke har mistet lysten på å reise da..

Gjest huffameis
Skrevet

Da er det bare å drite i din farfar og slutte å besøke dem. Det var et helt utrolig dårlig og uforskammet svar du fikk fra han. Jeg hadde kuttet ut, gidder ikke å ha noe med slike folk å gjøre, slekt eller ikke.

Båten frakter du oppover som normalt. Enten det eller så selger du den der den står, men det er kanskje dårlig gjort mot din far, så det er vel ingen løsning.

Så enig med mrxx!!!!

Hvorfor bruke tid å krefter på mennesker som bare bryter en ned?

Slekt eller ikke, når de ikke kan oppføre seg mot henne er det ingen verdi i slike slektsbånd.

Om man har tid og krefter,så finnes det andre mennesker å satse på.

Får håpe denne slekta ikke er slik mot henne hele tiden!

Gjest sol og regn
Skrevet

Jeg ville solgt båten og brukt pengene på en god ferie istedet.

å være i båt er jo den beste ferien i verden jo!!

På sikt er det også den billigste løsningen.

lalala1365380457
Skrevet

tusen takk for at så mange av dere har svart meg, er godt med noen trøstende ord!

er nok farmor som står bak, hun ser problemer i allt. har forstått det tidligere på farfar som om vi skulle bo der, men nå ble beskjeden altså en annen. farmor har blitt så rar nå når hun er gammel, hun ser på alt som prakk, selv om det i realiteten faktisk kunne bli mindre å gjøre for de om vi kom, vi kan lage middag for alle hver dag, pluss ta med eget sengetøy og slikt.

ble bare så utrolig lei meg, de må da skjønne såpass at jeg ikke har råd til hotell (når de i tillegg nettopp har fått vite at jeg mister jobben den 30 fordi den går konk, og jeg ikke har hatt stor nok stilling to av tre år til å få dagpenger)..

nånei, dropper sandefjord turen og tar meg en tur helgen etter til oslo isteden. bare så trist, får møtt de så sjeldent, og onkeln og søskenbarne mitt fra danmark har jeg ikke sett på 4 år, og søskenbarnet mitt har fått en sønn i ettertid som skal være med dit den helgen han også.. vært gøy og møtt dem..(altså 2 stk som skal sove på ett soverom og 1 som trenger ett rom..fortsatt 2 rom til overs)..menmen =/

lalala1365380457
Skrevet

en spørr vel ikke om å få overntte når en allerede har fått beskjed om at en ikke er ønsket som gjester!!

(beskjeden; "ja hvor har dere tenkt å bo når dere skal til sandefjord da? Huset her blir fullt")

Skjønner godt du er skuffet,er vel ikke noe en forventer av familien!

Er jo en annen ting om disse gjestene er single og alle bruker et soverom hver(og farfar har et) da er det jo fult...

det er forresten 5 rom med farmor og farfars..1 rom med 4 senger, 1 med 1, 1 med 2 og en garasjeleilighet med dobbeltseng.

lalala1365380457
Skrevet

Dere får ta med telt, og håpe dere får låne do og dusj hos dine besteforeldre. Hvis du ikke har mistet lysten på å reise da..

er campingplass ikke så langt unna, så tenkte på det..bare lusent gjort av de når de har så mye plass til overs..har nok mistet lysten ja..drar heller til oslo helgen etter og ordner med båten da..

Gjest hva med telt?
Skrevet

tusen takk for at så mange av dere har svart meg, er godt med noen trøstende ord!

er nok farmor som står bak, hun ser problemer i allt. har forstått det tidligere på farfar som om vi skulle bo der, men nå ble beskjeden altså en annen. farmor har blitt så rar nå når hun er gammel, hun ser på alt som prakk, selv om det i realiteten faktisk kunne bli mindre å gjøre for de om vi kom, vi kan lage middag for alle hver dag, pluss ta med eget sengetøy og slikt.

ble bare så utrolig lei meg, de må da skjønne såpass at jeg ikke har råd til hotell (når de i tillegg nettopp har fått vite at jeg mister jobben den 30 fordi den går konk, og jeg ikke har hatt stor nok stilling to av tre år til å få dagpenger)..

nånei, dropper sandefjord turen og tar meg en tur helgen etter til oslo isteden. bare så trist, får møtt de så sjeldent, og onkeln og søskenbarne mitt fra danmark har jeg ikke sett på 4 år, og søskenbarnet mitt har fått en sønn i ettertid som skal være med dit den helgen han også.. vært gøy og møtt dem..(altså 2 stk som skal sove på ett soverom og 1 som trenger ett rom..fortsatt 2 rom til overs)..menmen =/

Dere kan jo sove i telt i hagen eller et sted i nærheten?

lalala1365380457
Skrevet

Dere kan jo sove i telt i hagen eller et sted i nærheten?

er campingplass like ved, så tanken slo meg..men dropper turen dit, ble så skuffet og lei meg at jeg ikke har noe lyst..

Gjest hva med telt?
Skrevet

er campingplass like ved, så tanken slo meg..men dropper turen dit, ble så skuffet og lei meg at jeg ikke har noe lyst..

Så trist... Men jeg forstår at du ble skuffet.

Skrevet

er campingplass ikke så langt unna, så tenkte på det..bare lusent gjort av de når de har så mye plass til overs..har nok mistet lysten ja..drar heller til oslo helgen etter og ordner med båten da..

Jeg synes ikke du bør la skuffelsen over farmoren din gå utover å treffe de andre slektningene dine. Kanskje du kan avtale å treffe dem en annen gang, eller dra allikevel. Det er ikke sikkert farmoren din mener det så alvorlig-jeg har erfaring med det at gamle mennesker synes det er mye strev med besøk, men det er ikke vondt ment.

Skrevet

"farmor har blitt så rar nå når hun er gammel"

..kanskje hun begynner å bli dement..? Ikke vondt ment altså. Det er vanlig at det begynner med at den gamle endrer personlighetstrekk, og kan bli mistenksom og rar.

Kanskje farfaren ble oppgitt over tanken på å få så mye besøk på en gang, særlig hvis det er slik at kona er blitt vanskeligere å ha med å gjøre. Det er nok i så fall ikke lett for ham.

Bare noen tanker fra meg, siden du sa hun hadde endret seg.. Håper du får en fin tur likevel!

lalala1365380457
Skrevet

"farmor har blitt så rar nå når hun er gammel"

..kanskje hun begynner å bli dement..? Ikke vondt ment altså. Det er vanlig at det begynner med at den gamle endrer personlighetstrekk, og kan bli mistenksom og rar.

Kanskje farfaren ble oppgitt over tanken på å få så mye besøk på en gang, særlig hvis det er slik at kona er blitt vanskeligere å ha med å gjøre. Det er nok i så fall ikke lett for ham.

Bare noen tanker fra meg, siden du sa hun hadde endret seg.. Håper du får en fin tur likevel!

nja, alt har bestandig vært vanskelig for henne tror jeg (pappa er likedan), de trenger lang tid på å innse at noe går an.. mulig jeg har blitt skjermet fra det før, har ikke besøkt de siden jeg var 18 (altså overnatting), så mulig hun har vært slik mot andre hele tiden, men først sånn mot meg når jeg har blitt eldre (22). vet det ikke er vondt ment fra hennes side, skjønner bare ikke at de ikke innser hvor mye noe sånt sårer..og at de ikke tenker så logisk som at jeg ikke har råd til noe hotell..har egentlig ikke råd til å få båten oppover engang, må ta opp lån for å få råd til frakt og tur og greier.

Skrevet

nja, alt har bestandig vært vanskelig for henne tror jeg (pappa er likedan), de trenger lang tid på å innse at noe går an.. mulig jeg har blitt skjermet fra det før, har ikke besøkt de siden jeg var 18 (altså overnatting), så mulig hun har vært slik mot andre hele tiden, men først sånn mot meg når jeg har blitt eldre (22). vet det ikke er vondt ment fra hennes side, skjønner bare ikke at de ikke innser hvor mye noe sånt sårer..og at de ikke tenker så logisk som at jeg ikke har råd til noe hotell..har egentlig ikke råd til å få båten oppover engang, må ta opp lån for å få råd til frakt og tur og greier.

Si fra om at du blir såret da vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...