Gå til innhold

Rabarbrasuppe

Anbefalte innlegg

Gjest ratatata
Skrevet

Jeg har en rabarbrasuppe stående i kjøleskapet som har stått der i to uker nå. Er den for gammel til å spises? Den lukter og ser normal ut.

Skrevet

Riktignok er det mye oksalsyre i rabarbra som øker holdbarheten. Men etter to uker i kjøleskapet hadde jeg ikke tatt sjansen på å spise den.

Skrevet

Rabarbrasuppe er kjempegodt! Har du en bra oppskrift?

Skrevet

Rabarbrasuppe er kjempegodt! Har du en bra oppskrift?

Jeg lager det på slump, så noen nøyaktig oppskrift har jeg ikke.

Jeg skjærer rabarbraen i mindre biter og legger det i en kjele, fyller på vann så det så vide dekker rabarbraen (hvis det er mer vann i blir det bare for utvannet). Så smaker jeg til med sukker (det er jo veldig forskjellig hvor søtt man vi ha det) og evt. søtningsmiddel for sunnhetens skyld hvis det skal mye sukker i. I tillegg har jeg lite grann salt i, kanel og rosiner.

Mrs. Wallace
Skrevet

To uker?

Urk...den ville jeg ikke spist.

Skrevet

Jeg lager det på slump, så noen nøyaktig oppskrift har jeg ikke.

Jeg skjærer rabarbraen i mindre biter og legger det i en kjele, fyller på vann så det så vide dekker rabarbraen (hvis det er mer vann i blir det bare for utvannet). Så smaker jeg til med sukker (det er jo veldig forskjellig hvor søtt man vi ha det) og evt. søtningsmiddel for sunnhetens skyld hvis det skal mye sukker i. I tillegg har jeg lite grann salt i, kanel og rosiner.

Takk skal du ha, det skal testes ut. Hvor lenge skal suppa koke?

Skrevet

Takk skal du ha, det skal testes ut. Hvor lenge skal suppa koke?

Til rabarbraen er mør. Det tar ikke så lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...