Gjest ratatata Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg har en rabarbrasuppe stående i kjøleskapet som har stått der i to uker nå. Er den for gammel til å spises? Den lukter og ser normal ut. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Riktignok er det mye oksalsyre i rabarbra som øker holdbarheten. Men etter to uker i kjøleskapet hadde jeg ikke tatt sjansen på å spise den. 0 Siter
lurulf Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Rabarbrasuppe er kjempegodt! Har du en bra oppskrift? 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Rabarbrasuppe er kjempegodt! Har du en bra oppskrift? Jeg lager det på slump, så noen nøyaktig oppskrift har jeg ikke. Jeg skjærer rabarbraen i mindre biter og legger det i en kjele, fyller på vann så det så vide dekker rabarbraen (hvis det er mer vann i blir det bare for utvannet). Så smaker jeg til med sukker (det er jo veldig forskjellig hvor søtt man vi ha det) og evt. søtningsmiddel for sunnhetens skyld hvis det skal mye sukker i. I tillegg har jeg lite grann salt i, kanel og rosiner. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 To uker? Urk...den ville jeg ikke spist. 0 Siter
lurulf Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg lager det på slump, så noen nøyaktig oppskrift har jeg ikke. Jeg skjærer rabarbraen i mindre biter og legger det i en kjele, fyller på vann så det så vide dekker rabarbraen (hvis det er mer vann i blir det bare for utvannet). Så smaker jeg til med sukker (det er jo veldig forskjellig hvor søtt man vi ha det) og evt. søtningsmiddel for sunnhetens skyld hvis det skal mye sukker i. I tillegg har jeg lite grann salt i, kanel og rosiner. Takk skal du ha, det skal testes ut. Hvor lenge skal suppa koke? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Takk skal du ha, det skal testes ut. Hvor lenge skal suppa koke? Til rabarbraen er mør. Det tar ikke så lang tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.