Gjest Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hei!Jeg er ei jente på 24 år som sliter med dotter i ørene.Jeg har prøvd nesespray, allargi-nesespray, allargi-pille, rinexin, saltvann og jeg har vært hos to øre-nese-hals spesialister. Uten hell.Legene sier at problemet kan komme av åpne øreganger og løst nesevev.Men dette irriterer vettet av meg, og det må da være noe man kan gjøre med det??Dottene føles som væske i inner øret eller et slags hulrom inne i øret og når jeg bøyer hodet opp ned så forsvinner de. Kun for å dukke opp igjen når jeg tar hodet opp eller puster inn med nesen. Akkurat som om luft kommer inn med ikke ut (og samler seg inne øret). Det kommer også til tider en knirkelyd.Problemet starter som regel en time etter jeg står opp og forsvinner utover ettermiddagen. Noen ganger på begge ører andre kun på det ene.Jeg har mye slim i nese og hals, og kan tenke meg at det har noe med det å gjøre.Siden jeg alltid er tett i nesen, har jeg brukt endel nesesprsy. Dette kan jo ødelegge slimhinnene, men i ørene?Jeg vet at det er en sammenheng, men føler at lege ikke ga meg noen alternativer til nesespray.Det fungerer heller ikke å svelge eller å holde meg for nesen og blåse ut eller inn.Er det noen der ute som har opplevd som av det samme og har noen konkrete tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188698-v%C3%A6ske-i-%C3%B8rene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Synes du skal be om en litt mer grundig forklaring fra øre-nese-halslege. Dersom du har væske i mellomøret, så er oftest forklaringen trang kanal mellom mellomøret og halsen. Dersom denne kanalen er for vid eller åpenstående, vil problemet bli fri luftpassasje. Kan høres ut som det siste du har, i og med at symptomene lindres når du ligger eller står med hodet ned; da blir slimhinnene fylles opp med blod og kanalen lukkes slik den skal. Saltvannspray vil være greitt for å fjærne slim, men andre typer nesespray og Rinexin vil heller gjøre problemet værre. Er usikker på om det går at å operere for å få normal "lukkemekanisme". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188698-v%C3%A6ske-i-%C3%B8rene/#findComment-1301274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.