Gå til innhold

Vondt i visdomstann

Anbefalte innlegg

Gjest auau i tanna
Skrevet

Også postet i tannhelse.

Jeg har ei visdomstann som har kommet halvveis opp. Den er litt lavere enn de andre. Og nå de siste par dagene har det gjort så J***** vondt at jeg må ha tatt paracet for å fungere. Klarer ikke bite tennene sammen og det er rødt og mørkt (svart/grått) rundt tannen. Noen som har noen forslag til hva det kan være? Jeg spiste her om dagen og trodde jeg hadde fått noe mellom denne visdomstannen og den andre tannen men jeg har fikla og finner ingenting.. Hjelp??!!

Skrevet

For det første, ring tannlegen og få time.

Kjøp Hextril på apoteket, skyll et par ganger om dagen. Det hjelper hvis du har fått litt betent tannkjøtt.

Gjest måneogsol
Skrevet

Du må få fjernet den. Det er ikke noen sak, men bestill time hos tannlegen med engang.

serendipity
Skrevet

HExtril, paracet og ring tannlegen i moegne. Er det betennelse i tannkjøttet får du sikkert antibiotika, og så kan du få den fjernet nå betennelsen er borte.

Gjest auau i tanna
Skrevet

For det første, ring tannlegen og få time.

Kjøp Hextril på apoteket, skyll et par ganger om dagen. Det hjelper hvis du har fått litt betent tannkjøtt.

Er Hextril noe av det samme som Corsodyl munnskyll??

Jeg er en annen
Skrevet

Vet ikke, men tannlegene anbefaler ofte noe som heter Clorhexidin eller noe, de vet det på apoteket. Tanna høres betent ut ja. Det du kan gjøre i kveld er å forsøke å klemme ut verket og så skylle godt med Vademecum eller noe annet desinfiserende.

Skrevet

Jepp, det er samme opplegget, bare ikke fullt så sterkt, og misfarger ikke tennene. Har du corsodyl, så skyll med det.

Skrevet

Vet ikke, men tannlegene anbefaler ofte noe som heter Clorhexidin eller noe, de vet det på apoteket. Tanna høres betent ut ja. Det du kan gjøre i kveld er å forsøke å klemme ut verket og så skylle godt med Vademecum eller noe annet desinfiserende.

Klorhexidin? Det er samme opplegget som pyrisept, ville jeg ikke hatt i munnen. Det er til rensing av sår i huden...

Skrevet

Klorhexidin er da sånn man bruker på sår til å desinfisere. Tror det er ganske sterkt. Jeg ville ikke puttet det i munnen.

Jeg er en annen
Skrevet

Klorhexidin? Det er samme opplegget som pyrisept, ville jeg ikke hatt i munnen. Det er til rensing av sår i huden...

Shit du har rett, bra du sa fra ;) Kanskje det er corsodyl det heter det tannlegene anbefaler after all.

Skrevet

Shit du har rett, bra du sa fra ;) Kanskje det er corsodyl det heter det tannlegene anbefaler after all.

Gamle tannlegen min anbefalte corsodyl, nye tannlegen min anbefaler hextril. De gjør samme nytten, men hextril misfarger ikke tennene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...