Gjest Redd1hare Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 I den siste måneden så har det vært mye snakk om legionella, og i dag var det en reportasje på Nrk om at det er funnet legionella-bakterier i et dusjhode på et omsorgssenter i Oslo. Husker at det var et tilfelle i Tr.heim for noen år siden med legionella i dusjen hos en privatperson. Noen som vet hvordan man kan sjekke sin egen varmtvannbeholder om den inneholder legionella. Hvordan garderer man seg mot å få dette bakteriet hjemme hos seg selv? 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Man sørger for å ha over 60 grader (?) i varmtvannstanken og passer på at vannet ikke blir stående i dusjen over lengre tid - dusj ofte og varmt! 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Man sørger for å ha over 60 grader (?) i varmtvannstanken og passer på at vannet ikke blir stående i dusjen over lengre tid - dusj ofte og varmt! Hva gjør man hvis man er mye bortreist da? 0 Siter
Excelsion Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hva gjør man hvis man er mye bortreist da? Det er nok ingen fare du.. Bare la legionella hysteriet ligge.. Man må ha ufattelig dårlig immunsystem for å dø av legionella, det er jo derfor det stort sett er eldre mennesker som dør.. Legionella har vel alltid eksistert... 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hva gjør man hvis man er mye bortreist da? Lar væreå skru ned tempen på varmtvannstanken. Er du litt nervøs så sett på dusjen i 10 min på sterkest varme når du kommer hjem, sett opp vinduet på badet (om det er vindu der) og lukk døra (og opphold deg på stua!). 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Det er nok ingen fare du.. Bare la legionella hysteriet ligge.. Man må ha ufattelig dårlig immunsystem for å dø av legionella, det er jo derfor det stort sett er eldre mennesker som dør.. Legionella har vel alltid eksistert... Jeg er ikke bekymret, men allikevel... Familien min bor rett ved siden av det kjøletårnet hvor legionellaen kom fra i Østfold. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.