Gå til innhold

Varmtvannsbeholder og belegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har varmt vann fra kjelleren og det er så mye dritt i beholderne at varmtvannskranene går tette annenhver måned og vaktmesteren må komme å rense dem. Dette kan da umulig være bra. Det ligner på gjørme.

Noen som aner hva dette kan være.

Skrevet

Antagelig rust. Er det ganske brunt også?

Dette er vanseklig å få ut. Dette er vel store tanker som forsyner flere leiligheter i en blokk kanskje?

Skrevet

Antagelig rust. Er det ganske brunt også?

Dette er vanseklig å få ut. Dette er vel store tanker som forsyner flere leiligheter i en blokk kanskje?

Nei, det er ikke rust. Det ser ut som grå gjørme, her kaller styret det bare belegg.

mariaflyfly
Skrevet

Vi har i flere år vært plaga med skikkelig kjip lukt på badet hvis vi ikke har brukt dusjen på en dag eller to. Trodde det kom fra sluket der, og jeg bytta vannlås både en og to ganger. Hvis vi har vært borte i helga, har det stinka over hele huset dersom vi har glemt å lukke døra til badet. :(

I vinter bytta vi varmvannsdunken fordi den var så gammel, og på bunnen av den, lå det et tjukt lag med slik gørre du beskriver. Det stinka helt grønnjævlig, og etter at vi fikk ny tank, har lukta på badet forsvunnet.

Naboen min, som er rørlegger, sa at dette var ganske vanlig i gamle varmvannstanker, og at man kvitta seg med problemet ved å bytte dem. Vår var fra da huset var nytt, dvs 1954... :(

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Har bygget sentralfyr? Hvis ja - så lar det seg rense. Vaktmesteren er sikkert lat, og utsetter til etter ferie:)

Skrevet

Vi har i flere år vært plaga med skikkelig kjip lukt på badet hvis vi ikke har brukt dusjen på en dag eller to. Trodde det kom fra sluket der, og jeg bytta vannlås både en og to ganger. Hvis vi har vært borte i helga, har det stinka over hele huset dersom vi har glemt å lukke døra til badet. :(

I vinter bytta vi varmvannsdunken fordi den var så gammel, og på bunnen av den, lå det et tjukt lag med slik gørre du beskriver. Det stinka helt grønnjævlig, og etter at vi fikk ny tank, har lukta på badet forsvunnet.

Naboen min, som er rørlegger, sa at dette var ganske vanlig i gamle varmvannstanker, og at man kvitta seg med problemet ved å bytte dem. Vår var fra da huset var nytt, dvs 1954... :(

Disse her er fra 84 men borettslaget har ikke råd til å bytte dem enda. Problemet er at bortsett fra at jeg lurer på om det er helsefarlig så tetter det blandebatteriene hele tida.

Skrevet

Har bygget sentralfyr? Hvis ja - så lar det seg rense. Vaktmesteren er sikkert lat, og utsetter til etter ferie:)

Hihi, han har akkurat gjort det men det var første gangen siden jeg flyttet inn.

mariaflyfly
Skrevet

Disse her er fra 84 men borettslaget har ikke råd til å bytte dem enda. Problemet er at bortsett fra at jeg lurer på om det er helsefarlig så tetter det blandebatteriene hele tida.

Be en som har peiling om å ta en titt på det. Den gørra som lå i bunnen av vår varmtvannstank (les: dekket 7-8 cm oppover i bunnen!), ville du ikke ha sett. Langt mindre lukta! det er faen meg noe av det verre jeg har sett. Det var visstnok ikke helseskadelig.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hihi, han har akkurat gjort det men det var første gangen siden jeg flyttet inn.

Ja - i fjor var det vel?:)

Skrevet

Be en som har peiling om å ta en titt på det. Den gørra som lå i bunnen av vår varmtvannstank (les: dekket 7-8 cm oppover i bunnen!), ville du ikke ha sett. Langt mindre lukta! det er faen meg noe av det verre jeg har sett. Det var visstnok ikke helseskadelig.

Det ble renset opp i forrige uke og vaktmesteren har vært her og renset blandebatteriet i dusjen så nå er det ok. Men når jeg så gørra som lå i blandebatteriet så begynte jeg å lure om det var sunt.

Det var skikkelig bedritent :o(

Skrevet

Ja - i fjor var det vel?:)

Jepp, det stemmer :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...