Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ha på seg? Helt sort eller litt farger? Skjørt eller bukse? Høye eller lave sko? Kan man ha bare skuldre i kirken? Kan knærene syns hvis det blir skjørt? Hva med overdel?

Syns det er så vanskelig finne noe. Vet man ikke går med korte skjørt og dype utringninger, men hva synes du er passelig antrekk?

Gjerne eksempler med bilder.

Det er forresten begravelsen til min far..

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes man skal kle seg i sort så langt man kan. Man trenger ikke akkurat kjøpe nytt antrekk til tusenvis av kroner for å gå i sort, men man stiller heller ikke i knallrød genser! Ikke i vår kultur.

Skjørt bør nå nedenfor knærne, evt. man kan ha en svart strømpebukse under om skjørtet er noe kortere. Ha en lett jakke/svart sjal utenpå om du har bare skuldre.

Men dette er bare personlig synsing fra min side.

Kondolerer forresten. *Klem*

Skrevet

Trist å høre at du har mistet din far.

Siden det er så nært, ville jeg ha valgt sort kjole. Lengde minst til knærne. Helst ikke bare skuldre i kirken, men jeg er ganske konservativ sånn.

Skrevet

Kondolerer!

Bare litt synsing her også. Ikke bare skuldre eller knær, men jeg syns det er helt ok med litt farger, så lenge klærne er pene. En stilig buksedress eller skjørt syns jeg. Ikke hvitt eller beige syns jeg da.

Skrevet

Kondolerer!

Når det er din fars begravelse bør du velge svarte klær, skjørtelengde minst til knærne og ikke for høye hæler.

Skrevet

Kondolerer!

Bare litt synsing her også. Ikke bare skuldre eller knær, men jeg syns det er helt ok med litt farger, så lenge klærne er pene. En stilig buksedress eller skjørt syns jeg. Ikke hvitt eller beige syns jeg da.

Hvorfor ikke bare skuldre? Det har jeg aldri skjønt?? Skjønner det hvis man har utringning men ikke hvis man har tskjorte uten armer hvis du skjønner.. Vanskelig å forklare! Og når det gjelder bare knær skjønner jeg ikke det heller. Jeg vet jo om det, og skjønner at det ikke skal være kort, men hvorfor kan ikke skuldre og knær syns? Bare lurer altså..

Annonse

Skrevet

Trist å høre at du har mistet din far.

Siden det er så nært, ville jeg ha valgt sort kjole. Lengde minst til knærne. Helst ikke bare skuldre i kirken, men jeg er ganske konservativ sånn.

Hvorfor ikke bare skuldre? Det har jeg aldri skjønt?? Skjønner det hvis man har utringning men ikke hvis man har tskjorte uten armer hvis du skjønner.. Vanskelig å forklare! Og når det gjelder bare knær skjønner jeg ikke det heller. Jeg vet jo om det, og skjønner at det ikke skal være kort, men hvorfor kan ikke skuldre og knær syns? Bare lurer altså..

Skrevet

Jeg synes man skal kle seg i sort så langt man kan. Man trenger ikke akkurat kjøpe nytt antrekk til tusenvis av kroner for å gå i sort, men man stiller heller ikke i knallrød genser! Ikke i vår kultur.

Skjørt bør nå nedenfor knærne, evt. man kan ha en svart strømpebukse under om skjørtet er noe kortere. Ha en lett jakke/svart sjal utenpå om du har bare skuldre.

Men dette er bare personlig synsing fra min side.

Kondolerer forresten. *Klem*

Skrevet

Aner ikke, bare syns det. ;) Det er noe seksuelt over bar hud som er upassende i kirken.

Gjest kyrkoherden
Skrevet

Det er av de ting man ikke trenger å skjønne, bare godta. :o

Skrevet

Det er rett og slett skikk og bruk.

Både fordi det er i kirken og fordi det er en begravelse. Man bør være litt påkledd i begravelse. Men jeg kan til nød gå med på ermløs kjole hvis den ellers er tekkelig og ikke utringet. Og ikke for kort.

Tynne stropper over skuldrene må jeg si absolutt nei til. Det passer seg ikke.

Gjest Skuldre
Skrevet

Hvorfor så opptatt av å vise skuldre i en begravelse?

Skrevet

Kanskje hun har en svart kjole med bare skuldre.

Annonse

Skrevet

*Kondolerer*

Jeg var i begravelse rett før jul(16.des). Jeg måtte kjøpe nye klær, og rett før høytider finner en ikke mye som er pent nok til en begravelse. Og ikke visste jeg hva som var "skikk og bruk" heller. Jeg endte opp med ei vinrød skjorte og et sort skjørt. Det var litt kortere enn til knærne.

Hvis du skal være med å bære kiste anbefaler jeg deg å ikke ha høyhælte sko.

¤KLEM¤

Mrs. Wallace
Skrevet

Du trenger ikke helt sorte klær, men det bør være dempede/duse farger.

Skjørt og topp eller bluse, bukse og penjakke eller lignende.

Ikke bare knær eller skuldre.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Jeg tror at mørke klær eller mærk dress er safe, men jeg selv har brukt vanlige pene klær. Jeg har også sett olabukser og T-skjorte, men det virker ikke så respektfullt nei.

Faktisk ser det ikke så fint ut når de som bærer kista har mange ulike farger på seg. Noen ganger ser det ut som et tivolifølge.

Gjest popart
Skrevet

Kanskje hun har en svart kjole med bare skuldre.

Da gjør et lite sjal susen.

Skrevet

Ikke opptatt av det men bare lurte.. For har en kjole med bare skuldre.. Og jeg har alltid trodd at man ikke skal kle seg "stygt og vulgært" pga da kan man støte de nærmeste. Men nå er jeg jo en av de nærmeste så føler at jeg kan ha på "hva som helst"..

Skrevet

Da gjør et lite sjal susen.

Er ikke noe tilhenger av sjal.. Det detter ned, jeg syns det ser "gammel kjerring" ut (bare mitt synspunkt altså!) og hvis jeg har veske og papirtørkle har jeg mer enn nok med å holde det enn et sjal i tillegg.. Bare en "sær" greie jeg har..

Mrs. Wallace
Skrevet

Er ikke noe tilhenger av sjal.. Det detter ned, jeg syns det ser "gammel kjerring" ut (bare mitt synspunkt altså!) og hvis jeg har veske og papirtørkle har jeg mer enn nok med å holde det enn et sjal i tillegg.. Bare en "sær" greie jeg har..

Jeg er heller ikke noe glad i sjal. Klarer liksom ikke å bære det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...