Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed på nettet at jeg hadde vunnet en tur til Bahamas pga et eller annet.

Jeg skulle ringe et nummer på skjermen og gjorde det. Vedkommende jeg snakket med, var så engasjert, og alt hørtes topp ut! På nettstedet deres sto det: "Vertified by visa".

Men: de måtte ha visa nummeret mitt. Da jeg sa at jeg ikke ville gi dem det, ble de sure, og tok premien fra meg.

Si meg, har jeg vært dum, eller? Kan man gi kredittkortnummeret sitt bort sånn (det var jo ikke koden han var ute etter...)

Jeg sa at jeg ville ringe banken mi i morra og snakke med dem om det var greit at jeg ga nummeret til disse folkene, men det ble ikke godtatt å vente til i morra.

Uff, jeg føler meg litt dum her, kanskje har jeg mistet en stor premie her. Hva tror dere?

Skrevet

Jeg har hørt om dette opplegget før. Vær glad du ikke gav dem visa-nummeret ditt. Det er bare svindel.

Skrevet

Hvis de var seriøse, hvorfor skulle det vært et problem om du sjekket med banken?

Skrevet

Hvorfor tror du de skal ha visa-nr ditt for å gi deg en premie?

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Still deg spørsmålet: Hvorfor skulle noen ønske å gi deg en tur til Bahamas sånn helt uten videre???

Skrevet

Det samme poppet opp på skjermen min for et par dager siden, med beskjed om at jeg hadde vunnet og at jeg måtte ringe et bestemt nummer.

Jeg klikket det fort bort, skjønte at dette måtte være for godt til å være sant.

Det er jeg jammen glad for nå når jeg leser dette.

Husk at når noe virker for godt til å være sant - ja så er det nettopp det!

Skrevet

Still deg spørsmålet: Hvorfor skulle noen ønske å gi deg en tur til Bahamas sånn helt uten videre???

Jo, du skjønner, det var gjennom Disney det der. Det poppet opp da jeg skulle se på en link angående sånne e-postkort fra Ole Brumm.

Og de jeg snakket med, var veldig hyggelige, de. Helt til jeg nektet å oppgi kortnummeret mitt.

Fy fader, altså! Det var sååå nære at jeg bet på! Måtte høre med mannen min hva han mente. Og han sa at naturligvis skal du ikke gi opp nummeret ditt. Og at ting som høres ut til å være for godt til å være sant, er for godt til å være sant.

Jeg betrakter meg selv som en oppegående person, men_hjelp_det er lett å gå på limpinnen!

Gjest MrPimmel
Skrevet

Godt at du ikke lot deg lure da. Det er kvalifisert til en anmeldelse. Hva skal de med VISA-kortnummer for å gi deg en premie?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du må aldri gå på noe sånt. Jeg får nesten daglig lignende mail.

Det er naturligvis svindel.

Gjest kriminalitet
Skrevet

Takk, alle sammen!!! Dere reddet jammen meg kvelden for meg!

Og jeg har lært å stole på min egen magefølelse.

Men bør jeg anmelde det, synes dere?

Ja, jeg syns du bør anmelde det, det er viktig at politiet får informasjon om svindlere!

Skrevet

Godt at du ikke lot deg lure da. Det er kvalifisert til en anmeldelse. Hva skal de med VISA-kortnummer for å gi deg en premie?

Uff, jeg er så glad for at jeg ikke lot meg lure!

Men det var utrolig nære, de var veldig veltalende.

Skrevet

Nettsiden "svindlerne" brukte, var

www.sunkissedtravel.com

Tror dere dette er tilfeldig, at de misbruker andres sider?

I så fall bør jo eierne av denne sida få beskjed...

Jaja, ingen skade skjedd, i mitt tilfelle.

Skrevet

Du har vært lur og ikke dum. Men du hadde vært stein-dum hadde du gjort dette. Dette burde være såpass kjent nå i gjennom media at ikke flere gikk på dette.

Hvorfor tror du at noen helt plutselig skulle gi deg en slik premie? Noen som du aldri har hatt kontakt med skulle gi deg en premie på mange tusen kroner? Bare det i seg selv burde være nok til at de fleste ikke går på dette.

Skrevet

Det dumme var at du i det hele tatt ringte....

Det smarte var at du lot være å gi dem det de var ute etter.

NÅR SKAL NAIVE NORDMENN LÆRE AT ALLE USEDVANLIG FANTASTISKE TILBUD OG GEVINSTER PÅ INTERNETT ER SKAM...???

mariaflyfly
Skrevet

NÅR SKAL NAIVE NORDMENN LÆRE AT ALLE USEDVANLIG FANTASTISKE TILBUD OG GEVINSTER PÅ INTERNETT ER SKAM...???

Støttes!

Gjest MrPimmel
Skrevet

Uff, jeg er så glad for at jeg ikke lot meg lure!

Men det var utrolig nære, de var veldig veltalende.

Det er ofte stort press, og mange blir forvirret.

En fremmed på telefon utløser mistanke som går gjennom filtre i hue mitt. Jeg ringer ofte tilbake etter å ha sjekka nummer. Hvis jeg skulle gjøre noe uvant med VISA, så skaffer jeg med opplysninger først.

Et pesonlig møte er greit ofte.

Jeg har et utgått kort som jeg kan bruke for å kødde, da blir det kræsj for dem. Kortnummer er riktig, men kontoen er tom/slettet og utøpsdatoen og kode oppgir jeg feil, kanskje det kan sinke dem litt.

Gjest mallet
Skrevet

Skam og skam.. "scam" på engelsk betyr svindel, ikke skam (shame) :)

Skrevet

Det er ofte stort press, og mange blir forvirret.

En fremmed på telefon utløser mistanke som går gjennom filtre i hue mitt. Jeg ringer ofte tilbake etter å ha sjekka nummer. Hvis jeg skulle gjøre noe uvant med VISA, så skaffer jeg med opplysninger først.

Et pesonlig møte er greit ofte.

Jeg har et utgått kort som jeg kan bruke for å kødde, da blir det kræsj for dem. Kortnummer er riktig, men kontoen er tom/slettet og utøpsdatoen og kode oppgir jeg feil, kanskje det kan sinke dem litt.

Smart!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...