janeymor Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Har begynt å strikke søt "kjøredress" til baby. Nå lurer jeg på noe i oppskriften: Det står strikk 1 rett i masken under masken på pinnen så 1 vrang... Hva menes med dette? Hvis det er slik jeg tror øker jeg med dobbelt så mange masker per omgang, jeg plukker jo opp en maske som "ikke er der". Noen som skjønte noe av dette? 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Høres ut som om det er slik du tror. Hvor i oppskriften er du? Hvis du f.eks. nettopp er ferdig med vrangborden på ermet lyder det jo fornuftig. 0 Siter
janeymor Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Skrevet 21. juni 2005 Høres ut som om det er slik du tror. Hvor i oppskriften er du? Hvis du f.eks. nettopp er ferdig med vrangborden på ermet lyder det jo fornuftig. Jøss...takk for kjapt svar... og så sent Jeg er rett over vrangborden på benet, men dette skal gjøres på annenhver pinne...det må da bli mange masker?? 0 Siter
Sofline Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jøss...takk for kjapt svar... og så sent Jeg er rett over vrangborden på benet, men dette skal gjøres på annenhver pinne...det må da bli mange masker?? Jeg har motvillig ferie og sitter og venter på en viktig mail... :-) Ja, det høres mye ut, men sånn er det ofte med babyoppskrifter synes jeg. Jeg har strikket en del av dem, og jeg pleier ofte å legge ut færre masker enn det står i oppskriften (ofte bare halvparten). Jeg vurderer det etter andre babyklær e.lign. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 mmmmnei her tror jeg du misforstår. Skal det være halvpatent ? Da skal du stikke pinnen inn i masken på omgangen under på disse rettmaskene. Denne masken strikker du egentlig bare annenhver omgang. Vrangmaskene mellom strikker du som vanlig. Og tilbake igjen strikker du vanlig en rett og en vrang. Du øker ikke antall masker på pinnen. Dette var nok ikke verdens beste forklaring. Det finnes en strikkeskole med tegninger et sted på nettet, men jeg husker ikke hvor. Kanskje google kan hjelpe ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.