Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei! haaper du kan hjelpe meg med noe. min kjaereste har den siste tiden opplevd plutselige anfall av nummenhet i oevre del av rygg og litt paa venstre side av ansiktet|kinnet. vi har forsoekt aa kartlegge naar det typisk skjer, men dette gir ingen sammenheng. det kan for eksempel like gjerne vaere foer et maaltid eller etter, foer eller etter alkoholintak, eller tidlig eller sent paa dagen. han har tatt ct skanning hos lege uten at det ga resultater. naa har han faat angst for hva det kan vaere. jeg foeler at jeg maa proeve aa hjelpe han paa noen maate, kan du hjelpe oss? han forklarer nummenheten som en slags sovende foelelse, omtrent den samme man faar naar en fot eller en arm sover. beklager at vi ikke kan gi noen naermere beskrivelse, det hele synes aa vaere uforklarlig!haaper paa raskt svar, er paa utenlandsopphold, og oensker aa oppsoeke lege dersom det ikke gir seg, eller dersom vi ikke faar noen pekepinn paa hva dette kan vaere. kan det forresten vaere psykisk? det virker ikke saann. med vennlig hilsen solveig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188789-nummenhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har hatt det på samme måten. Mistet plutselig en dag følselsen i ansiktet, men jeg ble svimmel i tillegg. Legen sa at dette var panikk angst muligens utløst av stress. Mulig at det kan være dette mannen din har? Jeg har fått medisin(SSRI), men sliter nå etter dette med angst for alvorlige sykdomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188789-nummenhet/#findComment-1305319
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...