isbe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Har FÅTT en langhelg med reise og opphold i London sammen med min mor (sitter i rullestol) og meg selv - UTEN barn. Har dere noen tips på gode hotell + hva man bør gjøre/ikke bør gjøre i London? Hvordan kommer man seg fra flyplassen inn til byen på greist måte (Heathrow)? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Vi var 6 stykker som dro til London via Stanstead tidligere i vår og vi bestillte maxi-taxi fra flyplassen til hotelldøra på forhånd. Veldig kjekt! Men er dere bare to blir det nok dyrere enn å ta toget kanskje? Få tak i et t-banekart på hotellet, det er ikke noe problem å dra med t-banen i London. Rullestol på buss hadde jeg ikke tenkt på engang. 0 Siter
....AV Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Den greieste måten fra Heathrow til London, er å ta Heathrow Express. Den går til Paddington stasjon. Alternativet er t-bane, men jeg vet ikke hvordan det er med rullestol. Ang. hoteller, se: http://www.hotelslondon.com/ Det er mye å se/gjøre i Lonodon. Personlig ville jeg sørget for å få med meg en konsert/teater/musical eller to. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Ikke for å være kjip, altså, men jeg dersom du ikke har tenkt over det, vil du fort finne ut at London er IKKE bygd for rullestoler! 0 Siter
isbe Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Skrevet 22. juni 2005 Ikke for å være kjip, altså, men jeg dersom du ikke har tenkt over det, vil du fort finne ut at London er IKKE bygd for rullestoler! Jeg har tenkt over det, men vet jo ikke det siden jeg ikke har vært der... Hva er det som gjør at det er vanskelig med rullestol i London? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har tenkt over det, men vet jo ikke det siden jeg ikke har vært der... Hva er det som gjør at det er vanskelig med rullestol i London? Du kan bare glemme å ta undergrunnen. Det finnes stort sett ikke utganger uten trapper, samt at det er mange trapper nede for å komme til de forskjellige plattformene. På noen stasjoner er det heiser, men på de fleste bare rulletrapper. I sentrum er det stappa med folk, og folk går rett på. Jeg sleit med å komme fram med barnevogn på fortauene... 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 http://www.nhf.no/index.asp?id=35199 Det står endel her på NHL sine sider. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har tenkt over det, men vet jo ikke det siden jeg ikke har vært der... Hva er det som gjør at det er vanskelig med rullestol i London? Jeg vet at alle drosjer er tilpasset rullestoler. Uansett er byen mye mer tilrettelagt enn Oslo f.eks som er kåret til den dårligst tilgjengelige hovedstaden i Europa. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg vet at alle drosjer er tilpasset rullestoler. Uansett er byen mye mer tilrettelagt enn Oslo f.eks som er kåret til den dårligst tilgjengelige hovedstaden i Europa. Hæh? Det kan jeg virkelig ikke skjønne! Drosjene i London har plass til å få rullestolene inn baki, ja, men dørene er forholdsvis smale, så du må ut av stolen uansett. I Oslo er kan faktisk rullestolbrukere bruke t-banen. Det er så godt som umulig i London. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hæh? Det kan jeg virkelig ikke skjønne! Drosjene i London har plass til å få rullestolene inn baki, ja, men dørene er forholdsvis smale, så du må ut av stolen uansett. I Oslo er kan faktisk rullestolbrukere bruke t-banen. Det er så godt som umulig i London. Det står i hvert fall opplyst alle steder at de har tilpassede drosjer og dessuten så er det visnok rampe på bussene. Det skal faktisk være ganske framkommelig der borte. Men jeg har ikke vært der på ørten år så jeg aner ikke hvordan det er i virkeligheten. 0 Siter
villee Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg ser du har fått noen svar angående å komme seg fram i London og når jeg var der i mars i år var det slik at noen undergrundsholdeplasser (eller hva det heter..) hadde påstigning og avstigning for rullestolbrukere, men det var heller få.. Nå regner ikke jeg med at dere drar dit for å shoppe (som mange har som hovedgrunn til å dra til London..) så da bør det vel være greit å komme seg fram og rundt der. Dere kan vel få med dere noen severdigheter, musikaler og bare livet i London.. Det er så klart trangt på Oxford Street, men det er jo fullt mulig å ha en fin weekend i London selv om man ikke beveger seg dit. Syns dere skal nyte en barnefri ferie og heller ta alt med ro og kose dere på restaurant osv.. Men en musikal måååå dere få med dere! De er så utrolig flinke! Håper dere får en god tur 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.