Gå til innhold

Hvilken dag er St.hans-aften? (u/t)

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

På fredag

Nei, det er i morgen, torsdag.

Det er svenskene som legger fridagen og festen til den nærmeste fredagen.

Skrevet

Nei, det er i morgen, torsdag.

Det er svenskene som legger fridagen og festen til den nærmeste fredagen.

St.hans er den 24. juni, som i år faller på en fredag. Så kan vi feire sammen med svenskene denne gangen :-)

Skrevet

Torsdag 23

Hø? Men i almanakken min står det da Sankthans (Jonsok) på fredag 24.?

Skrevet

Men SanktHansAFTEN kvelden før ;-)

Skrevet

St.hans er den 24. juni, som i år faller på en fredag. Så kan vi feire sammen med svenskene denne gangen :-)

Skrevet

OK, da er vi enige :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Stemmer det. :)

St.hans er fredag, men St.hansaften er torsdag.

Gjest Elextra
Skrevet

Sankthans er 24. juni og sankthans er kvelden før.

Og juledagen er 25. desember og julaften kvelden før :-)

skorpionfisken
Skrevet

St.hans aften er 23 juni, torsdag.

St.hans dagen er 24 juni fredag, min mormor var alltid så stolt over å ha bursdag St.hansdagen den 24 juni. Men feiret likevel st.hans aften den 23. som resten av landet.

Her i Norge feirer vi natten til St.hans. Kvelden før, akkurat som vi feirer julaften og ikke juledagen som de fleste andre land gjør.

Men feir bare på fredag om du vil. Det skal jeg gjøre, for jeg får ikke barna mine hjem før fredagen. Men du vil nok se alle bålene rundt om kring i morra.

Skrevet

St.hans aften er 23 juni, torsdag.

St.hans dagen er 24 juni fredag, min mormor var alltid så stolt over å ha bursdag St.hansdagen den 24 juni. Men feiret likevel st.hans aften den 23. som resten av landet.

Her i Norge feirer vi natten til St.hans. Kvelden før, akkurat som vi feirer julaften og ikke juledagen som de fleste andre land gjør.

Men feir bare på fredag om du vil. Det skal jeg gjøre, for jeg får ikke barna mine hjem før fredagen. Men du vil nok se alle bålene rundt om kring i morra.

Mormoren din hadde grunn til å være stolt av det!

Jeg er stolt av å ha født en sønn St.Hansnatten kl 0330. Altså et St. Hansbarn som har bursdag på fredag.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...