Gå til innhold

problemer med trang hals, f.eks tabletter setter seg fast i slim...

Anbefalte innlegg

hei. Jeg har i over 3 måneder nå slitt med slimete hals. dvs snørr fra nesen kommer ikke helt ned i halsen. Det virker som om det samler seg rundt drøvelen eller strupehodet. Når jeg spiser samler det seg klumper eller rester som jeg har vanskelig med å svelge. har prøvd lenge med allergimedisin, slimløsende hostesaft, og Nexium. Hjelper lite... Det forsterkes når jeg driker kaffe og melk. hender jeg tar en røyk. det er heller ikke bra. Men jeg blir heller ikke bedre når jeg i perioder har holdt meg vekke fra dette. Så det må være en annen årsak. kan noen hjelpe meg. mvh Atle G. ps. har vært hos lege. han bare skrev ut resept på nexium...

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes det er rimelig at du får en henvisning til ønh-lege; trolig kan fastlegen din lage en slik pr tlf siden du allerede har vært der med problemet, og nexium ikke hjelper. En ønh-lege vil kunne se direkte etter trange forhold eller skader i slimhinnen som gir slike plager du har. Det går også an å ta spesielle røntgenbilder som viser om det er noe galt/trangt ved svelging. Det du uansett bør gjøre er å skylle med rikelig saltvann; apoteket har spesielle skylleflasker. Dette vil roe ned slimhinnene og løse opp slim.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...