Gjest kanskje, kanskje ikke.. Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hva slags reaksjon (straff) kan man vente seg dersom man blir tatt på fersken med en uregistrert skilpadde i huset? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Skillpadden blir sendt i dyrehagen, og du får i hvert fall en bot. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Skillpadden blir sendt i dyrehagen, og du får i hvert fall en bot. ..det er da ikke ulovlig å ha skillpadde. 0 Siter
Gjest kanskje, kanskje ikke.. Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 ..det er da ikke ulovlig å ha skillpadde. Er det ikke ulovlig selv om den ikke er registrert? Den befinner seg i landet allerede, det er mao. snakk om en omplassering. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Er det ikke ulovlig selv om den ikke er registrert? Den befinner seg i landet allerede, det er mao. snakk om en omplassering. Det vet jeg ikke. Det kommer vel an på hvordan den har kommet til landet, evt. om den er født her. Ring politiet og spør da vel, anonymt selvfølgelig. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 ..det er da ikke ulovlig å ha skillpadde. Det er vel egentlig det, iom. at det regnes som et reptil. Folk med dokumenterte allergier kan få tillatelse til å ha slike dyr. Men skilpadde er vel ikke akurat det mest uvanlige, så det spørs om det kickes særlig på akkurat det. "...................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Det er vel egentlig det, iom. at det regnes som et reptil. Folk med dokumenterte allergier kan få tillatelse til å ha slike dyr. Men skilpadde er vel ikke akurat det mest uvanlige, så det spørs om det kickes særlig på akkurat det. "...................................." De selger da skillpadder i dyrebutikken. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 De selger da skillpadder i dyrebutikken. Ja, det er mulig skilpadder er lovlig for hvem som helst. Eller så selger de dem til folk med tillatelse. "..................................." 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 De selger da skillpadder i dyrebutikken. Såvidt jeg vet er noen skilpaddetyper tillatt, men ikke alle. For å ha sånne store landskilpadder må man ha tillatelse, men de mindre vannskilpaddene man har i akvarium tror jeg det er lov for alle å ha. 0 Siter
favn Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Ja, det er mulig skilpadder er lovlig for hvem som helst. Eller så selger de dem til folk med tillatelse. "..................................." Skilpadder importeres etter anbefaling fra veterinær til folk med allergier mot pelsdyr. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Såvidt jeg vet er noen skilpaddetyper tillatt, men ikke alle. For å ha sånne store landskilpadder må man ha tillatelse, men de mindre vannskilpaddene man har i akvarium tror jeg det er lov for alle å ha. OK 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Skilpadder importeres etter anbefaling fra veterinær til folk med allergier mot pelsdyr. Der ja - det måtte være noen her som visste det :-) "................................." 0 Siter
Babette Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Skilpadder importeres etter anbefaling fra veterinær til folk med allergier mot pelsdyr. En flott turkamerat! 0 Siter
nyca Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Så lenge du ikke har tillatelse til å ha skilpadde, så kan du risikere å bli tatt for det.. Og de er jævelig strenge. Jeg vet ikke hva man kan vente seg, men dyret blir avliva, og du får helt sikkert en skrape. Jeg fikk dyreverntilsynet på nakken, fordi jeg skulle gi bort to jeg hadde... Men jeg fikk etter mye om og men overbevist de om at jeg hadde hogd huet av dem. Det var en jævelig kvalm kar som var på tråden, som absolutt ikke burde hatt en slik jobb noensinne.... Fytt! Jeg tok jo bare over de(omplassering) fordi jeg er en sann dyrevenn, og ville gi de bort da jeg følte at jeg ikke fikk gitt de det de "trengte".. Lykke til! Sannsynligheten for at de rette personene får vite, er ikke stor.... ;o) 0 Siter
Gjest kanskje, kanskje ikke.. Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Så lenge du ikke har tillatelse til å ha skilpadde, så kan du risikere å bli tatt for det.. Og de er jævelig strenge. Jeg vet ikke hva man kan vente seg, men dyret blir avliva, og du får helt sikkert en skrape. Jeg fikk dyreverntilsynet på nakken, fordi jeg skulle gi bort to jeg hadde... Men jeg fikk etter mye om og men overbevist de om at jeg hadde hogd huet av dem. Det var en jævelig kvalm kar som var på tråden, som absolutt ikke burde hatt en slik jobb noensinne.... Fytt! Jeg tok jo bare over de(omplassering) fordi jeg er en sann dyrevenn, og ville gi de bort da jeg følte at jeg ikke fikk gitt de det de "trengte".. Lykke til! Sannsynligheten for at de rette personene får vite, er ikke stor.... ;o) Takk for svar! Vet du noe om bøter etc? 0 Siter
nyca Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Takk for svar! Vet du noe om bøter etc? Nei det gjør jeg dessverre ikke... Men det kan vel ikke være så hårreisende? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.