Gjest revy Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hvis en f.eks. har planer om å sette opp en liten revy, og bruker andres musikk som en lager egne tekster til. Er det da tillatt å selge kopier av CD'er med denne musikken? 0 Siter
Prozak Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Ikke uten en avtale med opphavspersonen. "................................" 0 Siter
Gjest ikke uten videre Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Ikke uten at låtskriver får sitt honorar. Kontakt artisten det gjelder. 0 Siter
Gjest IPR Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Du har ikke en gang lov å bruke andres musikk i revyen uten å spørre først. Kontakt TONO. 0 Siter
Gjest revy Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Du har ikke en gang lov å bruke andres musikk i revyen uten å spørre først. Kontakt TONO. Hmmm...jeg har vært på noen revyer der de har brukt mye forskjellig musikk som jeg tviler på at de har fått tillatelse for... Har de for eksempel vært og spurt Michael Jackson, Beatles, osv...? I doubt it... 0 Siter
Gjest revy Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Du har ikke en gang lov å bruke andres musikk i revyen uten å spørre først. Kontakt TONO. Jeg så på siden til Tono (takk for tipset forresten) at de tar selv 2% av billettinntektene hvis det gjelder revy. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg så på siden til Tono (takk for tipset forresten) at de tar selv 2% av billettinntektene hvis det gjelder revy. De tar det jo ikke "selv", da. Det er en del av inntektene som fordeles på opphavspersonene. "..................................." 0 Siter
....AV Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hmmm...jeg har vært på noen revyer der de har brukt mye forskjellig musikk som jeg tviler på at de har fått tillatelse for... Har de for eksempel vært og spurt Michael Jackson, Beatles, osv...? I doubt it... Nei, men de bør ha spurt TONO. Som det blir sagt over her, betaler man til TONO, som så fordeler midlene til rettighetshaverne. Dette gjelder også for utenlandske opphavsmenn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.