Gå til innhold

Tillatelse til å bruke andres musikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en f.eks. har planer om å sette opp en liten revy, og bruker andres musikk som en lager egne tekster til. Er det da tillatt å selge kopier av CD'er med denne musikken?

Skrevet

Ikke uten en avtale med opphavspersonen.

"................................"

Gjest ikke uten videre
Skrevet

Ikke uten at låtskriver får sitt honorar. Kontakt artisten det gjelder.

Skrevet

Du har ikke en gang lov å bruke andres musikk i revyen uten å spørre først. Kontakt TONO.

Skrevet

Du har ikke en gang lov å bruke andres musikk i revyen uten å spørre først. Kontakt TONO.

Hmmm...jeg har vært på noen revyer der de har brukt mye forskjellig musikk som jeg tviler på at de har fått tillatelse for... Har de for eksempel vært og spurt Michael Jackson, Beatles, osv...? I doubt it...

Skrevet

Jeg så på siden til Tono (takk for tipset forresten) at de tar selv 2% av billettinntektene hvis det gjelder revy.

Skrevet

Jeg så på siden til Tono (takk for tipset forresten) at de tar selv 2% av billettinntektene hvis det gjelder revy.

De tar det jo ikke "selv", da. Det er en del av inntektene som fordeles på opphavspersonene.

"..................................."

Skrevet

Hmmm...jeg har vært på noen revyer der de har brukt mye forskjellig musikk som jeg tviler på at de har fått tillatelse for... Har de for eksempel vært og spurt Michael Jackson, Beatles, osv...? I doubt it...

Nei, men de bør ha spurt TONO. Som det blir sagt over her, betaler man til TONO, som så fordeler midlene til rettighetshaverne. Dette gjelder også for utenlandske opphavsmenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...