Gå til innhold

hodepine med synsforstyrrelser over flere uker

Anbefalte innlegg

merete oslo

Jeg har de siste 2-3 årene hatt kraftig hodepine med synsforstyrrelser 2-3 ganger i året. Disse periodene varer da i flere uker, opptil to måneder. Det virker som om øyet står og dirrer når jeg har synsforstyrrelsene. Jeg føler meg da også ganske tåkete i hodet hele tiden. Jeg har vært både til optiker og til øyelege med dette problemet uten at de har funnet noe. Trodde vel egentlig da at jeg hadde migrene, men har nå lest at migrene kun varer i opptil 72timer. Jeg er ellers sunn og frisk, 32år, trener flere ganger i uken, bruker p-piller men ingen andre medikamenter. Jeg prøver også å unngå å bruke smertestillende mot denne hodepinen. Jeg er litt usikker på hva som utløser hodepinen, men vet at jeg innimellom også får veldig kraftig hodepine med kvalme etter harde treningsøkter. Disse hodepinene går ofte ikke over før dagen etter, evt to dager etter hvis jeg trener om kvelden.

Fortsetter under...

Cathrine Smestad, lege og stipendiat innen MS-forskning

Det finnes overgansgformer av ulike hodepinetyper og det er ikke alltid mulig å stille noen eksakt diagnose.Det kan virke som om det er migrenøse komponenter i din hodepine med synsforstyrrelser og forverring ved fysisk anstrengelse, selv om anfallene varer noe lengre enn vanlige migreneanfall.Det finnes også en type ensidig hodepine som responderer godt mot et smertestillende middel, dette brukes diagnostisk.Synes du bør utrede hodepineanfallene hos fastlegen din, evt.med MR undersøkelse av hodet dersom dette ikke er gjort tidligere.

Kansje bytte pille-merke og ta en MR først å se..

Jeg hadde de samme bivirkningene da jeg gikk på "trionetta" p-piller.

Byttet til en annen type piller.

Det hjalp:o)

Plagene forsant.

Tok alikevel en MR undersøkelse etter min leges ønske.

Alt bra..

Nå er jeg 35 (røyker) Så nå er tiden inne til å bytte ut pillene og sette inn en spiral istedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...