flowy Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hva skal dere ha til middag i dag? Jeg leter etter noe godt, enkelt og helst magert til en person.. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Tenkte på å enten lage finker eller gryterett idag :-)) 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Tenkte på å enten lage finker eller gryterett idag :-)) Hva er finker? Har jeg aldri hørt om. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Tenkte på å enten lage finker eller gryterett idag :-)) Finker? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg har planlagt å ha wok av kylling, purre, gulrot og sukkererter med Thai Red Curry-saus og ris. *sulten nå* 0 Siter
Elbereth Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Skal marinere og grille noen lammelår-skiver. Ris og salat til. Vi griller ute, og spiser inne. H- sommer...! 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg spiser også alene i dag og jeg skal ha ratoullie (eller hvordan det nå skrives). Det er sunt, lett (og godt synes jeg). Stek løk (1.stk), 1/2 squash , 1/2 paprika (og evt 1/4 aubergine), og hell til slutt over en boks hakkede tomater. La de småkoke i 10-15 minutter. Smak til med krydder, gjerne friske (f.eks. basillikun og timian). 0 Siter
Goldy79 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hva er finker? Har jeg aldri hørt om. Finker er noko ein blandar med poteter. Kjempegodt!! Det heiter Finker. Det liknar på pakninga til lungemos men det smakar heldigvis IKKJE det samme :-)) Det står finker på pakninga ein kjøper i butikken :-) 0 Siter
Goldy79 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg spiser også alene i dag og jeg skal ha ratoullie (eller hvordan det nå skrives). Det er sunt, lett (og godt synes jeg). Stek løk (1.stk), 1/2 squash , 1/2 paprika (og evt 1/4 aubergine), og hell til slutt over en boks hakkede tomater. La de småkoke i 10-15 minutter. Smak til med krydder, gjerne friske (f.eks. basillikun og timian). Manglar kjøttet då :-)) Eg likar godt ein kjøttrett til middag :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Finker er noko ein blandar med poteter. Kjempegodt!! Det heiter Finker. Det liknar på pakninga til lungemos men det smakar heldigvis IKKJE det samme :-)) Det står finker på pakninga ein kjøper i butikken :-) Bare det ikke er bokfinker, så ;-) Hvor i landet er dette? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Manglar kjøttet då :-)) Eg likar godt ein kjøttrett til middag :-) Halver posjonen og stek en kyllingfilet og kok ris eller pasta til. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Bare det ikke er bokfinker, så ;-) Hvor i landet er dette? hehehe bokfink er det ikkje... hehehe Eg bur på vestlandet (hordaland) :-)) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 hehehe bokfink er det ikkje... hehehe Eg bur på vestlandet (hordaland) :-)) Er det kjøtt? Hva slags i såfall? 0 Siter
Goldy79 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Er det kjøtt? Hva slags i såfall? Det er egentlig blanding av kjøtt trur eg :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Det er egentlig blanding av kjøtt trur eg :-) Så lærte man noe i dag også ;-) Søkte på kvasir, jeg, og der fant jeg (etter å ha bladd meg forbi både bok- og sebrafinker): Finker (Sogn og Fjordane) lunge hjerte tunge lever kjøttkraft poteter kål gulrot purre salt pepper Hørtes litt ut som lungemos, ja ;-) 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Vi skal ha pasta med pesto, valnøtter, ruccola, tomat, rødløk, fersk basilikum og fetaost, til kyllingsnitzler. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Finker er noko ein blandar med poteter. Kjempegodt!! Det heiter Finker. Det liknar på pakninga til lungemos men det smakar heldigvis IKKJE det samme :-)) Det står finker på pakninga ein kjøper i butikken :-) Ok, takk for svar. 0 Siter
Gjest bob bob bob Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Finker er noko ein blandar med poteter. Kjempegodt!! Det heiter Finker. Det liknar på pakninga til lungemos men det smakar heldigvis IKKJE det samme :-)) Det står finker på pakninga ein kjøper i butikken :-) Her i Stavanger er finker og lungemos omtrent det samme. Litt forskjellig "innpakning", men innholdet er (stort sett) det samme: Lett blanding av alt slags graps fra dyret; lunger, øyne, hjerne og sånne ting, blandet med ganske mye fett og krydder. Når det varmes opp blir det flytende. Ganske godt å blande med poteter, for potetene trekker mesteparten av fettet til seg. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Skal marinere og grille noen lammelår-skiver. Ris og salat til. Vi griller ute, og spiser inne. H- sommer...! Vi skal både grille og spise ute. Deilig vær nå, og det har det faktisk vært noen dager. Deilig. :-) 0 Siter
Gjest Simiana Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Vi skal ha pasta med pesto, valnøtter, ruccola, tomat, rødløk, fersk basilikum og fetaost, til kyllingsnitzler. Min pasta-livrett - men akk så kaloririkt ;o( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.