Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha til middag i dag? Jeg leter etter noe godt, enkelt og helst magert til en person..

Skrevet

Tenkte på å enten lage finker eller gryterett idag :-))

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hva er finker?

Har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Finker?

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har planlagt å ha wok av kylling, purre, gulrot og sukkererter med Thai Red Curry-saus og ris.

*sulten nå*

Skrevet

Skal marinere og grille noen lammelår-skiver.

Ris og salat til.

Vi griller ute, og spiser inne.

H- sommer...!

Skrevet

Jeg spiser også alene i dag og jeg skal ha ratoullie (eller hvordan det nå skrives). Det er sunt, lett (og godt synes jeg).

Stek løk (1.stk), 1/2 squash , 1/2 paprika (og evt 1/4 aubergine), og hell til slutt over en boks hakkede tomater. La de småkoke i 10-15 minutter. Smak til med krydder, gjerne friske (f.eks. basillikun og timian).

Skrevet

Hva er finker?

Har jeg aldri hørt om.

Finker er noko ein blandar med poteter. Kjempegodt!! Det heiter Finker. Det liknar på pakninga til lungemos men det smakar heldigvis IKKJE det samme :-))

Det står finker på pakninga ein kjøper i butikken :-)

Skrevet

Jeg spiser også alene i dag og jeg skal ha ratoullie (eller hvordan det nå skrives). Det er sunt, lett (og godt synes jeg).

Stek løk (1.stk), 1/2 squash , 1/2 paprika (og evt 1/4 aubergine), og hell til slutt over en boks hakkede tomater. La de småkoke i 10-15 minutter. Smak til med krydder, gjerne friske (f.eks. basillikun og timian).

Manglar kjøttet då :-)) Eg likar godt ein kjøttrett til middag :-)

Skrevet

Finker er noko ein blandar med poteter. Kjempegodt!! Det heiter Finker. Det liknar på pakninga til lungemos men det smakar heldigvis IKKJE det samme :-))

Bare det ikke er bokfinker, så ;-)

Hvor i landet er dette?

Skrevet

Manglar kjøttet då :-)) Eg likar godt ein kjøttrett til middag :-)

Halver posjonen og stek en kyllingfilet og kok ris eller pasta til.

Skrevet

Bare det ikke er bokfinker, så ;-)

Hvor i landet er dette?

hehehe bokfink er det ikkje... hehehe

Eg bur på vestlandet (hordaland)

:-))

Skrevet

hehehe bokfink er det ikkje... hehehe

Eg bur på vestlandet (hordaland)

:-))

Er det kjøtt? Hva slags i såfall?

Skrevet

Er det kjøtt? Hva slags i såfall?

Det er egentlig blanding av kjøtt trur eg :-)

Skrevet

Det er egentlig blanding av kjøtt trur eg :-)

Så lærte man noe i dag også ;-)

Søkte på kvasir, jeg, og der fant jeg (etter å ha bladd meg forbi både bok- og sebrafinker):

Finker (Sogn og Fjordane)

lunge

hjerte

tunge

lever

kjøttkraft

poteter

kål

gulrot

purre

salt

pepper

Hørtes litt ut som lungemos, ja ;-)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Vi skal ha pasta med pesto, valnøtter, ruccola, tomat, rødløk, fersk basilikum og fetaost, til kyllingsnitzler.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ok, takk for svar.

:)

Gjest bob bob bob
Skrevet

Her i Stavanger er finker og lungemos omtrent det samme. Litt forskjellig "innpakning", men innholdet er (stort sett) det samme: Lett blanding av alt slags graps fra dyret; lunger, øyne, hjerne og sånne ting, blandet med ganske mye fett og krydder. Når det varmes opp blir det flytende. Ganske godt å blande med poteter, for potetene trekker mesteparten av fettet til seg.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Skal marinere og grille noen lammelår-skiver.

Ris og salat til.

Vi griller ute, og spiser inne.

H- sommer...!

Vi skal både grille og spise ute. Deilig vær nå, og det har det faktisk vært noen dager.

Deilig.

:-)

Gjest Simiana
Skrevet

Vi skal ha pasta med pesto, valnøtter, ruccola, tomat, rødløk, fersk basilikum og fetaost, til kyllingsnitzler.

Min pasta-livrett - men akk så kaloririkt ;o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...