Gå til innhold

Forsikring når man jobber ett år utenlands?

Anbefalte innlegg

Gjest USA-jente
Skrevet

Er det noen som vet hva man skal gjøre når man jobber et år i USA og trenger forsikringer? F.eks. sykeforsikring og sånt.

Man får ikke forsikret seg gjennom norsk forsikringsselskap så lenge man ikke er på norsk jord.

Må man ta kontakt med et amerikansk forsikringsselskap?

Fortsetter under...

Skrevet

Du skal ha en reiseforsikring. Gouda og Europeiske går for å være gode. Snakk med dem hva du trenger.

Gjest glaice
Skrevet

http://www.bupa-intl.com/

BUPA International

En god forsikring, men dyr....

Vi var en periode i utlandet, (hvor vi på en måte falt mellom to stoler) og fikk ikke dekket noe gjennom trygden i Norge. Ikke fikk vi reiseforsikring, fordi vi var borte for lenge.... men denne forsikringen var bra, og vi benyttet den. Fikk heldigvis ikke bruk for den! Men best å være på den sikre siden!

Gjest USA-jente
Skrevet

Du skal ha en reiseforsikring. Gouda og Europeiske går for å være gode. Snakk med dem hva du trenger.

Hei og takk for svar.

Jeg ringte Europeiske, men de hadde ikke forsikringer som gjaldt om du oppholdt deg utenlands utover 45 dager. De tipset meg om et selskap som heter Bupa i USA som jeg også har fått svar om her.

Så jeg får prøve det. :-)

Gjest USA-jente
Skrevet

http://www.bupa-intl.com/

BUPA International

En god forsikring, men dyr....

Vi var en periode i utlandet, (hvor vi på en måte falt mellom to stoler) og fikk ikke dekket noe gjennom trygden i Norge. Ikke fikk vi reiseforsikring, fordi vi var borte for lenge.... men denne forsikringen var bra, og vi benyttet den. Fikk heldigvis ikke bruk for den! Men best å være på den sikre siden!

Hei, og takk for svar!

Jeg ringte faktisk Europeiske, men som du sa, så dekket ikke de lengre utenlandsopphold. De tipset meg også om Bupa.

Så da får jeg prøve det! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...