Gå til innhold

Ville tilstander i kommunen

Anbefalte innlegg

Gjest En opprører i magen
Skrevet

Jeg bor i en høgskoleby i Nordre-Nordland. I byen vår får en kommunal tjeneste svi i media, men ordfører benekter alt. Jeg jobber i sektoren, og vet at forholdene for pårørende og brukere er MYE verre enn det som kommer fram i media. Har jeg lov å stå fram i avisa? Dette går på etikken løs altså, og jeg vet at brukere som klager rett og slett får svi ved dårligere ytelser og verbal sjikanering. Det er en ukultur i hele sektoren. Jeg mener lederen i tjenesten rett og slett skulle vært sparket, for dette sprer seg til saksbehandlerne som opptrer som småkonger. Huff, jeg er så sinna.

hjertebarnet
Skrevet

Hvis du står fram i media under fullt navn, vil du handle illoyalt og risikere å miste jobben. Men du kan jo kontakte avisene og spørre om de kan intervjue deg anonymt - er jo viktig at slikt kommer fram.

Gjest En opprører i magen
Skrevet

Er forresten sykepleierstuden, og medstudenter som har vært i praksis i tjenesten har samme inntrykk som meg.

Skrevet

Hvis du jobber i sektoren har du sikkert skrevet under taushetsplikt så da er det nok ikke mye du kan gjøre.

Skrevet

Men vet ordføreren de virkelige fakta da? kanskje du kan ta en prat med han under fire øyne?

Hvis ikke må du ta sjangsen på å bli intervjuet anonymt.

skorpionfisken
Skrevet

Det kommer vel litt ann på hvor stor den opprøreren du har i magen er, og hvor mye den opprøreren er avhengig av å få fortsatt jobb i kommunen, eller hvis opprøreren skal søke jobb i andre kommuner, om opprøreren da klarer seg uten attest fra den kommunen?

Du kan kanskje si noe anonymt, hvis det ikke kan spores tilbake til deg.

Det finnes jo eksempler på ansatte som står fram i fullt lys og forteller om forferdelige tilstander på jobb.

De ender opp på to måter etter utblåsningen. Enten blir de sjef selv, eller så fryses de ut i arbeidsløshet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...