Gjest En opprører i magen Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg bor i en høgskoleby i Nordre-Nordland. I byen vår får en kommunal tjeneste svi i media, men ordfører benekter alt. Jeg jobber i sektoren, og vet at forholdene for pårørende og brukere er MYE verre enn det som kommer fram i media. Har jeg lov å stå fram i avisa? Dette går på etikken løs altså, og jeg vet at brukere som klager rett og slett får svi ved dårligere ytelser og verbal sjikanering. Det er en ukultur i hele sektoren. Jeg mener lederen i tjenesten rett og slett skulle vært sparket, for dette sprer seg til saksbehandlerne som opptrer som småkonger. Huff, jeg er så sinna. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hvis du står fram i media under fullt navn, vil du handle illoyalt og risikere å miste jobben. Men du kan jo kontakte avisene og spørre om de kan intervjue deg anonymt - er jo viktig at slikt kommer fram. 0 Siter
Gjest En opprører i magen Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Er forresten sykepleierstuden, og medstudenter som har vært i praksis i tjenesten har samme inntrykk som meg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hvis du jobber i sektoren har du sikkert skrevet under taushetsplikt så da er det nok ikke mye du kan gjøre. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Men vet ordføreren de virkelige fakta da? kanskje du kan ta en prat med han under fire øyne? Hvis ikke må du ta sjangsen på å bli intervjuet anonymt. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Det kommer vel litt ann på hvor stor den opprøreren du har i magen er, og hvor mye den opprøreren er avhengig av å få fortsatt jobb i kommunen, eller hvis opprøreren skal søke jobb i andre kommuner, om opprøreren da klarer seg uten attest fra den kommunen? Du kan kanskje si noe anonymt, hvis det ikke kan spores tilbake til deg. Det finnes jo eksempler på ansatte som står fram i fullt lys og forteller om forferdelige tilstander på jobb. De ender opp på to måter etter utblåsningen. Enten blir de sjef selv, eller så fryses de ut i arbeidsløshet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.