Gå til innhold

Kan man regne med at resten av livet blir trist og jævlig fordi man er følsom?


Gjest Asori

Anbefalte innlegg

Gjest Asori

Jeg bare lurer på om jeg skal regne med at resten av livet mitt blir like trist og jævlig som det føles nå bare fordi jeg desverre ble dømt til å bli en ekkel, følsom person som overtolker alle signaler og gråter over "ingenting" og ikke tåler noe. Tåler ikke å ha angst en gang.

Kan jeg regne med at jeg må føle det sånn resten av livet fordi jeg er følsom? Jeg er en svak og avhengi person. Jeg hater det. Jeg bare lurer på hvorfor i alle dager man overreagerer så jævlig og føler idiotiske ting som ødelegger for det man har lyst til å gjøre, være glad og fornøyd for eksempel. Hvorfor klarer jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vioola

We will not falter , we will not fail..we will not go quietly into the night.

nekter å heise hvitt flagg selv om alt er pyton nå. Jeg går hodestups evt mot neste nederlag med godt mot. Tror at denne gangen går det bra, håp er en mektig gave fra gud. uten det hadde jeg aldri vært her, ikke du heller. tror ikke du virkelig tror på det du du skriver..du har nok enda håp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

We will not falter , we will not fail..we will not go quietly into the night.

nekter å heise hvitt flagg selv om alt er pyton nå. Jeg går hodestups evt mot neste nederlag med godt mot. Tror at denne gangen går det bra, håp er en mektig gave fra gud. uten det hadde jeg aldri vært her, ikke du heller. tror ikke du virkelig tror på det du du skriver..du har nok enda håp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

We will not falter , we will not fail..we will not go quietly into the night.

nekter å heise hvitt flagg selv om alt er pyton nå. Jeg går hodestups evt mot neste nederlag med godt mot. Tror at denne gangen går det bra, håp er en mektig gave fra gud. uten det hadde jeg aldri vært her, ikke du heller. tror ikke du virkelig tror på det du du skriver..du har nok enda håp

nå blir jeg irritert..kommer flere innlegg hver gang..sorry alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prikkel

nå blir jeg irritert..kommer flere innlegg hver gang..sorry alle

Er det på kanten å be om å få låne en hånd til noen under konsultasjon hos behandler når man har angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pillebruker

Jeg synes ikke det var dumt i det hele tatt. For akkurat sånn har jeg det også ofte. Jeg kjente meg så inderlig igjen i innlegget ditt, og tenkte at det der skulle jeg også gjerne visst. Så innleget var i allefall ikke dumt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det å være følsom er en gave, men den har ikke gode vilkår i dagens verden. Mange følsomme mennesker blir enten helt flate(ofte pga lykkepiller, eller nevroleptika) eller de blir rusmisbrukere.

Men hvis man finner en måte å takle verden på, sette grenser for seg selv, for hva man takler, og hva man kan ta inn over seg selv, har man antakelig mulighet for å få et rikt liv.

Tross alt, hva annet enn følelser gjør livet verdt å leve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marge simpson

Jeg tror at det å være følsom er en gave, men den har ikke gode vilkår i dagens verden. Mange følsomme mennesker blir enten helt flate(ofte pga lykkepiller, eller nevroleptika) eller de blir rusmisbrukere.

Men hvis man finner en måte å takle verden på, sette grenser for seg selv, for hva man takler, og hva man kan ta inn over seg selv, har man antakelig mulighet for å få et rikt liv.

Tross alt, hva annet enn følelser gjør livet verdt å leve?

jeg er veldig følsom, men er ikke flat fordi om jeg bruker medisiner. Medisinene tar sykdom-dyp depresjon og mani. Ikke følesene. Heldig jeg da. Selv om det er hardt å være følsom iblant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "bare for i dag"

Nei, dette ble for dumt. Nå må du skjerpe deg.

Livet er ikke å regne med skal være like jævlig som nå. Ikke trenger du å kjefte på deg selv i ditt eget innlegg heller. Like greit å få det ut.

Overfølsomhet og feiltolkning er ikke uvanlig. Tror ikke du er dømt til å være en svak person heller. Men du har valg. Du kan velge hvordan du vil være og jobbe mot det.

Når du feiltolker og overanalyserer det andre sier og er oversensitiv, så er i hvertfall spørsmålet du kan stille deg "Er det sant?". Er du dønn sikker på at de mente det slik du valgte å tolke det? Ofte, om ikke alltid, vet du innerst inne at de nok ikke gjorde det. Det må du se ut i fra f.eks ansiktsuttrykk. Det å feiltolke i disfavør av en selv er jo en "deilig" form for selvplaging og en fin måte å slippe å møte andre på, få mure seg inne og syns litt synd på seg selv.

Men det som er inni deg må du ta tak i, bare du kan forandre, men du kan få hjelp til det.

Tror ikke en døyt på at du er så fæl jeg. Du er hvertfall bedre enn du tror! Flere enn meg er bedre likt enn det en trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...