Tottlå Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Heisann alle sammen! Nå har jeg så mange, og kanskje teite, spørsmål som jeg lurer fælt på.Håper det finnes noen kloke og vise her inne som kan hjelpe meg, kanskje noen i samme situasjon?! Jeg er midt oppi en utredning hos nevrolog for noen kramper som jeg har. Nevrologen mener det kan være epilepsi. Har tatt mange undersøkelser, deriblant MR, ryggmargsprøve, vanlig eeg og "søvn- eeg". Ingen av undersøkelsene viser noe som kan peiles inn på epilepsi. Nevrologen nevnte på sist kontrolltime at dersom inegn av undersøkelsene viste noe, burde vi vurdere å prøve ut medisiner. DA måtte vi ta utgangspunktet i min sykehistorie. Altså, det som bekymrer meg litt er at dersom legen tar utgangspunkt i sykehistorien, altså det JEG forteller, kan ha gi meg diagnosen epilepsi. Jeg synes den tanken er litt skummel. Han KAN jo faktisk da overse, eller ikke tenke noe annet enn epilepsi....fatter dere?? En annen ting er, dersom legen sporer seg KUN inn på epilepsi, vil han at jeg skal prøve medisiner mot dette. Har lest på bivirkninger på diverse antiepileptika, og de skremmer meg. Håravfall, hodepine, søvnproblem, overvekt osv...... Dette ble rotete, men DERSOM legen min sproere seg inn på kun epilepsi, basert på min sykehistorie, medisinerer meg for dette, og jeg vil antagelig miste lappen, oppleve skummle bivirkninger og masse sånt........UTEN at det egentlig ligger noe bevis, svart på kvitt, at dette er epilepsi..... Det kan jo hende at dette er noe annet enn epilepsi.....det er liksom ikke en diagnose en bare gir folk....Dessuten trodde jeg ikke, eller jeg vet, at epilepsi ikke bare kan oppstå.....det må jo ligge en grunn bak?! Sant? Det finnes, eller viser, ingen grunn til at jeg kan få epilepsi..... (utenom en hjernerystelse jeg hadde, men det viste ingen skader på hjernen etter dette)! Somebody?? Noen gode råd og tanker eller synspunkt?? Thank you..... for dette ble laaaaaaangt! hilsen en egentlig av-vennet DOLER!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188874-utpr%C3%B8ving-av-medisiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Lenge siden du skrev innlegget, men jeg svarer nå uansett:-) Manglende funn på eeg utelukker ikke epilepsi, derfor kan det i mange tilfeller være nødvendig å ta utgangspunkt i dine symptomer og starte behandling av disse. Selv om det alltid ramses opp mengder av bivirkninger på ethvert medikament i felleskatalogen, så trenger du selvfølgelig ikke få en eneste bivirkning av medisiner mot epilepsi (mannen min bruker to typer epilepsimedisin og merker ingen bivirkninger). Men du har rasjonelle innsigelser mot at det evt. stilles en diagnose på for tynt grunnlag, og det synes jeg du skal ta opp med nevrologen. Kanskje kan man gjøre mer for å forsøke å få tatt eeg under anfall, f.eks. ved 24 timers registrering eller ved andre former for eeg (kan ikke detaljene men husker en venninne av meg som ble bedt om å gjøre en haug med stressende ting under eeg i håp om at anfall skulle fremprovoseres). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188874-utpr%C3%B8ving-av-medisiner/#findComment-1311632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.