Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen!

Slenger innlegget mitt inn her også. Har fått med meg at det er større aktivitet her på åpent, enn på andre forum... hehe.

Nå har jeg så mange, og kanskje teite, spørsmål som jeg lurer fælt på.Håper det finnes noen kloke og vise her inne som kan hjelpe meg, kanskje noen i samme situasjon?!

Jeg er midt oppi en utredning hos nevrolog for noen kramper som jeg har. Nevrologen mener det kan være epilepsi. Har tatt mange undersøkelser, deriblant MR, ryggmargsprøve, vanlig eeg og "søvn- eeg". Ingen av undersøkelsene viser noe som kan peiles inn på epilepsi.

Nevrologen nevnte på sist kontrolltime at dersom inegn av undersøkelsene viste noe, burde vi vurdere å prøve ut medisiner. DA måtte vi ta utgangspunktet i min sykehistorie.

Altså, det som bekymrer meg litt er at dersom legen tar utgangspunkt i sykehistorien, altså det JEG forteller, kan ha gi meg diagnosen epilepsi. Jeg synes den tanken er litt skummel. Han KAN jo faktisk da overse, eller ikke tenke noe annet enn epilepsi....fatter dere??

En annen ting er, dersom legen sporer seg KUN inn på epilepsi, vil han at jeg skal prøve medisiner mot dette. Har lest på bivirkninger på diverse antiepileptika, og de skremmer meg. Håravfall, hodepine, søvnproblem, overvekt osv......

Dette ble rotete, men DERSOM legen min sproere seg inn på kun epilepsi, basert på min sykehistorie, medisinerer meg for dette, og jeg vil antagelig miste lappen, oppleve skummle bivirkninger og masse sånt........UTEN at det egentlig ligger noe bevis, svart på kvitt, at dette er epilepsi.....

Det kan jo hende at dette er noe annet enn epilepsi.....det er liksom ikke en diagnose en bare gir folk....Dessuten trodde jeg ikke, eller jeg vet, at epilepsi ikke bare kan oppstå.....det må jo ligge en grunn bak?! Sant? Det finnes, eller viser, ingen grunn til at jeg kan få epilepsi..... (utenom en hjernerystelse jeg hadde, men det viste ingen skader på hjernen etter dette)!

Somebody??

Noen gode råd og tanker eller synspunkt??

Thank you..... for dette ble laaaaaaangt!

hilsen en egentlig av-vennet DOLER!!!

Skrevet

Jeg tror nevrologiske sykdommer og skader er vanskelige å utrede. Det er mange som sitter uten diagnose og mange diagnoser som man bruker mange år på å finne ut av. Jeg tror at mange nevrologer har liten innsikt og kun kan de mest velkjente diagnosene. Det de ofte gjør er å utelukke ting og så deretter sette en diagnose som de tror er riktig og så klarer de ikke å tenke i andre baner etterpå.

Jeg er vist ikke noe flink til å trøste :o)

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg tror nevrologiske sykdommer og skader er vanskelige å utrede. Det er mange som sitter uten diagnose og mange diagnoser som man bruker mange år på å finne ut av. Jeg tror at mange nevrologer har liten innsikt og kun kan de mest velkjente diagnosene. Det de ofte gjør er å utelukke ting og så deretter sette en diagnose som de tror er riktig og så klarer de ikke å tenke i andre baner etterpå.

Har ingen gode forslag, bare si at vi har jo lurt på hvordan det gikk med deg!

Du skreiv så mye en stund om at du grudde deg til spesialistundersøkingen, men at det ennå var lenge til.

Måkke glemme oss her på DOL! Bra du sier fra hvordan det går!

Gjest Simiana
Skrevet

"Jeg tror at mange nevrologer har liten innsikt og kun kan de mest velkjente diagnosene."

Hvis ikke de har innsikt, hvem skulle da, liksom ? De har tatt doktorgraden i emnet + all den erfaringen de opparbeider seg gjennom sin praksis.

Skrevet

"Jeg tror at mange nevrologer har liten innsikt og kun kan de mest velkjente diagnosene."

Hvis ikke de har innsikt, hvem skulle da, liksom ? De har tatt doktorgraden i emnet + all den erfaringen de opparbeider seg gjennom sin praksis.

Det er jo det som er så kjipt da at alle vet så lite. Det er rett og slett ikke forsket nok, det er ofte lite å gjøre med slike ting så det blir ikke akkurat prioritert. Så dersom man ikke er et klassisk tilfelle av et eller annet og det finnes medisiner, så er ting ikke alltid like ok.

Nå har ikke jeg noe greie på epilepsi og vet ikke engang om man kan ha epilepsi uten at det synes på mr og eeg men har lest endel amerikanske sider om nevrologiske skader og sykdommer. Så det var mer generelt om det jeg skrev da.

Skrevet

hei....

Det er nettopp det du skriver jeg er redd for. Kanskje nevrologen overser andre mulige diagnoser, når han peiler seg så bevist inn på epilepsi....

hmm...... det er liksom ingen diagnose noen bare synes er greit å få...... ganske skremmende diagnose, synes jeg.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...