Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Nå sliter jeg. Skal på den årlige sommerfesten til helga, og hva skal man ha på seg? Har prøvd 114 antrekk, men blir ikke enig med meg selv. Har til og med kjøpt en lekker kjole, men da jeg kom hjem, var det noe som var litt feil liksom. Så den fikk datteren som var såre fornøyd. Huff, jeg pleier ikke ha noen vansker med dette, men jeg har begynt å tenke gjennom dette med alder og vil ikke se vulgær ut. Festen pleier å starte pent og pyntelig og nesten litt stivt. Etterhvert blir det mer løssluppent. Har en nydelig enkel lys kjole kjole i et blankt stoff. Fargen er ca hudfarget. Men kjolen er lang, og da tenker jeg at den kanskje blir litt for formell til en sommerfest. Hva tror dere? Lang kjole på sommerfest. Går det? 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Nei, jeg hadde ikke gått for lang kjole på sommerfest. Men ellers så har jeg ingen gode råd å komme med, jeg er ikke på formelle fester jeg ) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Nei, jeg hadde ikke gått for lang kjole på sommerfest. Men ellers så har jeg ingen gode råd å komme med, jeg er ikke på formelle fester jeg ) Blir det for formelt mener du? Blir så usikker. Har alltid hatt korte kjoler der, men de jeg har er egentlig for korte. Jeg har en annen kjempefin kjole. Den er en blanding mellom lyseblå og sølvfarget (vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive), men den går bare til midt på låret.Hadde den bare vær litt lengre. 0 Siter
Babette Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Blir det for formelt mener du? Blir så usikker. Har alltid hatt korte kjoler der, men de jeg har er egentlig for korte. Jeg har en annen kjempefin kjole. Den er en blanding mellom lyseblå og sølvfarget (vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive), men den går bare til midt på låret.Hadde den bare vær litt lengre. Nei, nei, midt på låret går ikke. Du burde ha en pastellfarget eller mønstret sommerkjole til midt på leggen, med god vidde i skjørtet. Romantisk og sommerlett. Skal du på midtsommarfest i Sverige? Sånn som på Saltön? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Nei, nei, midt på låret går ikke. Du burde ha en pastellfarget eller mønstret sommerkjole til midt på leggen, med god vidde i skjørtet. Romantisk og sommerlett. Skal du på midtsommarfest i Sverige? Sånn som på Saltön? He he, nei jeg skal bare til Asker. Nei, midt på låret går ikke. Det var godt du sa det, for da er jeg helt sikker på at den kan jeg bare glemme ihvertfall. Datteren min sa det samme. Den kjolen du beskriver, høres litt ut som den jeg kjøpte i går,bare at den er hvit og jeg ga den til datteren min. Den var egentlig kjempelekker, men det går ikke an å ha behå under. Ryggen er helt åpen og brystvortene synes gjennom. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 He he, nei jeg skal bare til Asker. Nei, midt på låret går ikke. Det var godt du sa det, for da er jeg helt sikker på at den kan jeg bare glemme ihvertfall. Datteren min sa det samme. Den kjolen du beskriver, høres litt ut som den jeg kjøpte i går,bare at den er hvit og jeg ga den til datteren min. Den var egentlig kjempelekker, men det går ikke an å ha behå under. Ryggen er helt åpen og brystvortene synes gjennom. Ellers har jeg jo mange typiske sommerkjoler fra Hennes og Maurits da,men de ser jo billige ut liksom. Tar seg vel ikke ut å gå med en kjole som man kan se koster 249 kr. liksom. 0 Siter
Babette Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 He he, nei jeg skal bare til Asker. Nei, midt på låret går ikke. Det var godt du sa det, for da er jeg helt sikker på at den kan jeg bare glemme ihvertfall. Datteren min sa det samme. Den kjolen du beskriver, høres litt ut som den jeg kjøpte i går,bare at den er hvit og jeg ga den til datteren min. Den var egentlig kjempelekker, men det går ikke an å ha behå under. Ryggen er helt åpen og brystvortene synes gjennom. Det går an å få kjøpt noe som ligner på skulderputer som man fester til huden, når man skal ha kjole uten rygg. De gir også fin støtte. Det har jeg sett på TV`n i et program om små pupper. Hehe. Du kan jo også plastre brystvortene. 0 Siter
Babette Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Ellers har jeg jo mange typiske sommerkjoler fra Hennes og Maurits da,men de ser jo billige ut liksom. Tar seg vel ikke ut å gå med en kjole som man kan se koster 249 kr. liksom. Ha! Snobb! Det gjør vel ingenting at den koster 249. Jeg har nesten ikke annet, jeg. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Det går an å få kjøpt noe som ligner på skulderputer som man fester til huden, når man skal ha kjole uten rygg. De gir også fin støtte. Det har jeg sett på TV`n i et program om små pupper. Hehe. Du kan jo også plastre brystvortene. Pøh, sa jeg at jeg hadde små pupper? Joda det er riktig det. Er ikke all verden å skryte av;o) Synes det høres litt skummelt ut med de "skulderputene" du snakker om. Tenk om de faller av? Pinlig. Du var ganske bestemt på at lårkort ikke går. Er du like bestemt på at lang kjole ikke går? Vær heeeelt ærlig nå. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Ha! Snobb! Det gjør vel ingenting at den koster 249. Jeg har nesten ikke annet, jeg. Neeeei, jeg er egentlig ingen snobb. Bare så du vet det. Men de andre er snobber. Hvis det går med Hennes og Murits kjole, så har jeg egentlig mange fine kjoler skjønner du som passer meg utmerket. Jeg synes ihvertfall de er fine, selv om man kan se at det er Hennes og Maurits. 0 Siter
Babette Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Neeeei, jeg er egentlig ingen snobb. Bare så du vet det. Men de andre er snobber. Hvis det går med Hennes og Murits kjole, så har jeg egentlig mange fine kjoler skjønner du som passer meg utmerket. Jeg synes ihvertfall de er fine, selv om man kan se at det er Hennes og Maurits. Skal du feste sammen med sånne kjerringugler som skuler kritisk på kjolen din, da? Det kan jeg ikke tro at noen gjør. Jeg har en kjole som hadde passet godt. Den er rosarød i bunnen, med litt mønster i sølvgrått. Og høyt liv og vidde i skjørtet. Og så har jeg høyhælte sko i makan rosarød. 0 Siter
Velouria Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Neeeei, jeg er egentlig ingen snobb. Bare så du vet det. Men de andre er snobber. Hvis det går med Hennes og Murits kjole, så har jeg egentlig mange fine kjoler skjønner du som passer meg utmerket. Jeg synes ihvertfall de er fine, selv om man kan se at det er Hennes og Maurits. Drit i snobbene å gå med akkurat den kjolen som du føler deg vel i. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Drit i snobbene å gå med akkurat den kjolen som du føler deg vel i. Da tror jeg det bli Hennes og Maurits:o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Blir det for formelt mener du? Blir så usikker. Har alltid hatt korte kjoler der, men de jeg har er egentlig for korte. Jeg har en annen kjempefin kjole. Den er en blanding mellom lyseblå og sølvfarget (vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive), men den går bare til midt på låret.Hadde den bare vær litt lengre. Hihi, jeg kjenner den følelsen også jeg. Du, du er bare 39 da, jeg synes godt du kan ha kort kjole, det er ingen grunn til å føle seg ubekvem. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Skal du feste sammen med sånne kjerringugler som skuler kritisk på kjolen din, da? Det kan jeg ikke tro at noen gjør. Jeg har en kjole som hadde passet godt. Den er rosarød i bunnen, med litt mønster i sølvgrått. Og høyt liv og vidde i skjørtet. Og så har jeg høyhælte sko i makan rosarød. Tja, jeg vet ikke helt. De er jo en 8-9 år eldre enn meg hele gjengen. Men kjerringer?. Nei bare et par stykker av dem. Jeg har alltid hatt sikker smak, og aldri vært nødt til å spørre noen om hva jeg skal ha meg. Men akkurat nå ble jeg så usikker. Jeg blir 39 om noen dager, og må vel tenke på at jeg snart er voksen he he. Dessuten er jeg veldig tynn, og da er det så lett og se litt fjortis ut, hvis man går med feil kjole hvis du skjønner. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hihi, jeg kjenner den følelsen også jeg. Du, du er bare 39 da, jeg synes godt du kan ha kort kjole, det er ingen grunn til å føle seg ubekvem. Jeg er ikke 39, jeg er 38 ( 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg er ikke 39, jeg er 38 ( Sorry ), jeg tror du er nesten den eneste jeg husker omtrent alder på. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Sorry ), jeg tror du er nesten den eneste jeg husker omtrent alder på. Men det er bare noen dager igjen da;o) Egentlig er jeg ganske avslappet til det med aldereren altså. Så det går bra det. 0 Siter
Babette Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Tja, jeg vet ikke helt. De er jo en 8-9 år eldre enn meg hele gjengen. Men kjerringer?. Nei bare et par stykker av dem. Jeg har alltid hatt sikker smak, og aldri vært nødt til å spørre noen om hva jeg skal ha meg. Men akkurat nå ble jeg så usikker. Jeg blir 39 om noen dager, og må vel tenke på at jeg snart er voksen he he. Dessuten er jeg veldig tynn, og da er det så lett og se litt fjortis ut, hvis man går med feil kjole hvis du skjønner. Nettopp derfor skal du i alle fall ikke ha den lårkorte. Når det gjelder lang kjole, vet jeg ikke helt. Det kommer an på hvor stivpyntet den er. Hvis den hadde passet i en konfirmasjon, er den vel ikke helt tingen til en uformell sommerfest. Men det kommer an på stilen og stoffet. Jeg har en hel-lang kjole i stretch-aktig stoff, den er dypt utringet og kroopsnær, og fin med push-up BH under. Den hadde passet godt på sommerfest. Riktignok med sort bunnfarge, men mønster i knallfarger. 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg ville ikke brukt lang kjole. Finn en "kort" kjole, eller et skjørt og en pen topp/bluse til. Bruk farger du føler deg vel i. Husk en cardigan/lett jakke til, hvis det er fare for at dere tar en tur ut i sommernatten i hvert fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.