Gjest nick? ikke i dag Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hehe.. samboeren min, han er så fryktelig syyyk så han må være hjemme fra jobben. I går var han hjemme og i dag. Han har vondt i halsen, eller er ihvertfall litt skurven i halsen også nyser han kanskje 2 ganger i løpet av en dag. Uffameg, det er jo like før han ligger på dødsleiet. Han står og synger mens han lager seg mat og det ser ut som har det veldig greit, selv om det kommer en slik en "synd-på-meg-kremt" innimellom og et halvkvalt host. Han var med på butikken i stad, noe han aldri pleier, og da vanket det øl på han selv som han kosa seg med da vi satt og grilla ute i stad. Nå sitter han og plystrer mens han spiller data. Også blir han sur og irritert når jeg ymter frempå at jeg ikke tror at han er så syyyk som han skal ha det til. For han er faktisk syk nemlig. Hehe.. jeg må bare le.. 0 Siter
muriel Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Jeg prøver i det lengste å kreke meg på jobb. Når det gjelder ungene er terskelen adskillig lavere. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Høres jo aldeles dødssyk ut må du skjønne! ;o) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Samboeren din høres absolutt frisk nok ut til å gå på jobb! 0 Siter
Gjest Godt med litt fri? Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Kanskje han rett og slett er litt sliten og følte for et par fridager i finværet? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Typisk mannfolk. De kan ikke være syke uten å være dødssyke. Det høres ikke ut som om han liker jobben sin, når han blir hjemme pga. noe sånt. 0 Siter
Gjest mener nå jeg Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Kanskje han rett og slett er litt sliten og følte for et par fridager i finværet? Men man skal ikke være borte fra jobben da; da får han heller ta noen feriedager. Høres ut som om han godt kan gå på jobb. 0 Siter
Gjest mener nå jeg Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Kanskje han rett og slett er litt sliten og følte for et par fridager i finværet? Men man skal ikke være borte fra jobben da; da får han heller ta noen feriedager. Høres ut som om han godt kan gå på jobb. 0 Siter
Gjest sjelden borte fra jobb Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hehe.. typisk pinglete menn! Er for øvrig ganske oppgitt over den lave arbeidsmoralen jeg ser hos enkelte - det varierer stort hvor fort man legger seg ned. Det er jo også ulikt fra yrke til yrke hva "belastningen" er. Jobber man i et veldig fysisk/aktivt yrke/turnus, har man kanskje andre "grenser" for å komme tilbake til jobb, enn en som sitter på kontor og kan regulere dagen med flexitid eller småpauser når man trenger det. Men generelt sett så vil jeg vel si at; har man piggtrådhals og knapt kan svelge, er det nå en sak, da blir man hjemme. Men er man litt sår i halsen og litt snufsete, da GÅR MAN på jobb! For min del kreker jeg meg på jobb i det lengste. Skal mye til før jeg legger meg ned, da er det omgangssyke, eller _skikkelig_ influensa. Eller noe annet som smitter.. 0 Siter
Gjest Godt med litt fri? Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Men man skal ikke være borte fra jobben da; da får han heller ta noen feriedager. Høres ut som om han godt kan gå på jobb. Ja, det kan godt være, men det er nå kun hans sak da egentlig. Og ingen andre kan vite hvordan en annen person virkelig føler seg. Jeg synes egentlig ikke andre skal ha noen mening om det eller ta noen avgjørelse på vegne av andre hvorvidt en person skal være hjemme fra jobbe eller ikke. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Han har nok bare bevilget seg et par fridager og bruker dette som unnskyldning. Han er vel en stakkar kanskje. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 De jeg kjenner til er skikkelig syke før de holder seg hjemme. Det er heller litt motsatt, at de kommer på jobb selv når de er for syke,- og sprer smitten til andre ;-) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg synes det høres ut som han er lei av jobben, evt at han kjeder seg der. Min terskel er variabel den. Har vi masse å gjøre og det er fullt kjør så er jeg på jobb omtrent uansett, man kreker seg avgårde uansett tilstand nærmest om man ikke er innlagt på sykehus. Er det en rolig periode og lite å gjøre kan det godt være jeg er hjemme bare med en liten forkjølelse eller hodepine. 0 Siter
Gjest sjuk men stabler meg på beian Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Ja, det kan godt være, men det er nå kun hans sak da egentlig. Og ingen andre kan vite hvordan en annen person virkelig føler seg. Jeg synes egentlig ikke andre skal ha noen mening om det eller ta noen avgjørelse på vegne av andre hvorvidt en person skal være hjemme fra jobbe eller ikke. Helt enig jeg at ingen har noe imot det dersom vedkommende tar kostnaden selv. Er det kortere fravær må arbeidsgiveren betale for det. Utover kortere fravær er det "jeg" som må betale. Klart andre har noe med det. Men om du er riktig syk, vet bare du selv. 0 Siter
Gjest Godt med litt fri? Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Helt enig jeg at ingen har noe imot det dersom vedkommende tar kostnaden selv. Er det kortere fravær må arbeidsgiveren betale for det. Utover kortere fravær er det "jeg" som må betale. Klart andre har noe med det. Men om du er riktig syk, vet bare du selv. Ja, det er det jeg mener, at ingen andre kan avgjøre/bestemme/vite hvordan en annen person føler seg. Ingen som har noe med å ta den avgjørelsen for andre. Det kan godt være at man føler seg mye sykere med kun litt sår hals, enn med piggtrådhals for den del. Det er hvordan man føler seg som teller. Og jeg stabler meg ikke på beina selv om jeg er syk, nei. Er jeg syk så er jeg syk. Jeg synes det er helt latterlig av folk å komme på jobb hvis de er for syke (feber el.l.), og det står det slett ingen respekt av. Det er bare dumskap å legge helsa si i arbeidsgiveren sine hender. Får ingenting igjen for det uansett noen gang. Dessuten blir man ihvertfall ikke noe raskere bra og man gjør sikkert ingen god eller effektiv jobb uansett. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Ja, det er det jeg mener, at ingen andre kan avgjøre/bestemme/vite hvordan en annen person føler seg. Ingen som har noe med å ta den avgjørelsen for andre. Det kan godt være at man føler seg mye sykere med kun litt sår hals, enn med piggtrådhals for den del. Det er hvordan man føler seg som teller. Og jeg stabler meg ikke på beina selv om jeg er syk, nei. Er jeg syk så er jeg syk. Jeg synes det er helt latterlig av folk å komme på jobb hvis de er for syke (feber el.l.), og det står det slett ingen respekt av. Det er bare dumskap å legge helsa si i arbeidsgiveren sine hender. Får ingenting igjen for det uansett noen gang. Dessuten blir man ihvertfall ikke noe raskere bra og man gjør sikkert ingen god eller effektiv jobb uansett. At det kan være lurt å holde seg hjemme hvis man er skikkelig syk, det kan jeg være enig i. Men det er ikke latterlig at folk har så stor ansvarsfølelse overfor løfter/avtaler at de stabler seg på bena og gjør en avtalt jobb selv om de er syke. 0 Siter
Gjest Godt med litt fri? Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 At det kan være lurt å holde seg hjemme hvis man er skikkelig syk, det kan jeg være enig i. Men det er ikke latterlig at folk har så stor ansvarsfølelse overfor løfter/avtaler at de stabler seg på bena og gjør en avtalt jobb selv om de er syke. "At det kan være lurt å holde seg hjemme hvis man er skikkelig syk, det kan jeg være enig i". Selvfølgelig, vi har jo lovfestede sykedager. Men det er ikke latterlig at folk har så stor ansvarsfølelse overfor løfter/avtaler at de stabler seg på bena og gjør en avtalt jobb selv om de er syke." Her motsier du deg selv helt i forhold til det du skrev øverst..... Jeg snakker om at hvis man føler seg så syk at man bør være hjemme, så har ingen andre noe med å overprøve den avgjørelsen. Og ja, vi har rett på x antall sykedager i Norge, så man er dum hvis man strever seg på jobb når man er syk og at det resulterer i at man går og hangler lenger enn ellers nødvendig. Det er ingen annen en en selv som kan passe på sin egen helsesituasjon. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 "At det kan være lurt å holde seg hjemme hvis man er skikkelig syk, det kan jeg være enig i". Selvfølgelig, vi har jo lovfestede sykedager. Men det er ikke latterlig at folk har så stor ansvarsfølelse overfor løfter/avtaler at de stabler seg på bena og gjør en avtalt jobb selv om de er syke." Her motsier du deg selv helt i forhold til det du skrev øverst..... Jeg snakker om at hvis man føler seg så syk at man bør være hjemme, så har ingen andre noe med å overprøve den avgjørelsen. Og ja, vi har rett på x antall sykedager i Norge, så man er dum hvis man strever seg på jobb når man er syk og at det resulterer i at man går og hangler lenger enn ellers nødvendig. Det er ingen annen en en selv som kan passe på sin egen helsesituasjon. Jeg snakker om hvis f.eks. et prosjekt står og faller med ens innsats, og det går ut over mange andre,- så er det ikke _latterlig_ å gjøre en ekstra innsats, selv om man sikkert hadde hatt det bedre i sengen! 0 Siter
Gjest Godt med litt fri? Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg snakker om hvis f.eks. et prosjekt står og faller med ens innsats, og det går ut over mange andre,- så er det ikke _latterlig_ å gjøre en ekstra innsats, selv om man sikkert hadde hatt det bedre i sengen! Da er vi enige, når vi snakker om slikt du skriver her nå. Det kommer jo veldig an på hvilken jobb det her er snakk om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.