Gå til innhold

Hvor går deres grense med å bli hjemme fra jobben grunnet egen sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han høres ikke så syk ut, nei..

I løpet av de siste 12 mnd har jeg hatt en sykedag pga egen sykdom. Da hadde jeg omgangssyke og hadde kastet opp hele natten.

Min grense går ved febersykdom, omgangssyke, eller hvis jeg skulle pådra meg noe spesielt smittsomt, som vannkopper eller noe.

Er jeg syk, går det ut over noen. Derfor kunne det ikke falle meg inn å ta sykedager uten å være skikkelig syk. Ville ikke klart å nyte det uansett.

Clue1365380406
Skrevet

Tror trivsel på jobben har mye å si for hvor høy terskelen er for å være syk.

Selv stortrives jeg på jobb! Har en spennende jobb, og kolleger som er mine venner, har det virkelig helt flott på jobb.

Derfor skal det mye til før jeg er borte en dag pga sykdom.

Men det skjer av og til!

Skrevet

Mine grenser er som følger:

Intens hodepine som Pinex e.l. ikke greier å ta kverken på.

Søvnløshet - at man har fått sove såpass lite at man ikke er i stand til å holde seg våken uansett hva man prøver.

Høy feber

Sterk kvalme som Pinex e.l. ikke reduserer

Kraftige ørebetennelser o.l.

Som oftest kombinasjoner av ovennevnte.

Vurderer som regel situasjonen helt frem til siste liten før jeg bestemmer meg når ovennevnte inntreffer, og merker jeg bedring i løpet av morgenen reiser jeg som regel på jobb og ser hvordan det går.

Gjest Trives på jobben
Skrevet

Jeg selv er kun hjemme dersom jeg er så syk at jeg føler at jeg må ligge.

Når det gjelder barna er nok terskelen litt lavere kanskje spesielt fordi jeg har en sønn med et syndrom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...