nordfar Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Vet ikke om dette er rette forum å henvende seg til, men jeg gjør et forsøk. Saken er at min mann og jeg benytter en surrogatmor i England for å få barn. (Benytter mine egg og min manns sperm). Etter fødselen vil surrogatmoren fraskrive seg rettighetene til barnet og min mann overtar omsorgen alene. Deretter vil vi foreta en stebarnsadopsjon i NOrge hvor jeg blir moren. Dette ser vi kan skape problemer i forbindelse med fødselspermisjon. Vi har nå forsøkt å finne ut av hvilke krav jeg har på fødselspermisjon. Til tross for at vi begge er godt bevandret i paragrafer (min mann er advokat) er det vanskelig å finne ut hvilke rettigheter vi har etter fødselen.Er det slik at siden det blir foretatt en stebarnsadopsjon vil jeg ikke ha krav på fødselspenger? Bør vi kjøre prosessen annerledes for å få rett på fødselspenger? (F.eks at jeg adopterer direkte fra surrogatmoren)? Min mann er selvstendig næringsdrivene og det er vanskelig for ham å ta fødselspermisjon. Takker for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188911-f%C3%B8dselspenger-surrogatmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.