Gå til innhold

Lipomer/fettkuler

Anbefalte innlegg

Gjest snuppsi_25

Jente på 25 her :) var til legen i dag da jeg plages med masse kuler under huden,spesielt på overkroppen.De setter seg på sidene utenpå ribbbeina og på magen. Legen sa det va fettkuler og ikke noe å bry seg om. Viss de skulle fjernes ble det stygge arr og jeg måtte bare leve med de. Men de er jo skikkelig ømme til tider,får vondt viss noen klemmer på meg.Dessuten så er det jo klumper og ikke direkte pent da det ser ut som jeg har cellulitter på overkroppen..grr. Noen som har opplevd disse og har noen gode råd? Jeg kan ikke skjønne at jeg bare skal slå meg til ro med at ingenting kan gjøres,utenom operasjon med stygge arr. Veldig takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188921-lipomerfettkuler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh for en uvitenhet både blant de som har svart her og din allmenn lege. Du har nok (som meg selv) Launois-Bensaude (også kjent som Madelungs eller Multiple Symmetrical Lipomatosis).

Selv har jeg opp imot 200 slike kuler på kroppen. Mage, Rygg, Armer og Lår. Jeg har fått fjernet en del, noen har blitt på størrelse på en tennis ball. Gå til www.lipomaforum.com for å snakke med flere med samme sykdom. Eller søk på overnevnt definisjoner på vår sykdom. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å fjerne de som vokser seg ubehagelig store. Jeg har heldigvis en lege som har forståelse for min sykdom og jeg skal inn og ta en "dugnad" på kirurgisk avdeling. Dette har ingenting med kosthold eller trening å gjøre. Jeg har vaskebrett og lav fett prosent og full av lipomer :s Det er en DNA feil og arvelig. Håper dette hjelper deg noe suppsi25.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188921-lipomerfettkuler/#findComment-1301316
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...